نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه

اختصاصی از نیک فایل دانلود گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه


دانلود گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه

 

مشخصات این فایل
عنوان: طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه
فرمت فایل :word
تعداد صفحات : 27

این گزارش کارآموزی درمورد طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه

کابل بندی (Cablinq
    اتصال فیزیکی گره های شبکه را کابل بندی شبکه می نامند . کابلی که در Lan استفاده می شود از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا این عنصر در شبکه ، بیشترین تاثیر را بر میزان نرخ انتقال داده و بازدهی ورودی خروجی دارد . دو اصطلاحی که در این زمینه برای رسانه انتقال اطلاعات (Media) استفاده می شود عبارتند از : باند پایه (Base Band) و باند پهن (Broad band) . باند پایه روشی از انتقال اطلاعات است که در آن سیگنال دیجیتال تنها با یک فرکانس ، کل پهنای باند رسانه را اشغال می سازد . از طرفی باند پهن به مفهوم آن است که پهنای باند به چندین کانال تقسیم
می شود که این تقسیم بندی بر اساس فرکانس های متفاوت و یا دامنه فرکانسی مختلـف برای سیگنـال آنــالوگ می باشد . در یک چنین حالتی اگر پهنای باند کافی وجود داشته باشد ، می توان چندین سیستم انتقال را تنها با استفاده از یک کابل پیاده سازی کرد . اصطلاحی که چگونگی مشترک بودن رسانه را بوسیله کانال های متعدد ، بیان می کند تسهیم سازی یا Multiplexing می باشد البته نوع تسهیم سازی ، بستگی به رسانه انتقال دارد . .....(ادامه دارد)

سرویس دهنده (server)
     سرویس دهنده ، یک کامپیوتر است که عملیات دسترسی به فایل ها وانواع سرویس های دیگر را برای شبکه فراهم می سازد . سرویس دهندگان از پردازشگری قدرتمند بهمراه حافظه موقت و دائم با حجم بالا استفاده می کنند . یک سرویس دهنده ، دارای یک سیستم عامل شبکه (Network Operating System-NOS) می باشد که بعنوان مغز فعال شبکه کار می کند و چگونگی دسترسی ایستگاه های کاری را به منابع مشترک کنترل می نماید . امروزه از سیستم عامل هایی نظیر IBM,s OS/2 ,Novells Netware و Microsoft W indows NT  برای شبکه های محلی استفاده می شود .
     ممکن است برای شبکه های محلی ، سرویس دهنده گان متفاوتی استفاده شود که هر کدام وظایف خاصی را انجام میدهند . از عمومی ترین آنها سرویس دهنده فایل یا file server می باشد که چگونگی امکان دسترسی کاربران شبکه به فایلهای موجود بر روی حافظه اصلی (Master) را تعیین .....(ادامه دارد)

اهداف طرح و فعالیتها :
     طراحی و راه اندازی شبکه Lan برای راه اندازی سایت اینترنتی دانشکده ادبیات و زبان خارجه واقع در دانشگاه سراسری تبریز و سیستمهای یکپارچه کتابخانه ای Pars Azarakhsh  و استفاده از نرم افزارهای بخصوص تحت شبکه بطور همزمان بین 24 ایستگاه با پهنای باند 100 mbps  توپولوژی Star
اولین قدم :
     از آنجایی که اولین قدم در آغاز طراحی و پیاده سازی یک  Lan آگاهی و آشنایی کامل با محل و قطعات مورد نیاز می باشد ابتدا نقشه کلی محل اجرای Lan مورد بررسی قرار می دهیم .
     پس از شناسایی دقیق محل مربوط را قطعه بندی ( پارتیشن بندی فیزیکی ) و بعد از مشخص شدن محل دقیق server ، تعداد ایستگاهها ، محل نصب Rec  و جعبه توزیع برق ، شروع به نصب سخت افزارهای موجود ( که بعداً به شرح مفصل آنها خواهیم پرداخت ) از جمله کابل کشی ، داک .....(ادامه دارد)

توپولوژی خطی
     در این توپولوژی از یک کابل پیوسته یکدست استفاده می شود . ایستگاههای کاری و سرویس دهندگان با استفاده از یکسری اتصال دهنده (Tcannector) به کابل اصلی وصل می شوند .
     در این مدل سرویس دهندگان در هر قسمت از کابل می توانند باشند و ملزم نیستند که حتماً در ابتدا و یا انتهای خط باشند . که از مشهورترین قوانین نظارت بر خطوط ارتباطی در شبکه محلی Ethernet ( قراردادی برای مرتبط کردن چند کامپیوتر به یکدیگر از طریق یک کابل اصلی (ether) است بطوری که سرعت مبادله اطلاعات بین آنها 100 mbps باشد ) می باشد .
     در انتهای کابل از یک ترمیناتور استفاده می شود . ترمیناتور یک مقاومت است که برای تشخیص ابتدا و انتهای کابل بکار می رود . هر کدام از دو طرف اتصال دهندهT شکل باید یا به یک قطعه کابل .....(ادامه دارد)

توضیح مختصری در مورد خط PE یا اتصال زمین (ارت) :
    این از چاهی به نام چاه ارت که بایستی همیشه مرطوب ( بخاطر هادی بودن ) باشد توسط سینی ارت ، زغال ، نمک این کار انجام می گیرد و این خط از چاه مستقیم به تابلو برق اصلی آمده و بعد از آنجا به تمام نقاط توزیع می گردد و در این صورت اگر یک اتصال بدنه ای در یکی از مصرف کننده ها روی دهد قبل از آنکه این اتصال خطری برای انسان ایجاد کند موجب می شود که خط فاز اصلی در تمام مسیرهای این اتصال قطع می شود . با قطع شدن فیوز اصلی خط ( این کار به این علت انجام می گیرد که مقاومت بدن در مقایسه ها هادی بودن زمین مرطوب یا همان چاه ارت (PE )  بیشتر است )  چون شبکه ارت ما همانند نول عمل می کند پس قبل از آنکه این اتصال خطری برای انسان ایجاد کند موجب قطع فیوز خط می شود که براحتی هم می توان مسیر اتصال را یافت و هم می توان به راحتی اتصال و اشکال را برطرف کرد . .....(ادامه دارد)

مشخصات کابلها یا سیمهای برق مصرفی در کل سیستم عملیاتی شبکه برق :
     کابل مورد استفاده در شبکه توزیع برق مصرف کننده ها را کابل 5/1* 3 انتخاب کردیم که این کابل به رنگهای استاندارد ( زرد ، آبی ، قهوه ای سوخته ) که به ترتیب بیانگر رنگ مربوط به ارت ، نول و فاز شبکه می باشد البته کابلهای ضعیف تر از این کابل ( کابل 5/0*3 و کابل 1*3 ) نیز توانائی تحمل این مقدار مصرف شایعتر ( برق کامپیوتر ) را دارا هستند .
     ولی ما فرض را بر این گذاشتیم که احتمالاً در آینده از این خط استفاده بیشتری نسبت به لحظه فوق وجود داشته باشد پس بنابراین کابل مصرفی را مقداری بیشتر از سایز اصلی انتخاب کردیم .
     کابل برق اصلی یا بعبارتی کابل اصلی شبکه برق ورودی تابلو توزیع برق را 6*5 انتخاب کردیم که براحتی بتواند نه تنها این مقدار مصرف فوق را بلکه برای مصرف های اضافی نیز توانائی داشته باشد کابل 6*5 با رنگهای : .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه

تغییر و تحول در تکنولوژی شبکه ها :
اجزای اصلی شبکه :
کابل بندی (Cablinq)
سرویس دهنده (server)
هاب (Hub)
پست الکترونیکی (Email)
خلاصه مقدمه  :
اهداف طرح و فعالیتها :
اولین قدم
طبقه بندی عمومی شبکه های محلی :
توپولوژی Ring
پهنای باند اختصاصی :
کابل بندی :( کابلها ، کیستونها و Pach Panel های مورد استفاده )
سیستم عامل شبکه و Server
نرم افزار استفاده شده :
حروف PEN :
علامتF16               :
علامت            
توضیح مختصری در مورد خط PE یا اتصال زمین (ارت) :
علامت    


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی طراحی و نصب شبکه Lan دانشگاه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد