نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تخریب خاک

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله تخریب خاک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تخریب خاک


دانلود مقاله تخریب خاک

 

مشخصات این فایل
عنوان:تخریب خاک
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:14

این مقاله در مورد تخریب خاک می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله تخریب خاک

مقدمه:
مراتع بعنوان منابع تجدیدشونده ودرواقع بعنوان منبع اصلی تغذیه دامها می‌باشندکه بجزتامین غذای دامها، در مسائل زیست‌محیطی، تعدیل آب و هوا، تولید مداوم گیاهان علوفه‌ای و محصولات فرعی، تفرجگاهی، حفاظت خاک و آب نقش بسزایی داشته و تضمین کننده حیات جوامع انسانی است . متاسفانه یکی از منابع طبیعی مهم که در معرض پیامدهای ناشی از رشد جمعیت و نیازهای آن قرار گرفته‌، مراتع می باشد بطوریکه با رشد جمعیت تقاضا برای محصولات دامی افزایش یافته و به تبع آن تعداد دامهایی که از علوفه مراتع تغذیه می‌کنند نیزبطور چشمگیری فزونی یافته است و در نتیجه تعادل دام و مرتع از بین رفته وباعث تخریب مراتع شده است و روز به روز از توان آن کاسته و روند...(ادامه دارد)

مواد و روشها:
مساحت استان اصفهان حدود10500000 هکتار می باشدکه حدود 332/6 میلیون هکتار(60 درصد)آنرا مراتع تشکیل داده است. که به ترتیب 827992 هکتار آنرا مراتع خوب، 3469567 هکتار مراتع متوسط و2248793 هکتارآنرا مراتع فقیرراتشکیل داده است.حداقل ارتغاع استان از سطح دریا 700 متر(کویر مرکزی)وحداکثر آن4409متر(کوه دنا) می باشد.روش بررسی از نوع همبستگی و همخوانی بوده و از ضریب همبستگی پیرسون وآمار استنباطی و توصیف داده ها و همخوانی اطلاعات جهت تجزیه وتحلیل آمار وسایراطلاعات جمع آوری شده استفاده گردیده است. ابتدا باتطبیق نقشه جغرافیایی...(ادامه دارد)

عوامل موثر در تخریب منابع طبیعی در دوگروه: 1- عوامل کمی 2- عوامل کیفی در نظرگرفته شد. در عملیات میدانی نسبت به جمع آوری اطلاعات پارامترهای مورد نیازاز قبیل تولید بالفعل، تولید بالقوه، ظرفیت،گرایش و... اقدام گردید. تولید علوفه مراتع مناطق نمونه در تیپ‌های گیاهی موجود به روش قطع و توزین در زمان مناسب و تعداد و پلات مناسب در نقاط کلید بدست آمد ومیزان علوفه قابل استفاده دام محاسبه گردید. تولید بالقوه با توجه به وضعیت موجودپوشش گیاهی و با تاکید بر ترکیب گونه های ...(ادامه دارد)

نتایج وبحث:
در نواحی مختلف رویشی استان نتایج بدست آمده با عوامل موثر در تخریب، همخوانی خوبی نشان می دهدومشکلات و روابط نزدیک بین عوامل اصلی و فنی موثر در تخریب مراتع استان را بیان میکندکه قابل تعمیم به کل استان می باشد. بطورکلی سهم عوامل فنی اصلی موثردر تخریب مراتع کل نواحی مختلف رویشی استان اصفهان به ترتیب اولویت عبارتند از :
1- دام مازاد بر ظرفیت(44/54 درصد) 2- چرای طولانی (28/16 درصد)3- چرای زود رس(13/16 درصد) 4- سایر عوامل (نوع بهره برداری) (49/7 درصد) 5- تبدیل کاربری به زراعی(84/4 درصد)...(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله تخریب خاک

چکیده :
مقدمه:
مواد و روشها:
نتایج وبحث:
فهرست منابع :

بخشی از فهرست منابع مقاله تخریب خاک

1-ادارةکل منابع طبیعی استان اصفهان .1381.طرح تعادل دام و مرتع .اصفهان.23-13.
2-احمدی، ح. 1379 .گزارش وضعیت فرسایش در ایران. دفتر فنی مرتع، سازمان جنگلها و مراتع کشور.
3-آزادی ور، ف. 1370. دامدار یا مرتعدار.مجله جنگل و مرتع. شماره 11.ص 19.
4-انصاری، ن.1375. محدودیت‌ها و موانع توسعه مراتع در زاگرس میانی و راه‌حلها .همایش ملی منطقه رویشی زاگرس. خرم‌آباد.
5-براون، ل و همکاران.1370. وضعیت جهانی. ترجمه دکتر حمید طراوتی.انتشارات ژرف.تهران.7-15.
6-بصیری، م. ا ، شاهمرادی و ف، مزروعی. 1366.شناسایی پوشش گیاهی وارزیابی قسمتی از مراتع شهرستان سمیرم. انتشارات سازمان جهاد سازندگی ا صفهان.
7-پابو، ه.1342.توسعه و اصلاح مراتع ایران.ترجمه گودرز شیدایی. انتشارات وزارت منابع طبیعی.تهران.
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تخریب خاک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد