نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره برق به عنوان آلاینده

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره برق به عنوان آلاینده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره برق به عنوان آلاینده


تحقیق درباره برق به عنوان آلاینده

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 19 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چکیده :

امروزه صنعت برق گونه ای با زندگی بشر در هم آمیخته که به سختی بتوان زندگی بدون برق را تصور کرد و لی این نیاز نباید هرگز انسان را از مضرات برق غافل کند .

در این مقاله ابتدا آلودگی میدانی تعریف و مضرات ناشی از آن بر روی محیط زندگی و موجودات زنده ذکر  سپس برق بعنوان آلاینده میدانی در خطوط انتقال با میدانهای الکترومغناطیسی، مورد بررسی قرار گرفته است . ودر بخش بعدی مقاله از آلودگی هوا بعنوان تهدیدی  جدی بر  زندگی انسان  یاد و نقش صنایع مختلف در آلودگی هوا بحث شده وسهم صنعت برق از میان این صنایع مشخص می گردد و در پایان هر بخش راهکارهایی جهت کاهش آلودگی هوا ناشی ا ز صنعت برق پیشنهاد می گردد. 

مقدمه:

        یکی از مهمترین مسائل بشر امروزی بخصوص در جوامع پیشرفته و شهر های بزرگ ، مسئله آلودگی محیط زیست می باشد تعریف آلودگی محیط زیست چندان ساده نیست ولی شاید بتوان آنرا تنزل کیفیت محیط زیست از طریق افزودن ماده یا شکلی از انرژی نسبت به مقدار طبیعی آن ماده یا شکل انرژی دانست بطوریکه سلامت انسان را تهدید کند آلاینده های محیط زیست می توانند مواد شیمیایی مصنوعی یا شکلی از انرژی مثلا بصورت گرما یا صدا باشند . بطور کلی آلودگی های محیط زیست را می توان به چهار  قسمت عمده تقسیم کرد : آلودگی میدانی  ، آلودگی هوا ، آلودگی آب و آلودگی خاک . صنعت برق را می توان آلاینده ای دانست که نقش عمده ای در آلودگی هوا و فضای زندگی دارد  .

          اولین پیل الکتریکی در سال 1800 میلادی ساخته شد ولی این منبع برای برق رسانی قابل استفاده نبود تا اینکه در سال 1883شبکه های برق رسانی در نیویورک و لندن شروع به کار کردند .از زمانی که خطوط انتقال نیرو و تأسیسات فشار قوی و پستها در مجاورت زندگی انسانها قرار گرفتند تحقیق و بررسی در مورد اثرات زیانبار میدانهای الکتریکی و مغناطیسی اطراف این تأسیسات بر محیط زیست توجه محافل علمی جهان را بخود جلب نمود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره برق به عنوان آلاینده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد