نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره بهشت

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق درباره بهشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره بهشت


دانلود تحقیق درباره بهشت

دسته بندی :  علوم انسانی _ معارف اسلامی و دینی ، مذهبی

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 

 


 قسمتی از محتوای متن ...

مقدمه : در آخرت جایی را پروردگار عالم خلق فرموده و ذخیره برای کسانی که با ایمان و تقوی از اینجا بروند قرار داده است در این مهمانخانه انواع پذیرایی ها و اقسام نعمتها و لذتها که در خور بزرگی خداوندی و وسعت آن عالم است تدارک فرموده بطوریکه دانستن حقیقت و تفضیل آن برای اهل این عالم محال است و بعین مانند اطلاع یافتن بچه ای که در رحم است از بزرگی و اوضاع و گزارشات دنیاست و لذا در قرآن مجید مجملا می فرماید « هیچکس نداند چه نعمت های بزرگی که چشم آنها را روشن می کند برای ایشان ذخیره شده در برابر کردارهای نیک آنها» و نسبت به نعمتهای بهشتی بیان کلی می فرماید: « برای بهشتیان در بهشت آنچه را که بخواهند موجود است و نزد ما از آنچه که بخواهند زیادتر است.
» و نیز در جای دیگر می فرماید: « بهشتیان در آنچه را بخواهند همیشگی خواهند بود.
» خلاصه جائی است که در آن « ناکامی و ناراحتی نیست اندوه، پیری و مرض، خستگی و کسالت در آن جا راه ندارد سلامتی از هر حیث آنجا است لذا نامش دار السلام می باشد.
سلطنت حقیقه که عبارت از قدرت تامه است بطوریکه هر چه بخواهد بشود برای بهشتیان است که (ان اهل الجنة ملوک) و در سوره دهر می فرماید « زمانیکه ببینی آنجا خواهی دید نعمت فراوان و سلطنت و پادشاهی بزرگ را» علی علیه اسلام می فرماید : اگر با چشم دل بسوی آنچه برای شما از بهشت توصیف می شود نظر افکنید مسلماً روح شما از آنچه در این دنیاست ، شهوات ، لذت ها ، زیور ها و منظرها دوری میگزنید .
8 چیز سبب محروم ماندن از بهشت می شود .
1- ( در کتاب 16 بحار ) حضرت رسول ص فرمود هر کسیکه برادر مسامان او باو محتاج باشد در قرض کردن پس قرض ندهد باو حرام کند خدا برای او بهشت را 2- ( در کتاب وسائل الشیعه ) حضرت صادق ع فرمود هر مومنی که میان خود و مومنی دیگر حجاب و مانع قرار دهد می زند خدا میان او و بهشت هفتاد هزار دیوار فاصله هر دیوار با دیگری مسافت هزار سال است 3- ( در کتاب خصال ) حضرت رسول ص فرمود بوی بهشت از مسافت پانصد سال شنیده می شود و آنرا عاق والدین و دیوث نمیشنود پرسیدند دیوث چیست فرمود کسیست که زن او زنا می کند و او می داند.
4- (درکتاب بحار الانوار) حضرت رسول (ص) فرمود هر کس ظلم کند اجیر و کارگر خود را با ندادن و یا کم کردن اجرت او خدا عمل او را هیچ کند و بوی بهشت را باو حرام می کند به درستیکه بوی بهشت از پانصد سال پیداست.
5- (در کتاب 16 بحار)حضرت رسول ص فرمود هر کس ببرادر مومن خود احسان کند پس منت بگذارد با احسان کردن خودش خدا هیچ کند عمل او را و گناه او ثابت گردد و بزحمت او اجر و جزا نمیدهند پس فرمود خدا فرموده حرام کرده ام بهشت را بر آن کسیکه بخل کند و حق فقرا را از مال خود خارج نکند و بر آن کسیکه سخن چینی کند.
6-(در کتاب 17 بحار) حضرت رسول ص فرمود یا علی خدا حرام کرده بهشت را بر هر فحش دهنده و بد زبان که پروا نکند بانچه او

تعداد صفحات : 7 صفحه

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
« پشتیبانی فروشگاه مرجع فایل این امکان را برای شما فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دانلود نمایید »
/images/spilit.png
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره بهشت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد