نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بررسی برخی عوامل موثر در افسردگی رشته روانشناسی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد بررسی برخی عوامل موثر در افسردگی رشته روانشناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 35

 

بررسی برخی عوامل موثر در افسردگی دانشجویان دانشگاههای کشور, / غلامحسین انتصارفومنی

انتصارفومنی ، غلامحسین

زنجان, 1373

h t t p : / / d a t a b a s e . i r a n d o c . a c . i r

عوامل فراوان متنوعی در افسردگی دانشجویان دخیل می‌باشند که سبب می‌گردند دانشجویان نتوانند در تحصیل ، زندگی خانوادگی ، انتخاب شغل ، روابط اجتماعی موفقیت و پیشرفتی داشته باشند که فقط نقش چند عامل مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد تا بینیم آیا رابطه معنی‌داری بین عوامل انتخابی و افسردگی وجود یا خیر. عواملی که رابطه آنها با افسردگی مورد مطالعه قرار می‌گیرد عبارتند از 1 - تاهل 2 - جنس 3 - بومی و غیر بومی بودن. هدف از اجرای طرح ، تعیین میزان درصد دانشجویان افسرده و تعیین میزان افسردگی است . محقق با استفاده از اوتست بک ، به جمع‌آوری اطلاعات لازم از نمونه آماری می‌پردازد و سپس تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی به عمل آورده و نتیجه‌گیری می‌نماید. در پایان پیشنهادات لازم برای از بین بردن و کاهش عوامل افسردگی ارائه می‌شود.

افسردگی / دانشجو

افسردگی، ناامیدی و تمایل به مرگ زودتر در بیماران بدحال دچار مراحل انتهایی سرطان/, دبلیو بریتبارد؛ مترجم : هومن سلیمانی‌مجد.

بریتبارد، دبلیو

هفته‌نامه نوین پزشکی, ، سال 2، دوره 8 ، شماره 1 (شماره پیاپی: 87)، صفحات 41

h t t p : / / d a t a b a s e . i r a n d o c . a c . i r

درک اینکه چرا بعضی از بیماران بدحال دچار مراحل انتهایی سرطان، تمایل به مرگ زودتر دارند، به عنوان یک موضوع مهم در زمینه مراقبت‌های تسکینی (palliative) و مباحثات راجع به قانونی شدن مرگ تسهیل شده، درآمده است . تمایل به مرگ زودتر در بین بیماران بدحال دچار مراحل انتهایی سرطان ناشایع نیست . افسردگی و ناامیدی قویترین عوامل پیشگویی کنند. در مورد تمایل به مرگ زودتر در این جمعیت و عواملی منفرد و مستقل در این زمینه هستند. مداخلات نشان‌کننده افسردگی، ناامیدی و حمایت اجتماعی بنظر می‌رسد ابعاد مهمی از مراقبتهای تسکینی کافی را تشکیل می‌دهند، مخصوصا زمانی که در زمینه تمایل به مرگ زودتر مطرح می‌شوند.

ناامیدی / مرگ زودتر / سرطان / افسردگی

سلیمانی‌زاده، لاله

131 صفحه، جدول، نمودار، کتابنامه

پایان نامه (کارشناسی ارشد) -- دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، 1374

h t t p : / / d a t a b a s e . i r a n d o c . a c . i r

بررسی و مقایسه میزان شیوع افسردگی واکنشی بین مربیان پرستاری و دبیران زن شهر مقدس مشهد, / مهین میرصدرایی؛ به راهنمایی: اقدس دواچی.

میرصدرایی، مهین

146 صفحه، جدول، پرسشنامه، کتابنامه

پایان نامه (کارشناسی ارشد) -- دانشگاه علوم پزشکی ایران، 1367

h t t p : / / d a t a b a s e . i r a n d o c . a c . i r

این پژوهش یک مطالعه توصیفی تجربی است که به منظور بررسی و مقایسه میزان افسردگی در مربیان پرستاری و دبیران شهر مشهد، انجام گرفته است . در این پژوهش تعداد 140 نفر که 70 نفر آن مربی پرستاری و 70 نفر دبیر بودند شرکت داشته‌اند. با در نظر گرفتن مشخصات واحدهای مورد پژوهش هر کدام حداقل 5 سال سابقه کار در رشته خود را داشته‌اند و سن آنها بین 25 تا 49 سال بوده است . بررسی میزان افسردگی از طریق کاربرد آزمون افسردگی یک انجام گرفته و عوامل متعددی بررسی گردیده‌اند که در نهایت میزان افسردگی مربیان پرستاری و دبیران را معین و تاثیر عوامل مختلف را بر میزان افسردگی سنجیده‌اند. یافته‌ها و نتایج این پژوهش نشان داده است که بطور کلی مربیان پرستاری و دبیران دارای درجه‌ای از افسردگی میباشند و یافته‌ها ظاهرا نمایانگر آنست که اکثریت افراد افراد افسرده از گروه دبیران میباشند. البته همانطور که ذکر شد اختلاف ظاهری بوده و آزمون x2 اختلاف موجود را تایید ننموده است . یافته‌ها نشان میدهد هر دو گروه دارای مشکلاتی در زمینه افسردگی هستند. پژوهشگر در انتها بر اساس یافته‌های پژوهش ، موارد استفاده از آن را در پرستاری مورد بحث قرار داده و پیشنهاداتی نیز برای پژوهشهای بعدی ارائه نموده است .

مربی / پرستاری / دبیر / زن / بررسی تطبیقی / افسردگی / همه‌گیری‌شناسی

دانشگاه علوم پزشکی کرمان, دولتی

بررسی میزان افسردگی و نیازهای مشاوره‌ای زنان مبتلا به سرطان پستان مراجعه‌کننده به مراکز شیمی‌درمانی شهر کرمان

دانشگاه علوم پزشکی کرمان, دولتی

h t t p : / / d a t a b a s e . i r a n d o c . a c . i r

در این پژوهش میزان افسردگی ونیازخای مشاوره‌ای زنان مبتلا به سرطان پستان مراجعه‌کننده به مراکز شیمی درمانی شهر کرمان مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات از تعداد 120 بیمار مراجعه‌کننده با استفاده از پزسشنامه استاندارد افسردگی بک (BDI) و پرسشنامه پژوهشگر ساخته نیازهای مشاوره‌ای، بعد از تعیین روایی محتوا و پایایی ثبات درونی گردآوری شد.نتایج حاصله نشان داد، اکثریت بیماران (68/3 درصد) در فاصله سنی 35-55 سالگی و در 40/8 درصد کل بیماران شدت افسردگی در سطح متوسط تا شدید بوده است .هیچ یک از بیماران سابقه جلسات مشاوره رسمی را نداشته و 60 درصد آنان لزوم انجام مشاوره را در زمانی که تحت درمان‌های ضدسرطان می‌باشند ذکر نموده‌اند. با توجه به پاسخ بیماران به نیازهای مشاوره‌ای، 91/6 درصد، نیاز مشاوره‌ای در حد زیاد داشته دامنه میانگین نمرات موارد نیاز از حداقل 0/95 تا حداکثر 2/96 درصد متغیر بوده است . با توجه به شرایط پژوهش بین متغیرهایی چون وضعیت تحصیلی و شغلی با شدت افسردگی تفاوت آماری معنی‌داری وجود داشت (P<0/05). بدین معنی در مورد وضعیت تحصیلی با افزایش میزان تحصیلات شدت افسردگی کاهش یافته و در وضعیت شغلی، افراد شاغل نسبت به افراد خانه‌دار افسردگی کمتری را داشته‌اند. در مورد نیازهای مشاوره‌ای مربوط به گروه دارو+پرتو+شیمی درمانی بوده است


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی برخی عوامل موثر در افسردگی رشته روانشناسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد