نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی درمورد شهرستان سمنان 32 ص

اختصاصی از نیک فایل تحقیق و بررسی درمورد شهرستان سمنان 32 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 32

 

مقدمه

شهرستان سمنان در 52 درجه و 15 دقیقه و 54 درجه و 42 دقیقه و عرض جغرافیایی بین 34 درجه و 50 دقیقه و 37 درجه و 30 دقیقه می‌باشد و ارتفاع شهرستان از سطح دریا 117/1 متر می‌باشد. شهرستان سمنان به دلیل مجاورت با کویر از سمت جنوبی و ریزشهای جوی نه‌چندان زیاد دارای زمستانهای سرد و خشک و تابستانهای گرم و سوزان بخصوص در ماههای تیر و مرداد می‌باشد که این مسئله باعث گردیده که از نظر اقلیمی پذیرای گونه‌های بخصوصی از گیاهان باشد.

در بحث درختان زینتی در شهرستان سمنان سعی شده است به معرفی گونه‌هایی از گیاهان پرداخته شود که بهتر با این آب و هوا سازگار می‌باشند. هرچند معرفی این درختان بدان معنا نیست که درختان دیگری برای این اقلیم مناسب نیستند، بلکه به دلیل عدم کار تحقیقی، اطلاعات درستی از سازگاری سایر درختان و درختچه در شهرستان سمنان وجود ندارد.

سعید خادم عباسی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

1. اکالیپتوس Eucalyptus-sp

Fam: Mooraceae

از درختان سریع‌الرشد و با سازش‌پذیری زیاد و مقاوم و دارای پراکنش وسیع از شمال کشور تا مناطق مرکزی و جنوب. ارتفاع متوسط آن بین 5/4 ـ 5/7 متر می‌رسد. دارای ریشه‌ای به صورت پنجه‌ای و سطح زیادی از محل کاشت را در بر می‌گیرد و از کاشت آن نزدیک کانالهای آب و منازل باید خودداری کرد.

2. اقاقیا Robinia

Fam: Leguminosae

یکی از درختان مطرح در فضای سبز با گلهای سفید رنگ و بنفش و معطر و شاخه‌های خاردار به ارتفاع 6ـ3 متر و خزان‌پذیر.

نوع دیگر آن به نام Umbra Culifera یا اقاقیا چتری معروف است.

3. ارغوان Cercis L.

Fam: Leguminosae

درختی که پراکنش آن تقریباً زیاد می‌باشد. اما در مناطق کویری و سردسیر قابل رشد است. گلهای آن به رنگ ارغوان روشن در بهار زودتر از برگهای آن ظاهر می‌گردند. ارتفاع متوسط این گیاه 8 ـ3 متر و جزء گیاهان خزان‌پذیر با برگهای قلبی می‌باشد و تکثیر آن اصولاً از طریق بذر است.

4. ابریشم مصری Caesal Pinia

Fam: Leguminosae

از درختچه‌های بسیار زیبا با برگهایی بزرگ و برگچه‌های کوچک تشکیل شده. درختچه‌ای با گلهای زیبا که در فصل بهار و تابستان شکفته می‌شوند. گلها به رنگ زرد با پرچم‌های بلند و قرمز و طول عمر نسبتاً زیاد. این گیاه جزء درختان خزان‌پذیر و ارتفاع متوسط آن 8 ـ6 متر می‌باشد.

5. آبشار طلا Rosa Bank Siae

درختچه‌ای زیبا و خزان‌پذیر دارای شاخه‌ای آویزان و اصولاً بدون خار با گلهای سفید و زرد کوچک که در فصل بهار شکفته می‌شوند و شکل آبشاری از گل، بر روی شاخه‌های آویزان بوجود می‌آورند. برگها در این گیاه تخم مرغی و بیضی می‌باشد. این گیاه نیاز به (.............) دارد، لذا برای آلاچیق‌ها و دیوارها مناسب است.

6. برگ بو Laurus Nobilis L.

Fam: Laura Ceae

درختچه‌ای با شاخه‌های نازک با برگهای بیضی‌شکل و معطر. ارتفاع این گیاه بین 8 ـ6 متر در شهرستان سمنان دیده شده و عمومیت ندارد. این درختچه جزء گیاهان بدون خزان می‌باشد.

7. به ژاپنی Chaenomeles Japonicca

Fam: Rosa Ceae

درختچه‌ای زیبا به ارتفاع 2 متر با گلهایی به رنگ سرخ و صورتی و سفید با شاخه‌های خاردار و برگهای تخم مرغی شکل. این گیاه در اوایل بهار گلهای آن شکفته می‌شوند. قبل از ظهور برگها. این گیاه جزء خزان‌کننده است.

8. برگ نو

درختچه‌ای همیشه سبز که به جهت زینتی یا به عنوان پرچین کاشته می‌شود. دارای برگهای متقابل، کامل می‌باشد. از این درختچه گاهی به عنوان پایه جهت پیوند سایر درختان زینتی استفاده می‌گردد.

9. پیچ اناری Campsis Grandi Flora

Fam: Big Nonia Ceae

درختچه‌ای بالا رونده و زیبا با پراکنش وسیع با سازگاری زیاد در مناطق سرد و گرم. دارای گل آذین گرزن و گلهای قرمز و قیفی شکل می‌باشد و عموماً دو بار در سال گل می‌دهد و دوام گلها نسبتاً زیاد است و ارتفاع متوسط آن 6 ـ3 متر می‌باشد و جزء درختچه‌های خزان‌کننده می‌باشد. این گیاه عموماً برای سردر منازل و آلاچیق‌ها استفاده می‌گردد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی درمورد شهرستان سمنان 32 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد