نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت تاریخچه سینمای ایران

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت تاریخچه سینمای ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تاریخچه سینمای ایران


دانلود پاورپوینت تاریخچه سینمای ایران

ورود سینما به ایران:

žمظفرالدینشاه در فروردین سال ۱۲۷۹ از تهران به مقصد اروپا حرکت کرد. در این سفر بود که با سینما آشنا شد. در سفرنامهٔ مبارکه مظفرالدینشاه آمده است که شاه روز یکشنبه هفدهم تیر ۱۲۷۹ به اتفاق میرزا ابراهیم خان عکاسباشی به تماشای دستگاه سینموفتوگراف و لانترن ماژیک رفته است. این حادثه پنج سال پس از رواج اختراع برادران لومیر در پاریس رخ داد؛ (شاه این دوربین را اشتباهاً سینموفتوگراف مینامید.)
žدر هفته بعد، مظفرالدینشاه مجدداً به دیدار سینما رفت. حدود یک ماه پس از اولین دیدار مظفرالدینشاه با سینما، در سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۲۷۹ در شهر اوستاند در ساحل دریا در بلژیک، جشن روز عید گل برگزار شد و میرزا ابراهیمخان عکاسباشی مشغول عکس سینموفتوگراف اندازی از شاه شد.
žبه این ترتیب بانی ورود نخستین دوربین فیلمبرداری و نمایش فیلم، مظفرالدینشاه است و نخستین فیلمبردار ایرانی نیز ابراهیم خان عکاسباشی محسوب میشود.
žاولین تجربه در سینمای ایران:
žعبدالحسین سپنتا متولد ۱۲۸۶ تهران بود. وی در مدرسهٔ سنلوئی و مدرسهٔ زرتشتیان تهران و نیز در اصفهان و کالج امریکایی تحصیل کرد و علاقهٔ زیادی به تاریخ و ادبیات ایران باستان داشت. سپنتا سفرهایی به هند داشت و آثاری را منتشر نمود. در سال ۱۳۰۷ اولین روزنامهاش را با نام دورنمای ایران منتشر کرد. وی پس از سفر به ایران مجدداً به هند رفت.
žآشنایی وی با سینما به طور تصادفی و از طریق اردشیر ایرانی صورت گرفت. پس از مطالعه در این زمینه بصورت تئوری، سناریو با نظر فنی اردشیر ایرانی نوشته شد. مشکل اساسی این دو در تهیه فیلم، انتخاب بازیگران بود که میبایست با زبان فارسی آشنایی می داشتند. پس از جستجوی بسیار، سرانجام

 همسر یکی از کارمندان استودیو

 بنام روح انگیر جهت ایفای نقش

 دختر لُر برگزیده شد.

žنقشهای بعدی را هادی شیرازی و سهراب پوری ایفا می کردند و نقشهای فرعی را خود سپنتا با تغییر صدا و لحن صحبت میکرد. پس از هفت ماه کار مداوم، نخستین فیلم ایرانی ناطق موجودیت یافت. از این فیلم بعدها بنام جعفر و گلنار یاد میشد. نقش اساسی در تهیهٔ این فیلم، به سپنتا تعلق داشت، گرچه ساختهٔ اردشیر ایرانی ذکر شد و در واقع کارگردانی هنری با سپنتا و کارگردانی فنی با اردشیر ایرانی بود.
 
žشامل 17 اسلاید powerpointž

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تاریخچه سینمای ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد