نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد تغییر محل جغرافیایی کارکنان دولت به شکل درون سازمانی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق و بررسی در مورد تغییر محل جغرافیایی کارکنان دولت به شکل درون سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 114

 

تغییر محل جغرافیایی کارکنان دولت به شکل درون سازمانی

و صلاحیت مدیران و دستگاه های دولتی در جابجایی آن ها

مقدمه

امروزهداشتنکارکنانومدیرانانعطافپذیر،ماهر،وچندمهارت،شایدبرایهرسازمانیوبطورکلیبرایهرسیستمییکآرزوباشد. وجوداینگونهافراددرجریانفعالیتهایهرمجموعهایمیتواندموجباتتسهیلوتسریعدراموروصرفه جوییدر منابع وزمان و فرصتیبرایتوسعهمهارتهاوایجادانگیزشزمانوحتیدرمنابعرافراهمآورد.

راهکارهای مختلفیبرایتحققاینهدفوجودداردکهیکیازاینراهکارهاتغییر محل کارکناناست. اگربتوانافرادرابه شکل صحیح، کارشناسی و عادلانه جابه جا نمود، آن ها می توانند بهعضومناسبیازسازمانتبدیلشدهوانگیزهکاردرآنانتقویتشود.

از طرف دیگر در صورتی که جابجایی کارکنان کارشناسی نباشد و با اجبار صورت گیرد رضایت شغلی را کاهش می دهد، باعث افزایش هزینه ها می گردد و کارایی افت می کند.

در پژوهش حاضر در صددیم به مبانی حقوقی و مدیریتی موضوع جابه جایی کارکنان دولت از طریق تغییر محل جغرافیایی خدمت آنان که به شکل درون سازمانی صورت می گیرد بپردازیم و صلاحیت ها و اختیارات مدیران در انتقال کارکنان را بررسی نماییم.

نکته قابل توجه این است که در خصوص تغییر محل کارکنان دولت و همچنین میزان اختیار مدیران در جابجایی آنها نمی توان یک رای کلی صادر کرد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته،دریافته می شود که کیفیات جابجایی و تغییر محل خدمت کارمندان دولت بیش از هرچیز به اهداف انتقال و جابجایی بستگی دارد. بنابراین ضروری است این مبحث را بر اساس هدف از انتقال کارمندان تقسیم بندی کنیم و به تشریح آن بپردازیم.

انواع جابجایی کارمندان دولت

به طور کلی جابجایی و تغییر محل خدمت کارمندان دولتی را به دو نوع تقسیم می کنند:

1- جابجائیدرونسازمانی و 2- جابجائیبینسازمانی یا برون سازمانی.

گردشدرونسازمانی،یعنیفرددردرونسازمانمحل خدمتخودراتغییردهداین تغییر می تواند شامل تغییر عنوان و رده شغلی هم بشود یا نشود اما لزوما محل جغرافیایی آن تغییر می کند. ولیگردشبینسازمانییعنیکارمندسازمانخودراتغییردهد و یا توسط دستگاههای ذیربط و یا مدیریت به سازمان یا نهاد دیگری انتقال یابد.

ازآنجاییکهبینافرادیکه محلشغلخودراترکمی کنندباافرادیکهحرفهخودراترکمیکنندتفاوتوجوددارد؛ لذا،بهگردشکهدرآن،افراددرونیکحرفهجابجامیشوندگردشدرونحرفهایوبهگردشکهافرادهمراهباگردش حرفهشانرانیزتغییرمیدهند گردشبینحرفهاینیزگفتهمیشود. تغییر محل خدمت مورد بحث ما بر اساس گردش شغلی، می تواند شامل درون حرفه ای و یا برون حرفه ای شود.

اهداف تغییر محل خدمت کارمندان

به طور کلی اهداف تغییر محل کارمندان را به دو دسته اهداف اجرایی و اهداف سازمانی تقسیم می کنند. صاحبنظرانمدیریت از نقطه نظر مدیریت دولتی، هدفهایمتعددیرابرایتغییر محل برمیشمرند. چنانچهبادقتبیشتریبهایناهدافنگریستهشود،رابطه نزدیکشغلیباعملکردبهروشنیقابلدرکاست. صاحبنظران، اهداف سازمانی تغییر محل رابهششدستهتقسیم کردهاندکههمهآنهاسبببهبودعملکردسازمانیمیشود:

تغییر محل خدمت کارمندان بهمنظورآشناییباسیاستهاورویههایسازمانی.

تغییر محل خدمت کارمندانبهمنظور کسب یااصلاحمهارتهایویژه.

تغییر محل خدمت کارمندانبهمنظوراصلاحروابطانسانی.

تغییر محل خدمت کارمندان بهمنظورحلمساله.

تغییر محل خدمت کارمندان بهمنظوراصلاحروشهایمدیرتیونظارتی.

تغییر محل خدمت کارمندانبهمنظورکارآموزی و آموزش تجربی.

تغییر محل خدمت کارمندان به منظور صرفه جویی در هزینه ها.

تغییر محل خدمت کارمندان به منظور پیروی از سیاست های خاص دولت.

از نظر اجرایی نیز، تغییر محل کارکناندرداخلموسسهبهعللمختلفیانجاممیگیرد. بهعبارتیگاهیکهبهسلیقهوخواستمدیریت،مواقعیبه جبرمحیطوقوانیناستخدامیوزمانیبهخواستونیازهایکارکنانمربوطمیشود.

اینمواردعبارتنداز:

1- تغییرساختسازمانیکهمنجربهتقسیمبندیوگروهبندیخاصواحدهایاجرایی،کاهشیاافزایشتعدادپستهای سازمانیوبالاخرهکاهشیاافزایشسقفپرسنلسازمانمیگردد.

دراینزمینهاقداماتینظیرکوچکسازی،چندبخشی نمودنسازمان،ایجادشرکتهاوسازمانهایاحتمالیازیکبنگاهبزرگوبهویژهخریدخدماتازسازماندرتغییرعمده کموکیفمنابعانسانیموجودسازمان،نقشتعیینکنندهایدارد.

2- افزایشسطح ارائهخدمتکهبهنیازبیشتربهمنابعانسانیمنتهیمیگردد،احتمالاًمنجربهایجادپستهایجدید میشود. معمولاًهرقدرحجمعملیاتبیشترشودکارهاتخصصیترمیگردد. بهطورمثالدریکموسسهکوچکمدیر موسسهکاراستخدام،ادارهامورحقوقیودستمزد،آموزش،بهداشت،ایمنیوسایرامورکارکنانراانجاممیدهد. درحالیکه اگرحجمعملیاتوکارزیادباشدبرایهریکازوظایففوقدفاتریباچندینکارمندبهوجودمیآید. درصورتیکهاز حجمعملیاتکاستهشودعیناًعکسحالتفوقاتفاقخواهدافتادوهردودرتغییر محل کارکناناهمیتبسزاییدارند.

3- معرفییککالا،خدمتویاروشتولیدجدیدمنجربهتغییرکموکیفمشاغلمیگردد. دراینزمینهتغییرتکنولوژیدر فرایندعملیات،مهمترینآثاررادرتغییر محل کارکناندرسازماندارد.

4- رکودبازارودگرگونیحادواقتصادیکهمنجربهمتوقفشدنبعضیازخطوطتولیدوبیکارشدنعدهایازکارکنانمی گردد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد تغییر محل جغرافیایی کارکنان دولت به شکل درون سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد