نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

انگیزش انگیزه

اختصاصی از نیک فایل انگیزش انگیزه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 32

 

مقدمه :

شناسایی مفهوم انگیزش و آکاهی از انگیزه های مختلف و تأثیر آنها بر فرآیند یادگیری دانش آموزان به معلم کمک میکند تا در طرح و اجرای برنامه های آموزشی خود روشهای بهتری را به کار گیرد .

مفهوم انگیزش برای معلم از این لحاظ اهمیت دارد که می تواند به عنوان هدفی به خودی خود به شمار آید به این معنا که می تواند به زندگی بیرون از مدرسه و پس از مدرسه انتقال یابد ماند : علاقه به هنر ، از سوی دیگر می تواند وسیله ای برای کامیابی تحصیلی شود . در این صورت می تواند بعنوان عاملی مانند هوش و یا آمادگی قبلی به شمار آید .

ویژگیهایی مانند هوش ، استعداد و انگیزش گکونه هایی ازمتیغرهای شخصی می باشند . که در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش مهمی دارا هستند . اما مفهوم انگیزش برای معلم از یک لحاظ مهمتر از هوش یا استعداد است . بدین معنی که معلم برای افزایش هوش یا استعداد دانش آموزان چندان کاری نمی تواند بکند بلکه در حالی که در ایجاد و یا به کارگیری انگیزش می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد . درواقع اگر بنا باشد هوش یا استعداد افزایش یابد . باید سازه های انگیزشی بکار گرفته شوند : زیرا تا معلم دانش آموزان را بر نیانگیزد نمی تواند از هوش یا استعداد آنها در یادگیری استفاده کند .

اگر بخواهیم توانایی کمک به کودک را داشته باشیم تا درباره علوم کنجکاوتر باشد ، بخواهد در ریاضیات موفقتر شود یا در فراگیری و خواندن کمتر مضطرب باشد نیازمند آنیم که دربارة چگونگی یادگیری انگیزه های آگاهی بیشتری داشته باشیم ( بال ، 1977 ) .

تعریف انگیزش انگیزه :

« انگیزش به حالتهای درونی ارگانسیم که موجب هدایت رفتار را به سوی نوع به هدف می شود اشاره می کند . » ( مورگان و همکاران ، 1984 ) .

به طور کلی ، انگیزش را می توان به عنوان نیروی محرک فعالیتهای انسان و عامل جهت دهنده آن تعریف کرد . « انگیزش را به موتور و فرمان اتومبیل تشبیه کرده اند ، در این مقایسه ، نیرو و جهت مفاهیم عمده انگیزش هستند . به بنابراین تعریف انگیزش عامل فعال ساز رفتار انسان است .

انگیزه اصطلاحی است که غالباً با انگیزش مترادف به کار می رود با این حال می توان انگیزه را دقیقتر از انگیزش به عنوان حالت مشخصی که سبب ایجاد رفتاری معین میشود تعریف کرد . به سخن دیگر انگیزش عامل کلی مولد رفتار به حساب می آید ، درحالیکه انگیزه را علت اختصاصی یک رفتار مشخص می دانند ( سیف 1371 ) .

همه روانشناسان توافق دارند که انگیزه عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می نماید و راهنمای او برای گزینش کوششی از میان کوششهای ارادی وی می شود . به نظر « ادوارد موری » سائق و هدف دو عنصر اساسی هر انگیزه ای را تشکیل می دهند . سائق یک فرایند درونی است و فرد را برای اقدام به عمل یا رفتار ویژه ای هدایت میکند . شرح و بیان نتایج و پیامدهای قابل سنجش مورد انتظار از فعالیت عنصر هدف را در نظر می آورد . و به مجرد تحقق آن انگیزش پایان می یابد .

بریل سان و استالیز معتقدند که انگیزش حالت درونی فرد است و رفتاری را در وی به وجود می آورد تا رسیدن به هدف مشخص ممکن گردد .

فرایند انگیزش به نیروهای پیچیده ، سائقها ، نیازها ، شریاط تنش زا یا مکانیسمهای دیگر اطلاق می شود که فعالیت فرا را برای تحقق هدفهای وی آغاز کرده و به آن تداوم می بخشد . ( نایلی ، 1373 )

انگیزش عاملی است که ما را بر می انگیزد ، به حرکت وا می دارد و به سوی رفتار معینی سوق می دهد ( گرامن به نقل از خداپناهی ، 1376 ) .


دانلود با لینک مستقیم


انگیزش انگیزه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد