نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک - 43 اسلاید

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک - 43 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک - 43 اسلاید


دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک - 43 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

§استراتژی یعنی هنر برنامه ریزی و هدایت عملیاتی و برای اینکه از تاکتیک متمایز شود باید دارای 3 ویژگی باشد :
§گستره عملیاتی بیشتری دارد
§دوره زمانی بلند تری دارد
§جابجائی انبوه نیروها
§هنری مینتزبرگ : برنامه ریزی استراتژیک به معنی PLAN برنامه ، تمهید ، الگو ، وضعیت ، دیدگاه می باشد .
§گروه مشاوران بوستون : استراتژی امری مربوط به جایگاه سازمان در میدان رقابتی می گویند .
§گروه مشاوران مکنزی : استراتژی عبارتست از درک ابعاد مختلف ساختار صنعت و مبانی رقابت در آن
§یا به عبارتی : جهت گیری کل سازمان و تعیین چنین جهتی مستلزم این است که مدیریت ارشد سازمان و تیم برنامه ریزی تفکر خود را روی مقصد استراتژیک سازمان متمرکز کنند تا  چگونگی رسیدن به آن
 
§هدف های بلندمدت ، عملیات عمده و چگونگی تخصیص منابع را تعیین و اعلام می کند .
§حوزه های فعالیت را که سازمان در آن فعال است یا قرار است فعال باشد را انتخاب می کند
§سعی می کند در هر یک از واحدهای تجاری با توجه به نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدها مزیت های رقابتی پایدار ایجاد می کند .
§وظایف شاخص و عمده مدیران را در سطح کل سازمان تبیین می کند .
§یک الگو یا مجموعه سازگار و یکپارچه از تصمیمات را ایجاد می کند .
§ارزشهای اقتصادی و عیر اقتصادی را که می خواهد برای ذینفعان بوجود آورد تعریف می کند .
§مقاصد و نیات و جهت گیری های موسسه را بیان می کند .
 

تعاریف برنامه ریزی استراتژیک

فرایند تصمیم گیری درباره اهداف ، منابع مورد نیاز برای نیل به اهداف و چگونگی تخصیص منابع سازمان را برنامه ریزی استراتژیک می نامند .

تعیین کننده مقصد نهائی سازمانها و هماهنگ کننده همه فعالیت سازمان در راستای آن است . برنامه استراتژیک باید اصلی ترین وظیفه مدیران ارشد سازمان دانست .

ابزاری است که ما را به افزودن یک ارزش نزدیک می کند و ارزش محصول یا خدمتی است که نیازهای مشتری را ارضا می کند .

 

§فلسفه وجودی سازمان ، دلیل بودن سازمان  ، نگاه به ماموریت ، نگاه از بیرون سازمان  ، نگاه از بیرون سازمان به محصول خاص توجه ندارد ولی نگاه از درون به محصول خاص توجه دارد. نگاه از بیرون یعنی اینکه فعالیت سازمان چه نیازی از جامعه را برآورده می کند.
§شرکت تولید کننده مته ، به جای اینکه بگوید کار ما ساخت مته است می گوید ما در دنیا سوراخ ایجاد می کنیم . یا مثلا شرکت تولید کننده اتومبیل به جای اینکه بگوید ما تولید کننده خودرو هستیم می گوید ما وسایل ارتباطی بوجود می آوریم .
 
•برای تشکیل این ماتریس 5 عامل باید مورد توجه قرار گیرد :
•عوامل حیاتی موفقیت لیست شود. بین 10-5 عامل حتی الامکان متکی بر واقعیات باشد نه بصورت ذهنی و آنها را در دو دسته فرصت و تهدید تفکیک کنید .
•به هر یک عامل ضریب وزنی بین 1-0     اختصاص می دهیم. جمع ضرایب وزنی باید مساوی یک باشد. ضرایب وزنی باید بر اساس واقعیات در صنعت مورد بررسی باشد .
•برای هر یک از عوامل یک امتیاز بین 4-1 بر حسب میزان تطابق شرکت با فرصت ها بنویسید . امتیازات باید بر اساس شرکت خودمان ( شرکت مورد بررسی ) باشد .اگر تهدیدات زیاد بود نتیجه برعکس می شود .
•امتیاز وزن دار هر عامل را محاسبه می کنیم .
•جمع امتیاز وزن دار سازمان را محاسبه می کنیم که حداقل 1 و حداکثر 4 می باشد. حد متوسط در این ماتریس 5/2 می باشد .
این ماتریس اولین مرحله برنامه ریزی استراتژیک می باشد.

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک - 43 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد