نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی

اختصاصی از نیک فایل دانلود گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی


دانلود گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی

مشخصات این فایل
عنوان: شرکت خدمات هواپیمایی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 70

این گزارش کارآموزی درمورد شرکت خدمات هواپیمایی می باشد و درمورد تعمیرات و تست رده میانی قطعات هواپیما می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی می خوانید :

تست تر YBO -1 :
این تست تر جهت تست سیستم F.D.R در داخل هواپیما و شاپ استفاده می شود این تست‌تر با برق 27 ولت DC کار می کند . اطلاعات Harvard با فرکانس‌های 122880, 1536, 768 بیت بر ثانیه و اطلاعات Double – polar code با میزان 768 ,  ، 1536 بیت بر ثانیه را گرفته و بصورت Desimal بر روی display نشان می دهد.
هر یک از آیتم‌های دارای یک کد مخصوص است که برای چک کردن هر یک از آیتم‌ها، کد مخصوص به آن آیتم را به تست تر می دهیم سپس بوسیله‌ی صفحه کلید اعدادی را می‌دهیم که بر روی LCD که بر روی تست تر نصب شده است یک سری کد ثبت می شود که با مرجع تطبیق می‌دهیم و در صورت داشتن اختلاف ، قسمتی را که دارای مشکل است را adjust می‌کنیم و در صورت نداشتن اختلاف قابل ملاحظه‌ای به تست قسمتهای دیگری می پردازیم در صورتیکه اختلاف از   بیشتر شد باید سنسور مربوطه را adjust کنیم.
Unit 5912 T :
یونیت شامل منبع جریان همراه با تثبیت کننده‌های ولتاژ – جریان، امپلی فایر جمع‌کننده، SHOPER، DEAD ZONE ، کاسکدهای دو رله‌ای، RELAY ، اینرسی FEED BACK ، دو کاسکد تقویت کننده خروجی و یونیت حفاظت کاسکدهای خروجی می باشد. سیگنال ورودی الکتریکی از سنسور پارامتر تحت تنظیم به شکل ولتاژ جریان ثابت به ورودی Unit ، از طریق مقاومت RI و RIOZ وارد می گردد.
آمپلی فایر جمع‌کننده روی آمپلی فایر جریان ثابت و مقاومتهای    و   و خازن‌های   مستقر گردیده است روی آمپلی فایر جمع کننده سیگنال UBK ولتاژ لازمه اولیه feed back Uoc 1 Uo برقرار می ‌گردند ولتاژ اولیه به تقسیم کنده ولتاژ – جریان که مستقر روی مقاومت   است، ملحق می گردد و همراه با ولتاژ UBX و Voc به ورودی جمع کننده آمپلی فایر وارد می گردد از آمپلی فایر جمع کننده از طریق مقاومت  ، سیگنال به ورودی shoper dead Zone مستقر روی آمپلی فایر جریان ثابت و مقاومتهای   وارد می گردد.
روی خروجی shoper dead Zone سیگنال قطبهای مثبت و منفی بسته به نشانه انحراف پارامتر تحت تنظیم می تواند وجود داشته باشد. سیگنال قطب مثبت به کاسکد رله‌ای مستقر روی ترانزیستور   نیمه چپ میکروامپر NCS و مقاومتهای   و دیود   وارد می‌گردد. سیگنال تقویت شده قطب مثبت از جمع کننده ترانزیستور   به کاسکد خروجی مستقر روی ترانزیستور   ، مقاومتهای    و دیود   و بوبین   وارد می گردد، در ادامه سیگنال تقویت شده جمع کننده ترانزیستور    به خروجی I مدار وارد می گردد، بطور همزمان ولتاژ ثابت از خروجی کاسکد رله‌ای نقطه مشترک مقاومتهای   به ورودی RC اول مدار feed back به امپلی فایر مستقر روی   خازن‌های   وارد می‌گردد ولتاژ feed back  از خروجی امپلی فایر از طریق پتانسیومتر   به ورودی امپلی فایر جمع‌کنده وارد می‌گردد.
مدل R51, R55, R56, C17, D4 وصل شده بین جمع کننده ترانزیستور T3 و ورودی IO میکرومدار NC-4 ، جهت Shoper dead zone در زمان عملکرد
 control unit relay روی خروجی “I” تعبیه شده است.
سیگنال قطب منفی به کاسکد رله‌ای مستقر روی نیمه اول میکرومدار NC-5 ترانزیستور T6, T8
دیودهای D6, D26,D27 و مقاومتهای   وارد می‌گردد. سیگنال تقویت شده و تبدیل شده به سیگنال قطب مثبت از جمع کنده ترانزیستور T6 به کاسکد خروجی مستقر روی ترانزیستور T7 ، مقاومتهای R78, R80 دیود D28 و بوبین P4  وارد می گردد. در ادامه، سیگنال تقویت شده، با توجه به توان، از جمع کننده ترانزیستور 17 به «خروجی 2 » مدار وارد می‌گردد. به طور همزمان ولتاژ ثابت از خروجی کاسکد رله‌ای (نقطه‌ای مشترک مقاومتهای R63Mr62 ) به ورودی دومین RC مدار Feedback (در صورت وجود کابل موقت برقی بین اتصالات 15,16  plug connector XI در مدار اتصالات خارجی) وارد می‌گردد.

این ولتاژ به ورودی آمپیلی فایر مستقر روی میکرو مدار NC-2 و مقاومتهای R38,R40,R41,R43,R108,R109,R110,R18,R22,R23,R24,R28,R36, . . .  خازن‌های C7,…C114,CB1,. . . C11 وارد می‌گردد. Feedback از طریق پتانسیومتر R18 از خروجی Feedback به ورودی امپلی فایر جمع کننده  وارد می گردد.
مدار R69,R68,R71,C22,D5 متصل بین جمع کننده ترانزیستور T8 و خروجی میکروامپر NC-4 جهت Shoper dead zone  در زمان عملکرد control unit relay  روی (خروجی2) تعبیه شده است.
سیگنالهای خروجی control unit relay با فرمان داده شده تنظیم مطابقت دارند و بعنوان سیگنال فرمان برای سیستم تنظیم خودکار به حساب می آید.
جهت تغذیه امپلی فایرهای جریان ثابت (میکرو مدار Nc-4,Nc-2, Nc-1) و جهت ایجاد ولتاژ اولیه در مدار دو عدد یکسو کننده جریان روی دیود D15 . . . D8 مستقر شده است و دو تثبیت کنده جریان روی میکرو مدار  NC-7 و ترانزیستور IIO و III و مقاومتهای ، R97,R95,R91MR86 . . . R83,R81 و جمع کننده‌های C43,….C36,C23 و دیودهای D20, D7 مستقر شده است. یکسو کننده مستقر روی میکرو مدار NC-8 و مقاومت R74 صافی مستقر روی خازنهای C18 . . .  ، C29 جهت قطع جریان روی پایه‌های ترانزیستور T1 و T2 تعبیه شده است. ولتاژ متناوب از سیم پیچ ثانویه ترانسفورماتور TP1 به یک سو کننده جریان وارد می گردد. کاسکد خروجی محافظ درای یونیت محافظ می‌باشد که روی ترانزیستور T12 و T13 و دیود D4 و D21 . . .  و مقاومتهای R106 . . . R99 و رله‌های P2,P5 و کنتاکهای 53,54 و خازنهای C21 , C35,C34 مستقر شده است. یونیت محافظ از ارسال همزمان ولتاژ جریان به خروجی I، (III 1/27) در صورت عدم وجود ولتاژ جریان  155 ولت فرکانس 400 هرنز و همچنین در صورت اتصال کوتاه یک یا هر دو ترانزیستور T1 و T2 جلوگیری می نماید.
در این موارد مدار ارسال ولتاژ جریان به « خروجی 1 » و « خروجی 2» یا از طریق اتصالات 12 ، 4.5 و رله P2 ، که سیم پیچ از آن تغذیه می‌نماید یا از طریق ترانزیستور T13 (در صورت عدم وجود  ولتاژ I5 ولت) یا از طریق کنتاکتهای 23 و 22 رله P5 (در صورت اتصال کوتاه یکی یا هر دو ترانزیستورهای T2 و T7 ) قطع شوند در صوت صحت وضعیت المنتهای مدار جریان بار، تنها از طریق سیم پیچ K3 کنتاکت S4 قطع می‌گردد. ضمناً ترانزیستور T13 بسته است رله P5 هنگام ورود ولتاژ جریان به « BbIXOD1» و یا « BbIXOD1» (هنگام ارسال سیگنال ورودی) و هنگام بسته شدن یکی از ترانزیستور‌های (III I/27)17,12 در صورت عدم وجود ولتاژ جریان 115 ولت، فرکانس 400 هرتز و همچنین در صورت اتصال کوتاه یک یا هر دو ترانزیستورهای 17 و 12 جلوگیری می‌نماید. در این موارد از طریق سیم پیچ K3,K4 به طور همزمان جریان بار برقرار می‌گردد. کنتاکتهای سیل شده 53,54 بسته خواهند شد رله P2 بسته خواهد شد و ولتاژ جریان روی « BbIXOD1» و «BbIXOD2 » قطع می‌گردد. در صورت عدم وجود سیگنال خروجی ترانزیستور T2 و T7 ، ولتاژ جریان یکسو کننده جریان NC-8 که دارای ولتاژ 115 و فرکانس 400 هرتز تغذیه می‌نماید، قطع می‌گردد. در صورت عدم وجود ولتاژ 115 ولت ترانزیستور 12,17 باز می گردند. ( در صورت وجود ولتاژ 24 ولت) به طور همزمان CUT OFF VOLTAGE از بین ترانزیستور T13 قطع شده و ترانزیستور T13 باز می‌گردد. رله P2 عمل می‌نماید و ولتاژ جریان از « BbIXOD1 » و « BbIXOD2‌ » قطع می‌گردد.

تست با تست تر  :
1) دستورالعمل‌تعیین ولتاژ (Feedback) Uoc :
(Feedback) Uoc توسط jumperهای بین پین‌های 9 ( یا 10 ) و 15,16 تستر و همچنین توسط وضعیت پتانسیومتر (Control Unit Relay) “U” بین پین‌های 16,15 تستر Jumper نصب می‌کنیم. کلیدهای قطع جریان B5 و B4 را روشن می‌کنیم. ولتاژ منبع تغذیه EI را برابر با   تنظیم کرده . لامپ‌های  1 ,  2 نبایستی روشن گردند.
ولتمتر را به پین 7 تستر متصل می‌نمائیم. (نسبت به پین 9 یا 10 )
حداقل بعد از 4 دقیقه ضمن چرخاندن پتانسیومتر   یونیت، ولتاژ Feed back   تعیین می نماییم حداقل بعد از 3 دقیقه ولتاژ feed back را کنترل کرده که باید بربر با   باشد. در صورتیکه ولتاژ با مقدار داده شده فرق داشته باشد، در آن صورت بوسیله پتانسیومتر   آن را تنظیم می‌نماییم.
ولتاژ منبع تغذیه (EI) را تا زمان روشن شدن لامپ  2 کاهش می‌دهیم حداقل بعد از 4 دقیقه، توسط پتانسیومتر “KOC” بر روی یونیت، ولتاژ روی پین 7 تستر تنظیم می‌کنیم.
کارخانه سازنده ولتاژ را   در نظر می‌گیرد. رنج تنظیم   بایستی حدود    تا   در شرایط آب و هوایی نرمال باشد.
2) کنترل دقت تنظیم:
تمامی کلیدهای قطع جریان را در وضعیت “OTKJI” (خاموش) قرار می دهیم.
ولتمتر   را به پین 8 تستر متصل می کنیم. کلیدهای قطع جریان B5 و B4 را در وضعیت “BKJI” (روشن) قرار می‌دهیم.
با تنظیم ولتاژ منبع تغذیه، (EI) سعی می کنیم لامپ های  1,  2 روشن نباشند. ولتاژ   روی پین 8 تستر را نسبت به 9 یا 10 تست‌تر اندازه‌گیری می کنیم و میزان آن را یادداشت می‌نماییم. کلیدهای قطع جریان B5 و B4 را در وضعیت “OTKJI” قرار می‌دهیم. ولتمتر   به پین 1 تستر متصل می کنیم.
کلیدهای قطع جریان B5,B4 را در وضعیت “BKJI” قرار می‌دهیم.
-    توسط منبع تغذیه قابل تنظیم (EI) ، با توجه به ولتمتر   ولتاژی را برابر    قطب مثبت، تعیین می‌نماییم و همچون   آن را یادداشت می‌کنیم. لامپ های  1 2 نبایستی روشن گردند. حداقل بعد از گذشت 4 دقیقه کلید قطع جریان B3 را در وضعیت “BKJI” قرار می دهیم. ضمن افزایش ولتاژ منبع تغذیه (EI) و با توجه به ولتمتر  ، ولتاژی را تثبیت می‌کنیم که ضمن آن کار پالسی لامپ 1   آغاز می‌گردد. یک بار روشن شدن لامپ 1   کافی است. این ولتاژ را U3ar.1 نام گذاری می‌نمائیم. توسط منبع تغذیه (EI) با توجه به ولتمتر  ، ولتاژی برابر   برقرار می‌کنیم.
-    حداقل بعد از گذشت 4 دقیقه ولتاژ منبع تغذیه (EI) را کاهش می‌دهیم و با توجه به ولتمتر  ، ولتاژی را تثبیت می کنیم که ضمن آن کار پالسی لامپ
2    آغاز می‌گردد. روشن شدن یک بار لامپ J12 کافی است این ولتاژ را با   نامگذاری کنیم.
خطای   دستگاه ولتاژ لازمه  را بر اساس فرمول زیر محاسبه نمائید.
 
میزان   نباید بیش از   ، ولت باشد.
-    اگر مقدار   نباشد توسط پتانسیومتر   مقدار   را تنظیم می‌کنیم.
-    تمامی کلیدهای قطع جریان را در وضعیت “OTKJI” (خاموش) قرار می‌دهیم.
3) کنترل افت ولتاژ روی خروجی‌های مدار:
کلیدهای قطع جریان B4-B7 را در وضعیت “BKJI” قرار می‌دهیم و باقی کلیدها را در وضعیت “OTKJI”
ولتاژ منبع تغذیه (EI) را تا روشن شدن لامپ  1 افزایش می‌دهیم سوئیچ تبدیل (سیلکتور) B1 را در وضعیت “1” قرار می دهیم
ولتاژ روی ولتمتر   را در زمان روشن شدن لامپ J 1 تعیین می‌کنیم. کلید تبدیل B1 را در وضعیت  “OTKJI” قرار می دهیم. ولتاژ منبع تغذیه (EI) را تا روشن شدن لامپ  2 کاهش می دهیم.
سوئیچ تبدیل B1 را در وضعیت 2 قرار می‌دهیم. ولتاژ روی ولتمتر   را در زمان روشن شدن لامپ  2 تعیین می‌کنیم. افت ولتاژ روی خروجی مدار در زمان روشن شدن لامپ نبایستی بیش از 2 ولت باشد.
تمامی کلیدهای قطع جریان را در وضعیت “OTKJI” قرار می دهیم.
4) چک کنترل پذیری (قابلیت کنترل):
گیرة اندازه‌گیری ولتمتر    را به پین 1 تستر متصل می کنیم. در منبع تغذیه EI ، با توجه به ولتمتر  ، ولتاژ   ولت را برقرار می کنیم. کلیدهای قطع جریان B5 و B4 را در وضعیت “BKJI” قرار می دهیم لامپ  2 بایستی روشن گردد. کلیهای قطع جریان B2 , B3 را در وضعیت “BKJI” قرار می دهیم. لامپ J11 بایستی روشن گردد. در منبع تغذیه با توجه به دستگاه ولتمتر   ولتاژ   ولت را برقرار می‌کنیم لامپ  2 بایستی روشن گردد. تمامی کلیدها را در وضعیت “OTKJI” قرار می دهیم.

M K- 13 Unit :
ACTUATOR M K 13 BTB M K- BDTB های الکتریکی هستند که جهت باز و بسته کردن SHUTTER ها در قسمت‌های مختلف سیستم‌های:
FUEL AN  ICE, AIR CONDITION و . . . بکار میروند. این ACTUATORها بطور کلی از یک موتور DC، یک cover، یک محفظه که شامل یک REDUCTION GEAR است یک کوپینگ جهت محدود‌سازی TOROUE  یک سری LIMIT SWITCH و یک کانکتور تشکیل شده‌اند. موتور الکتریکی به محفظه ACTUATOR بسته می شود. کانکتور جهت نصب ACTUATOR الکتریکی به سیستم الکتریکی هواپیما کاربرد دارد . موتور الکتریکی یک موتور DC با ولتاژ تغذیه 27 ولت است و با سرعت زیاد می‌چرخد. این موتور TORQUE را به شفت خروجی ACTUATOR منتقل می کند که این از طریق یک REDUCTION GEAR صورت می گیرد. زاویه چرخش شفت ACTUATOR الکتریکی بوسیله یک RIGID STOP که روی شفت SHUTTER نصب شده محدود می‌گردد. در اکثر ACTUATOR ها، 4 عدد میکرو سوئیچ وجود دارد که دو تا از آنها جهت روشن کردن LIGHT های مربوط به جهت چرخش و دو تا بعنوان LIMIT هستند که هنگام باز و بسته شدن SHUTIER ، فرمان قطع و وصل را به موتور الکترکی صادر می کنند.
گیربکس یا قسمت مکانیکی ACTUATOR ها وظیفه تبدیل دور زیاد موتور DC را به دور کمتر ولی قدرت بیشتر (TORQUE بیشتر) دارد. موتور الکتریکی قابلیت چرخش در دو جهت را دارد و با یک کلید در داخل COKPIT ، جهت چرخش موتور عوض می شود و در حقیقت VALVE، باز یا بسته می‌‌شود.
وقتی LOAD روی ACTUATOR از نوع MTIK- 13 TB به 1.2 ~ 17 KGF/M رسید یا وقتی ACTUATOR الکتریکی بوسیله STOP های سخت مکانیکی در هر جهت از حرکت ایستاد، کوپلینگ محدود کننده TORQUE به میکرو سوئیچهای ACTUATOR فرمان می‌دهد و موتور الکتریکی خاموش میشود. لذا آسیبی به ACTUATOR نمی‌رسد.
همانطور که قبلاً ذکر شد. این تستر جهت تست انواع مختلف ACTUATOR های الکتریکی بکار میرود. بر روی پنل تستر، 5 لامپ، 4 کلید، 6 سوکت و یکMETER دیجیتالی وجود دارد. لامپ H1 بیانگر وجود POWER 27 ولت در سیستم می باشد. با قرار دادن کلید S1  در حالت ON، ولتاژ 27 ولت تغذیه وارد تستر می‌شود و لامپ H1 روشن می‌شود. کلید S2 جهت انتخاب نوع ACTUATOR است که روی آن دو نوع ACTUATOR به نامهای MTIK BBTB و MTIL 13A-5  نوشته شده و همواره قابلیت انتخاب یکی از این دو نوع ACTUATOR را دارا می‌باشد. کلید S3  مربوط به جهت چرخش ACTUATOR انتخاب شده در جهت چپ یا راست می‌باشد و کلید S4  جهت قطع و وصل کلید   است یعنی برای معکوس کردن جهت چرخش ابتدا چرخش را با کلید    قطع کرده و سپس موقعیت S3 را تعویض نموده و سپس S4 را روشن می‌کنیم.
وجود کلید S4 بدلیل جلوگیری از تغییر ناگهانی جهت چرخش برای موتور در حال دوران میباشد. لامپهای H2 ، H3، H4، H5 به ترتیب و بصورت ضربدری در هنگام چرخش در هر جهت دو به دو روشن می‌شوند.
جریان مصرفی ACTUATOR توسط AMMETER دیجیتالی بر روی صفحه مربوطه خوانده میشود. روی دو تا از سوکتها علامت A وجود دارد که بیانگر وصل کردن آمپرمتر خارجی به این محل است. در هنگام کار با تستر بدون آمپرمتر خارجی این دو نقطه باید اتصال کوتاه شوند. سوکتهای «L» و«R » محل اعمال ولتاژ خارجی جهت چرخش به چپ یا راست هستند و   جهت روشن کردن   استفاده می‌شود.

تست با تست تر   :
1- کانکتور تستر را به ACTUATOR وصل می‌کنیم.
2- سوکتهای 27 ولت تستر را به منبع تغذیه وصل می‌کنیم.
3- کلید S1 را در موقعیت ON قرار می دهیم. لامپ H1 روشن خواهد شد. (بیانگر وجود تغذیه 27 ولت در تستر)
4- کلید S2 را متناسب با نوع ACTUATOR بر روی موقعیت CTB یا A-5 قرار می دهیم.
5- بوسیله S3 جهت چرخش به سمت چپ یا راست را تعیین می‌کنیم. قبل از تعویض جهت چرخش بوسیله کلید POWER , S4 را قطع نمود، سپس موقعیت کلید S3 را تعویض می کنیم.
6- در پوش   را باز می کنیم به این وسیله به بادامک چرخنده دسترسی پیدا خواهیم کرد.
7- وسیله مخصوص برای تنظیم بادامک را در سوکت بادمک تنظیم شونده قرار  می‌دهیم.
8- بادامک B2 را می چرخانیم. (برای B3 MTIK – 13 BTB می‌باشد) و می‌بینیم که بر طبق برنامه چرخش ACTUATOR در چه زمانهایی لامپ های مربوط خاموش و روشن می شوند و به این وسیله چرخش شفت ACTUATOR و روشن شدن لامپها را جهت  باز و بسته شدن ولو، ADJUST می‌کنیم.
9- بادامک B1 را می‌چرخانیم (برای MTIL- BBTB می‌تواند B4 باشد ) و روشن شدن لامپهای مربوط بر طبق برنامه زمانی چرخش را مشاهده می‌کنیم.
10- در پوش   را می‌‌بندیم.  
11- برای M K 13 یا (یونیتهای الکتریکی دیگر) اتصال کوتاه سوکتهای a را بر داشته و آمپر متر اعمال می‌کنیم.
12- ترمینالهای “L” و “R”  و “1” برای تست انواع دیگر یونیتهای الکتریکی می‌تواند استفاده شود از طریق ترمینال L می توان در هنگام تست بادامک، چراغ H2 را روشن نمود.
13- گریسکاری گیربکس، چک عملکرد میکروسوئیچها و در صورت نیاز تعویض آنها ، چک موتور DC و زغالهای آن (حداقل طول زغال 7MM) نکات عمده‌ و اساسی در سرویس و تعمیر ACTUATOR ها می‌باشند.
....

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی

فصل اول:
معرفی و تاریخچه فعالیت‌ها     3
مراکز اویونیک و موتور و بدنه     4
مراکز آنالیز روغن و شارژ با اجرای     5
مرکز کالیبراسیون     6
مرکز بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه     8
دپارتمان مهندسی     9
دپارتمان بازرگانی     10
فصل دوم:
شاپ الکتریک     12
شاپ رادار    17
فصل سوم:
VIBRATION MONITORING AN-74    22
تست با تست تر      27    
F.D.R     29
عملکرد F.D.R    30
Decode کردن اطلاعات     33
خصوصیات protection unit    33
تست با تست تر      34
5912 T Unit    34
تست  با تست‌تر       39
     42
تست با تست تر      45
ECS     47    
پالسهای دریافتی از سنسور HP     49
کامپیوتر دیجیتال     50
تست با تست تر      51
     52    
تست تر      53
     54
یونیت الکترونیکی      57
نشاندهنده VIBRATION    58
تست با تست تر      58
چک در هواپیما     60
چک در آزمایشگاه     61
ADJUST OF 59- 6M-6 WITH Y  B-1 Test Unit    61
      63
تست      65

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی شرکت خدمات هواپیمایی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد