نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه گونه شناسی نحوۀ مواجهه در برابر آیات الهی از منظر قرآن کریم

اختصاصی از نیک فایل پایان نامه گونه شناسی نحوۀ مواجهه در برابر آیات الهی از منظر قرآن کریم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

عنوان گونه‏شناسی "نحوۀ مواجهه در برابر آیات الهی از منظر قرآن کریم" که در این رساله مورد بررسی قرار گرفته است، بر اساس دو مقوله‏ی مهم "آیات" و "انسان" بنا نهاده شده است. از یک سو انواع آیات و نشانه‏های الهی در عرصۀ جهان هستی و جهان درونی مخلوقات، به نمایش گذاشته شده‏اند و از سوی دیگر انسانها با حقّ انتخابی که در اختیارشان قرار گرفته است، برخوردها و رفتارهای متفاوتی را در برابر آیات از خود بروز می‏دهند.

محتوای پژوهش حاضر بر آن است که به لطف و یاری خداوند، پس از بررسی انواع آیات الهی و شناسایی آنها، به بررسی انواع مواجهه‏ها و برخوردهای مختلف مناسب و نامناسب بشر در برابر انواع آیات و نشانه‏های الهی از منظر قرآن کریم بپردازد و همچنین زمینه‏های بروز آنها و آثار آنها را نیز، مورد بررسی و پژوهش قرار دهد، زیرا در سایۀ شناخت آثار و زمینه‏هاست که ماهیّت هر برخورد شناسایی می‏گردد.

یکی از مهمترین نتایجی که در این پژوهش به دست آمد آن است که قرآن به عنوان کتاب هدایت، بیشتر به معرفی مواجهه‏های نامناسب در برابر آیات الهی پرداخته است. زیرا انسانها بیشتر از آنکه در برابر انواع آیات، برخورد و مواجهه‏ی مناسب از خود نشان دهند، در طول تاریخ برخوردها‏ی نامناسبی را در برابر انواع آیات الهی، از خود نشان داده‏اند و برخوردهای منفی در قرآن کریم، با ذکر جزئیات بیشتری در آیات متعددی معرفی گردیده است در حالی که در معرفی مواجهه‏های مثبت انسانها در برابر آیات الهی، تنها با اشاره‏ای کوتاه از آن عبور شده است.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه گونه شناسی نحوۀ مواجهه در برابر آیات الهی از منظر قرآن کریم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد