نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد کنار آمدن با اضطراب روزمره (اختلال اضطراب )

اختصاصی از نیک فایل مقاله در مورد کنار آمدن با اضطراب روزمره (اختلال اضطراب ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد کنار آمدن با اضطراب روزمره (اختلال اضطراب )


مقاله در مورد کنار آمدن با اضطراب روزمره  (اختلال اضطراب )

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 17

 

چکیده :

در زندگی مسائل مختلف اجتماعی ، اقتصادی و........ وجود دارد که درصورت عدم توانایی برخوردصحیح باآنها فرد ممکن است دچار اضطراب شود این اضطراب ممکن است خفیف باشد و یااینکه حادثه شده وبه اضطرابی مزمن تبدیل شود .

آنچه می توان ما را در رار گرفتن در معرض این اختلال نجات دهد می تواند راهکارهایی باشد که توسط کارشناسان و محققین در با پیشگیری و نیز مقابله با آن مطرح شده است در این مقاله 21 راهکار برای پیشگیری از اضطراب و 4 راهکار برای مقابله باآن بیان شده است که راهکارهای درمان اضطراب شامل 1)روش آرمیدگی تدریجی 2) مراقبه 3)موسیقی درمانی و4)درمان دارویی می باشد .

در میان راههای مختلف درمان اضطراب آنچه کمتر از بقیه قدرت استمرار و دوام دارد درمان دارویی می باشد چراکه با قطع دارو فرد مبتلا دوباره به حالت اولیه بر می گردد ولی سایر درمان ها از دوام و بقای بیشتری برخوردارند .

مقدمه:

همه انسان ها اضطراب را در زندگی خود تجربه می کنند و طبیعی است که مردم هنگام مواجهه با موقعیتهای تهدید کننده و تنش زا مضطرب می شوند اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح امری غیر عادی است .

اضطراب شامل عدم اطمینان ، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژیکی است به طور کلی اضطراب یک احساس منتشر و بسیار ناخوشایند است و اغلب مهم دلواپسی است که با یک یا چند حس جسمی مانند احساس خالی شدن سر دل تنگی قفسه سینه طپش قلب تعریق سر درد و غیره و همراه است .

به گزارش کارشناسان اداره سلامت روان سلامت بهداشت و درمان دختران وزنان 15 سال و بالاتر نسبت به پسران و مردان همسال خود بیشتر به اختلالات روانی نظیر افسردگی و اضطراب مبتلا هستند و عدم درمان مناسب و به موقع این اختلالات موجب کاهش میزان عملکرد شغلی بروز شکل در روابط فردی و اجتماعی و همچنین افزایش مرگ و میر در افراد دچار اختلال روانی می شود .

همچنین براساس یافت های اخیر میزان شیوع اختلالات روانی بابالا رفتن سن افزایش داشت که این افزایش می تواند به علت کاهش نیروی جسمی وافزایش مسوولیت ها و آسیب پذیری بیشتر افراد در گروههای سنی بالاتر در مقابل عوامل استرس زا و بیماری‌های روانی جسمی و روانی باشد .

به طور کلی بیشتر انسان ها در مواجهه بامسائل و یا به تعبیری مشکلات اجتماعی اقتصادی فرهنگی و.......... در جامعه امروزی به گونه ای دچار اضطراب میشوند که این نوع اضطراب رااضطراب روز مره میگویند در حیطه این نوع اضطراب و عوارض آن در زندگی فرد نسبت به سایر اختلال های اضطرابی مطالعات کمتری صورت گرفته ولی در نتیجه بررسی های اندکی که در این زمینه صورت گرفته راههایی برای مقابله با آن پیشنهاد شده است همچنین راهکارهایی برای پیشگیری از ابتلا به این اختلال مطرح شده است .

کارشناسان محققان وروانشناسان بابررسی هایی که در زمینه درمان اضطراب و نیز جلوگیری از بروزآن انجان داده اند موفق به کشف راهکارهایی شده اند که در این مقاله به اختصار بیان می شوند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد کنار آمدن با اضطراب روزمره (اختلال اضطراب )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد