نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره براهین اثبات وجود خدا

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره براهین اثبات وجود خدا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : گوناگون ،

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن ...

تعداد صفحات : 25 صفحه

براهین اثبات وجود خدا؛ مقدمه پیش از پرداختن به اصل مسأله، نکتهای را میبایستی در اینجا به عنوان مقدمه مورد اشاره قرار دهم و آن، این است که در میان دانشمندان مغرب زمین هستند کسانی که به شیوههای گوناگونی درباره خداموضعگیریهای منفی داشته و دارند.
برخی از آنها دلیل این امر را عدم وجود دلایل کافی در اثبات وجود خدا میدانند لذا در صدد برآمدهاند وجود خدا را اثبات ناشده بدانند، مانند راسل و امثال او، که ما در این نوشتار برآن هستیم که این مسأله را به بوته نقد بگذاریم.
و برخی دیگر از منظری دیگر مسأله خدارا وجهه همت خود قراردادهاند؛ مانند آقای دورکیم در حوزه جامعهشناختی و فروید از در حوزه روانکاوی وامثال اینها.
با این فرق که آنچه مورد توجه گروه دوم قرار گرفته است، این استکه ظاهراً این دانشمندان ونظایر اینها بر این عقیدهاند که گزارههای دینی قابل اثبات نیستند از اینرو، در صدد بر آمدهاند برای یافتن ریشههای دینداری آدمیان به دنبال انگیزههای روانی، اجتماعی بگردند.
اما این پیشفرضکه گزارههای دینی اثبات پذیر نیستند، به شدت مورد تردید است.
ما بر این باوریم ـ همانگونه که بسیاری از متفکران وصاحب نظران نیز بر این باور بوده وهستند ـ که آموزههای اصلی واصول اعتقادی دینی از قابلیت اثبات عقلانی بر خوردارند.
بنا براین اگر شیای وجود داشته باشد و راههای اثباتش را نیز به هرکس که بخواهد، میتوان ارائه داد؛ در این صورت شایسته نیست صرفاً به دنبال انگیزههای قایل شدن به وجود آن شئ بود.
از اینرو، نگارنده در این نوشتار کوشش میکند برخی از استدلالهای عقلانی برای اثبات مهمترین اصل اعتقاد دینی، یعنی گزاره خدا وجود دارد را تبیین کرده و به محضر صاحبان اندیشه و خرد عرضه کند، تا معلوم شود که هم ادعای آنهایی که منکر اثبات وجود خدا هستند به دلیل نبود دلایل کافی؛ و هم ادعای کسانی مانند دورکیم و فروید در باره خدا، در میزان تحقیق وزنی ندارد.
نظر فیلسوفان در باره اثبات پذیری و اثبات ناپذیری وجود خدا؛ پیشاز آنکه به بحث وبررسی از استدلالهای یاد شده پرداخته شود، یادآوری نکتهای را خالی از فایده نمیدانم.
وآن نکته این استکه فیلسوفان دین را از حیث موضعگیریشان در باره اثبات وجود خدا، میتوان به سه دسته تقسیم کرد:[1] 1.
دستهای وجود خدا را اثبات شده میدانند.
2.
دستهای وجود خدا را اثبات نشده میدانند.  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن مقاله میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید 

 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.
    • توجه فرمایید که قیمت تحقیق و مقاله های این فروشگاه کمتر از 5000 تومان میباشد (به علت  اینکه بانک ها کمتر از 5تومان را انتقال نمیدهند) باید از کارت هایی استفاده نمایید که بتوان کمتر از مبلغ ذکر شده را پرداخت نمود.. در صورتی که نتوانستید پرداخت نمایید با پشتیبانی در تماس باشید،تا شمارا راهنمایی نمایند...

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره براهین اثبات وجود خدا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد