نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود اقدام پژوهی رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموزان

اختصاصی از نیک فایل دانلود اقدام پژوهی رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموزان


دانلود اقدام پژوهی رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای در  دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 29 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

  چکیده

 " اختلال بی اعتنایی مقابله ای "،  در کودکان و نوجوانان به صورت لج بازی مستمر با اطرافیان در مدرسه و منزل دیده می شود، اغلب با بزرگترها یا افراد کوچکتر جر و بحث کرده و در صورت روبه رور شدن با مخالفتی در مقابل خواسته های خود از کوره در رفته و شروع به ناسزا گویی می کنند، بسیار زود رنج بوده و از اطرافیان توقع بیش از حدی دارند، همیشه در رفتارهای نا مناسب خود، دیگران را مقصر می داند، در بعضی موارد این لجبازی در مدرسه یا منزل دیده می شود ولی در اکثر مواقع در همه مکان ها این رفتار بروز داده می شود،(­فرقانی رئیسی، 1372، ص 99­).

مقدمه بیان مسئله

مریم دانش آموز پایه دوم راهنمایی، با سطح هوشی بالاتراز متوسط، که برخی از دروس و بعضی مباحث درسی برای او ساده و بی اهمیت جلوه می کند، بنابراین در کلاس درس بی نظم وکم توجه است، و اغلب مشغول صحبت کردن با اطرافیان، انجام کارهای نامربوط که موجب به هم خوردن نظم کلاس است، می باشد، مریم گرچه وضعیت درسی مطلوبی دارد و در امتحانات نمرات عالی بدست می آورد ولی بین دانش آموزان ( براساس اجرای گروه سنجی ) از مقبولیت زیادی برخوردار نیست و معلمین هم از رفتارهای غیر عادی او گلایه مند هستند.

من در هفته یک ساعت در کلاس مریم به تدریس درس «فعالیت های پرورشی» می پردازم، درسی که او علاقه چندانی به آن نشان نمی دهد و همیشه روی بحث های مطرح شده اشکال می گیرد و سعی در جلب توجه دیگران از طریق مطرح کردن سئوالات نامربوط دارد، فعالیت های مرتبط با این درس را به خوبی انجام نمی­دهد و اغلب در مورد عدم ضرورت مباحث آن صحبت می کند، بسیاری از موارد در حین بحث سایر دانش آموزان وارد می شود و صحبت آنها را قطع می کند و در مخالفت با آنها اظهار نظر نموده و گاهی کلمات توهین آمیزی در برابر دانش آموزانی که نظرات متفاوتی با او دارند، به زبان می آورد به طوری که جو کلاس را به سمت کم توجهی سایر دانش آموزان تغییر داده است.

در عین حال که دربرخی موارد بحث های مطرح شده از سوی مریم منطقی است و نشان دهنده تیزبینی، دقت نظر و درک ذهنی بالای او می باشد، ولی اغلب بحث های مطرح شده یا رفتارهای او نامربوط، غیر منطقی و جلب توجه طلبانه می باشد.

جمع آوری اطلاعات (­شواهد1­)

برای اینکه مسئله ای که ذهنم را به خود مشغول کرده بود، برایم روشن تر شود و دلایل رفتارهای غیر­عادی او را مورد بررسی قرار دهم، درصدد جمع آوری اطلاعات از روشها ومنابع مختلف برآمدم.

روشهایی که در این پژوهش از آنها بهره گرفته شده، عبارتند از :

1 مشاهده رفتار دانش آموزدر موقعیت های مختلف

2 مصاحبه با خود دانش آموز و والدین او

3 اجرای پرسشنامه ای که در اختیار معلمین مختلف دانش آموز قرار گرفت

4 اجرای گروه سنجی در کلاس

منابع کسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زیر می باشد:

الف : خود دانش آموز

ب : والدین دانش آموز

ج : همکلاسی های او

د : معلمین دیگر دانش آموز

ه : پرونده تحصیلی وی

در اولین مرحله به سراغ سایر معلمین مریم رفتم و نظرشان را در مورد رفتار وی جویا شدم. اغلب معلمین از او ناراضی بودند. معلمین دروس ریاضی و علوم گرچه درک ذهنی بالای او را به عنوان نکته مثبت عنوان می­کردند ولی وی را به غرور و خود خواهی و بی نظمی برای مطرح کردن خود، متهم می کردند و حتی چندین نوبت توسط معلمین از کلاس اخراج شده بود، معلمین دروس نظری مثل ادبیات، دینی، اجتماعی، تاریخ و..هم بی علاقگی به درس، بی نظمی وعدم انجام تکالیف درسی را مطرح می کردند.

همکلاسی های مریم هم او را فردی می دانستند که فقط به فکر خودش است، حرف خودش را قبول دارد و حاضر نیست به نظرات دیگر دانش آموزان توجه کند یا با آنها در فعالیت های گروهی همکاری و مشارکت نماید.

برای بررسی دقیق از وضعیت مریم و از آنجایی که یکی از منابع کسب اطلاعات در مورد دانش آموز، خود او می باشد، از وی دعوت کردم که به دفتر مشاوره مدرسه بیاید و از او در مورد علایق اش سئوال کردم و اینکه اوقات فراغت چه می کند؟ او بیان داشت که به ریاضی و مباحث فیزیک خیلی علاقمند است و بیشتر اوقات بیکاری اش را به مطالعه مطالب در ارتباط با این موضوعات می گذراند و اینکه مباحث مطرح شده در درس ریاضی و علوم مدرسه در سطح پائینی است و او کتابهای سال های بالاتر در مقطع دبیرستان را مطالعه کرده و برخی مباحث آن را یاد گرفته است.

لازم به ذکر است در جلسه اول مشاوره به جهت اعتماد او، در مورد مشکلات او با معلمین و همکلاسیها اشاره ای نکردم و تنها صحبت درباره علایق و خواسته هایش اکتفا نمودم. برای گردآوری اطلاعات دقیق تر پرسشنامه ای تهیه نمودم و در اختیار 6 نفر از معلمین دیگر مریم قرار دادم تا در مورد خصوصیات رفتاری او اظهار نظر نمایند که براساس نتایج استخراج شده از اجرای این پرسشنامه حالات و رفتارهای زیر بیشترین فراوانی را داشت.

1 جر و بحث زیاد و بی مورد

2 عدم توجه به خواسته ها و نظرات اطرافیان

3 عدم توانایی در کنترل احساسات و عواطف

4 مقاومت کردن در پذیرش سخنان اطرافیان

5 مطرح کردن سئوالات زیاد و کنجکاو بودن

در جلسه دیگری برای مشاوره از او دعوت کردم، در این جلسه برخی از نتایج بدست آمده از پرسشنامه و انتظارات معلمین و همکلاسی ها از او مطرح شد. وی معتقد بود که به بعضی از درسها علاقه ندارد و بنابراین در کلاس حوصله گوش کردن ندارد و اینکه معلمین برخی مطالب را زیاد تکرار می کنند که حوصله اش سر می­رود، همچنین انتقاداتی از رفتار برخی معلمین نسبت به خودش و روش تدریس مطرح نمود.

در مورد رابطه اش با اعضای خانواده سئوال کردم، گفت: " آنها مرا درک نمی کنند و کارهایم را جدی نمی گیرند. همیشه به دنبال اشکال گرفتن ازکارهایم هستند،خیلی نصیحت می کنند،که این کارها مرا خیلی ناراحت وعصبی می کند، فکر می کنند که هنوز بچه ام و چیزی نمی فهمم! "

در جلسه مصاحبه با دانش آموز مطرح کردم که شاید لازم باشد با والدین او صحبت کنم او مخالفتی نکرد، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با پدر مریم تماس گرفتم (پدر و مادر مریم هر دو تحصیل کرده و فرهنگی بودند.) به پدر او درک ذهنی بالای فرزندش و اینکه در بعضی از موضوعات درسی از همکلاسی هایش خیلی جلوتر است را یادآور شدم، همچنین مشکلاتی که در ارتباط با معلمین و همکلاسی ها داشت را مطرح نمودم، وی ضمن تایید  این مطالب معتقد بود که مریم خیلی پر ادعا است و ما را هم دچار درد سر کرده است، به همه چیز اشکال می گیرد، هیچکس را قبول ندارد و در خانه انتظار دارد همه دستورات او را اجرا کنند.

برای تکمیل اطلاعات بدست آمده به متون و کتب و مقالاتی که در ارتباط با اختلال بی اعتنایی مقابله ای و ویژگیهای کودکان سر آمد ، در اختیار داشتم ، مراجعه نمودم که به خلاصه ای از موارد مطرح شده مرتبط با مشکل دانش آموز مورد بررسی، اشاره می شود.

فهرست مطالب

چکیده 2

مقدمه. 3

بیان مسئله. 3

جمع آوری اطلاعات (شواهد1) 4

سبب شناسی اختلال بی اعتنایی مقابله ای.. 7

ویژگیهای شناختی و شخصیتی دانش آموزان سرآمد که باعث بروز مشکل می شود. 8

پیشینه تحقیق.. 9

گرد آوری اطلاعات.. 12

عوامل مؤثر در شکل گیری رفتار های نا بهنجار : 13

هدف دانش آموزان از بروز رفتار های نا بهنجار : 18

9)ارائه راهکارها 19

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها 20

کاربرد راه حل ها 21

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 23

فراوانی حالات ورفتارهای دانش آموز در دو مرحله اجرای پرسشنامه. 23

ارزشیابی روش های به کار رفته و نتیجه گیری.. 25

منابع و مآخذ. 26

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی رفع اختلال بی اعتنایی مقابله ای در دانش آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد