نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارورزی طراحی تکلیف یادگیری دانشگاه فرهنگیان - word

اختصاصی از نیک فایل کارورزی طراحی تکلیف یادگیری دانشگاه فرهنگیان - word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارورزی طراحی تکلیف یادگیری دانشگاه فرهنگیان - word


کارورزی طراحی تکلیف یادگیری دانشگاه فرهنگیان - word

کارورزی طراحی تکلیف یادگیری دانشگاه فرهنگیان با فرمت word شامل 5 صفحه برای رشته های علوم تربیتی گرایش  پیش دبستانی و دبستان

 

مقدمه

همچنان که زندگی و ابعاد مختلف آن در طول زمان با اسیر شدن در بند روزمره زندگی تنوع و جذابیت خود را از دست می دهد . آموزش و یادگیری نیز به عنوان بخشی از زندگی ،از این قاعده دور نیست .

در طول جلسات کارورزی ۲،در کلاس پر نور و برکت قرآن یکی از کلاس های پایه سوم ابتدایی مدرسه شاهد ، متوجه یکنواختی و کسالت بار بودن کلاس شدم . تصمیم گرفتم با طراحی تکلیف یادگیری جدید در زمینه درس قرآن پایه سوم ابتدایی ، گامی در جهت کاهش یکنواختی روال کلاس بردارم .

 تکالیف درسی به کلیه فعالیت هایی که معلم در جهت تکمیل و کاربردی کردن آموزش های کلاس برای دانش آموزان معین می کند ، اطلاق می گردد.

تکالیف اهداف و انواع گوناگونی دارند : تکالیف گروهی ،فردی ، تمرین کردن ، آمادگی ، بسطی و امتدادی از آن جمله اند . من تکلیف گروهی که شرط تحقق آن تعامل و همفکری تمام اعضا است را با هدف(تمرین)یعنی تقویت دانش آموخته شده قبلی ، برای طراحی انتخاب کردم .

فعالیت گروهی را برای افزایش میزان مشارکت دانش آموزان انتخاب کردم و چون دانش آموزان هر روز به غیر از روز یک شنبه درس قرآن را داشتند ، به علت تدریس پی در پی دروس  ،دانش آموزان فرصت تمرین و مرور مباحث را نداشتند . چنانچه که می دانیم یک تکالیف خوب نباید خسته کننده باشد و همچنین  با توانایی و تفکر دانش آموز هم خوانی داشته باشد ، انجامش برای او لذت بخش بوده و تکلیف باید انعطاف داشته باشد . دانش آموزان باید در خانه به کمک والدینشان متن قرآن را بخش بخش کرده و به صورت جداگانه چندین بار بخوانند. و سپس معنی کلمه به کلمه آیه ها را پیدا کنند و بعدا معنی آیه را کامل کنند . که این کار باعث تقویت روخوانی درس قران و با پیدا کردن معنی کلمات سبب افزایش دانش اندوخته آن ها می شود .

درگیر کردن دانش آموزان به مطالب درسی

درگیر کردن دانش آموزان به مطالب درسی بهترین شیوه برای بالا بردن سطح دقت و یادگیری دانش آموزان است . معلم زمانی می تواند مطالب را بهتر و زود تر به دانش آموزان یاد بدهد که آن ها را درگیر مطالعه کند و در حین تدریس این کار را انجام دهد .


دانلود با لینک مستقیم


کارورزی طراحی تکلیف یادگیری دانشگاه فرهنگیان - word
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد