نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره خشم و راه های مقابله با آن

اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره خشم و راه های مقابله با آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره خشم و راه های مقابله با آن


مقاله درباره خشم و راه های مقابله با آن

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:7

مومن ، شوخ و گشاده رو و منافق ، ترشرو و خشن است  .      پیامبراکرم (ص)

تنها کودکان نیستند که خشمگین می شوند بلکه بزرگ سالان نیز بدان دچارند . خشم حالتی است از هیجان . قبل از آنکه تعریفی از خشم آورده شود ضروری است که هیجان تعریف شود . هیجان نوعی واکنش کلی و شدید ارگانیزم نسبت به یک موقعیت دور از انتظار ، همرا با یک حالت عاطفی است . این حات عاطفی ممکن است خوشایند ویا ناخوشایند باشد ، مانند محبت خشم و ترس و ...

خشم حالتی از هیجان است که در آن انسان برای رهانیدن خود از یک حالت فشار به تلاشهایی دست می زند و یا حرکاتی انجام می دهد . خشم معمولا زمانی ظاهر می شود که انسان در راه ارضای انگیزه های خود با موانعی رو به رو شود و یا اینکه در انجام کاری با شکست مواجه گردد و منافع وی به خطر افتد .

اغلب خشم را پرخاشگری یک میدانند، در حالی که خشم با پرخاشگری فرق دارد ، چرا که پرخاشگری نوعی رفتار است که برای آسیب رساندن به طرف مقابل از فرد پرخاشگر سر میزند . ولی در خشم چنین حالتی ممکن است پیش نیاید . البته بعضی مواقع خشم با پرخاشگری همراه می شود و آن زمانی است که فرد در اثر خشم بخواهد به کسی صدمه وارد نماید . به طور کلی هیجان با نیازهای انسان رابطه بسیار نزدیک دارد و گاه می توانند سلامت انسان را تضمین نمایند ، مانند هیجان ترس که مو جب می شود زمانی که فرد احساس خطر کند ، از خود دفاع کند یا فرار کند و گاه می تواند عامل اصلی پدید آیی اختلالات روانی شود . چنانچه انسان خشمگین شود ممکن است تعادل روانی خود را از دست بدهد به همین منظور است که حضرت علی (ع) می فرماید : به هنگام خشم نه تصمیم ، نه تشویق ، نه تنبیه .

 

 نشانه های خشم  

هیجان خشم دارای علائم بسیاری است که بروز این علائم از یک سو به میزان ایجاد حالات خشم بستگی دارد و از سوی دیگر به حالات روانی و شخصیتی فرد وابسته است . علائم خشم را به طور کلی به دو دسته می توان تقسیم کرد:

  • علائم فیزیولوژی خشم مانند : لرزش اندام ، بالا رفتن فشار خون ، پا به زمین کوبیدن ، لگد زدن ، فریاد زدن ، نبض تند و ...
  • علائم روانی خشم مانند : ضعف در حافظه ، تقلیل قوه فهم ، سلب اراده ، اشتباه در تصمیمات و ...

دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره خشم و راه های مقابله با آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد