نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله موزه ملی کاشان

اختصاصی از نیک فایل مقاله موزه ملی کاشان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله موزه ملی کاشان


مقاله موزه ملی کاشان

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 7

باغ فین با درختان کهن برجهای قدیمی و استخرها و جویباران متعدد و فواره های طبیعی { معروف به فواره های سلیمانی } یکی از زیباترین تفرجگاه های باستانی ایران به شمار میرود .

معماری بناهای معروف به شاه عباسی و فتحعلی شاهی و کریمخانی که در گوشه و کنار این باغ به جای مانده و همچنین حمامهای معروفش تلفیقی از معماری سه دوره صفویه و زندیه و قاجاریه است .

موزه ملی کاشان بنای نوبنیادی است که در سال ۱۳۴۷ در ضلع شمالی باغ فین و به همت مرحوم سید محمد تقی مصطفوی { مدیرکل باستان شناسی وقت } احداث شد .

این موزه از یک طبقه شامل چند تالار بزرگ و کوچک و یک زیرزمین نسبتا وسیع تشکیل شده است و دارای سه بخش باستان شناسی و مردم شناسی و صنایع دستی است . اشیای بخش باستان شناسی ان حاصل حفاریهای انجام شده در تپه سیلک و چغازنبیل و حسنلو و خوروین و لرستان و ........ است .

در نظر است در اینده حمام معروف فین کاشان { محل قتل امیر کبیر } به موزه اختصاصی امیر کبیر تبدیل شود .

این موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی کشور  و عمومی است و انواع اثار ان عبارتند از : باستان شناسی و مردم شناختی و صنایع دستی شامل ظروف سفالی متعلق به دوره های پیش از اسلام و پس از ان از جمله اشیای مفرغی و سرامیک و پوشاک و خط و کتابت و انواع بافته ها و ...........   .

نشانی ان : کاشان . باغ فین

موزه چهلستون

کاخ چهلستون در زمان شاه عباس اول و دوم صفوی و در سده یازدهم هجری در میان باغ وسیعی ساخته شده است و یکی از نمونه های کم نظیر سبک معماری دوران صفویه در اصفهان به شمار میرود . این بنای مشهور دارای تالار اینه با سقف طلا کاری و اتاقهایی در جبهه سمالی و جنوبی با تزئینات گچبری و اینه کاری و نقاشیهای نفیس و ارزنده است .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله موزه ملی کاشان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد