نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت نارسایی مزمن کلیوی- 16 اسلاید

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت نارسایی مزمن کلیوی- 16 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نارسایی مزمن کلیوی- 16 اسلاید


دانلود پاورپوینت نارسایی مزمن کلیوی- 16 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

نارسایی مزمن کلیوی یا ESRD ،از دست رفتن پیشرونده و غیرقابل برگشت عملکرد کلیوی می باشد . نارسایی مزمن کلیوی به مرحله‌ای از نارسایی کلیوی گفته می‌شود که کلیه‌ها دیگر قادر به عملکرد طبیعی و انجام وظایف خود شامل حفظ تعادل محیط داخلی بدن و دفع مواد زاید و سمی از طریق ادرار نیستند. در نتیجه این امر، مواد سمی در خون تجمع پیدا می‌کنند که سبب بروز اختلالاتی جدی در افراد می‌شود. دیابت و پرفشاری خون از مهم‌ترین علل بروز نارسایی مزمن کلیوی هستند. کنترل نکردن این بیماری به از بین رفتن کامل عملکرد کلیه‌ها منجر می‌شود که در این شرایط، انجام دیالیز و یا پیوند کلیه برای ادامه حیات بیمار ضروری خواهد بود . End-Stage Renal Diseas
 
با کاهش کارکرد کلیوی فرآورده های نهایی ناشی از متابولیسم پروتئین ( که به طور طبیعی در ادرار دفع می شوند ) در خون تجمع می یابند و اورمی ایجاد شده بر تمام دستگاههای بدن تاثیر می گذارد . هر چه مواد زائد بیشتر باشد نشانه ها شدیدتر خواهد بود
ضایعات کلیوی به پنج مرحله تقسیم می‌شوند:
مرحله اول: در این مرحله بیمار هیچ‌گونه علامتی ندارد و کارکرد کلیه‌ها طبیعی است و صرفا در یک آزمایش به طور اتفاقی پی به وجود خون و یا وجود پروتئین در ادرار برده و یا در یک سونوگرافی اختلالی در کلیه مشاهده می‌گردد.


مرحله دوم: در این مرحله کارکرد کلیه بین 90-60 درصد و علائم بسیار خفیف است و صرفا با آزمایش دقیق مشخص می‌شود.


مرحله سوم: در مرحله سوم کارکرد کلیه‌ها کاهش بیشتری می‌یابد و میزان آن به 59-30 درصد می‌رسد. همچنین بیمار علائم و عوارض کوچکی پیدا کرده و در آزمایش‌ها کاهش کارکرد کلیه مشخص می‌گردد.


مرحله چهارم: در این مرحله کارکرد کلیه‌ها به 29-15 درصد کاهش می‌رسد و علائم شدیدتر می‌شوند. بیمار گاه از شب‌ادراری و احساس ضعف شکایت می‌کند.


مرحله پنجم: در مرحله‌ پنجم، کارکرد کلیه‌ها به کمتر از 15 درصد می‌رسد و به‌تدریج علائم ضعف، کم‌خونی، دردهای استخوانی، خارش، اختلال در تمرکز و اختلال در خواب ظاهر و بیمار مجبور به مراجعه به پزشک می‌شود. در این مرحله فرد کم‌کم باید با روش‌های جایگزینی مانند دیالیز خونی، دیالیز شکمی و پیوند آشنا شود و با کمک اطرافیان و پزشک خود روشی را جهت درمان انتخاب نماید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نارسایی مزمن کلیوی- 16 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد