نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی آثار زیانبار سوء ظن در اجتماع

اختصاصی از نیک فایل مقاله بررسی آثار زیانبار سوء ظن در اجتماع دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی آثار زیانبار سوء ظن در اجتماع


مقاله بررسی آثار زیانبار سوء ظن در اجتماع

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 9

صداقت و اعتماد به نفس جانشینان شایسته سوءظن

* سوءظن عادت بسیار بدی است که در اعماق وجودیک فرد رخنه می کند و تمام اعمال و رفتارش را تحت الشعاع قرار می دهد.* هرچه قدر اعتماد فردی درجوامع بیشتر شود درمجموع شاهد افزایش ضریب اعتماد عمومی وکاهش سوءظن خواهیم بود.

مروری در پرونده هایی که طی سالیان متمادی درمحاکم قضایی ومراجع انتظامی تشکیل شده، یا تحت رسیدگی قرار گرفته بیانگراین است که در شکل گیری تعداد زیادی ازاین پرونده ها آثار سوءظن کاملاً به چشم می آید.

هرچند درباره اثرات شوم وتبعات اجتماعی این پدیده ناهنجار آمار و ارقام دقیقی در دست نیست ، اما آثار زیانبار آن هم برکسی پوشیده نیست.

روانشناس: چاره سوءظن صداقت است

دکتراکرم ابراهیم کافوری «روانشناس» سوءظن یا بدگمانی را تصوری نادرست نسبت به روابط عاطفی یا غیرعاطفی میان افراد مختلف جامعه می داند. به تعبیر وی سوءظن عادت بسیار بدی است که در اعماق وجود یک فرد رخنه می کند و تمام اعمال و رفتارش را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر چنانچه تصورات فردی وبدگمانی را به خانواده ها تعمیم دهیم می توان آن را بلای جان خانواده ها دانست به اعتقاد این روانشناس، بدگمانی و سوءظن درخانواده ها وعلی الخصوص میان زوجین ، والدین وفرزندان دراثر بی توجهی ، بی علاقگی ، دروغگویی و فقدان صداقت در گفتار و عمل ونحوه تفکر به وجود می آید. بدین ترتیب برای اینکه بتوان پیشداوری یاسوءظن را از بین برد، بهتراست افراد صادق باشند واحساساتشان را صادقانه بیان کنند. چرا که صداقت درگفتار و رفتار بهترین دارو برای درمان سوءظن است.

جامعه شناس : اعتماد به نفس افراد باید افزایش یابد

از منظر حسین آقاجانی «جامعه شناس» سوءظن یک پدیده اجتماعی ، فرهنگی ناشی از رفتارهای غیرعقلانی است که معمولاً درجریان تعامل ، کنش و واکنش بین زن وشوهرها، دوستان و سایر افراد به وجود می آید.آقاجانی با اشاره به نتایج یک تحقیق علمی که اخیراً از ۹۲زوج به عمل آمده می گوید: «زنان بیش از مردان نسبت به همسرانشان سوءظن داشته و نگرانی خود را نسبت به آن ابراز داشته اند. تحقیقات جامعه شناسان نشان می دهد در خانواده های سنتی،


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی آثار زیانبار سوء ظن در اجتماع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد