نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره ساختمانی

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق درباره ساختمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

موضوع تحقیق:

بازید از یک کارگاه ساختمانی

مدرس و استاد راهنما:

جناب مهندس مولائی

ارائه دهنده:

فرشید عامری

بهار 87

فهرست

مقدمه

موضوع پروژه

کنترل ورودی و خروجی مصالح

مصالح پای کار

کنترل عملیات کارگاهی و عملکرد ماشین آلات

کنترل نتایج آزمایش مصالح در کارگاه

تعاریف

عکس های از یک کارگاه

مقدمه:

اصولا کارگاه های ساختمانی، عمرانی بسته به نوع عملیات موضوع پیمان که باید در آن اجرا شود. مجهز به انواع مصالح و تجهیزات کارگاهی، ماشین آلات و ابزار، وسایل، تاسیسات و ساختمانهای موقت و همچنین نیروی انسانی ثابت و متغیری می باشد که در این ارتباط مکان های که در خارج از زمین های تحویلی کارفرما به پیمانکار می باشد مانند کارخانه های تولید قطعات پیش ساخته و تجهیزاتی که بعدا در کار نصب وجز مصالح و تجهیزات پای کار محسوب می شوند، جز کارگاه به شمار نمی آیند.

از عواملی که در یک کارگاه ساختمانی می توانند تعیین کننده باشند می توان به

کنترل ورودی و خروجی مصالح به کارگاه

مصالح پای کار

کنترل عملیات کارگاه و عملکرد ماشین آلات

موضوع پروژه:

این پروژه در خیابان امام جمعه خیابان ویلا نبش کوچه هشتم قرار دارد کارفرمای این پروژه شرکت چارواتا و پیمانکار آن مهندس کشگر است تاریخ تحویل زمین در قرارداد 1/8/86 و شروع به کار پیمانکار در تاریخ 15/10/86 بوده است که طبق مفاد این قرارداد باید ساختمان تا تاریخ 10/12/87 به اتمام برسد. البته تاریخ اتمام سفت کاری ساختمان 15/11/86 بوده است.

در متن قرارداد، مدت تجهیز کارگاه 26 روز و سفت کاری آن به مدت یکسال و دو ماه و انجام کارهای متفرقه و برچیدن کارگاه به مدت 15 روز تعیین شده است. مساحت زمین این پروژه 350 متر مربع و زیر بنای ساختمان 2000 متر مربع که معادل 60% زمین می باشد و ساختمانی مسکونی است که سه قسمت دارد. یک قسمت میانی و دو قسمت کناری که به صورت قرنیه هستند ساختمان 5 طبقه است کل ساختمان 10 واحد است. واحدها از 90 تا 140 متر هستند و ساختمان دارای پارکینگ است. رامپ آن بتنی است. فونداسیون آن 4 نوع تیپ دارد از نظر ابعاد و آرماتور. همچنین این کارگاه از نظر نیروی انسانی دارای 6 کارگر دائم بوده که این تعداد تا روی 12 نفر نیز افزایش می یابد.

کنترل ورودی و خروجی مصالح به کارگاه:

در این کارگاه کنترل ورودی مصالح و تحویل گرفتن آن به عهده سرپرست کارگاه که آقای حاج عزیزی می باشند است که ایشان یک پیمانکار تجربی با سابقه کار 25 ساله در زمینه های اجرای می باشند.

ایشان ضمن کنترل مصالح وارد شده از نظر مقدار سفارش داده شده مقدار تحویل داده شده در کارگاه، تاریخ سفارش، تاریخ حمل بار، قیمت واحد آن و قیمت کل، نام شرکت یا کارگاه سفارش گیرنده، تاریخ و ساعت ورود مصالح به کارگاه، تفاوت کیفیت مصالح سفارش داده شده با مصالح بارگیری شده و حمل شده به کارگاه و برای برخی مصالح چک کردن آنها از نظر سالم بودن قبض یا رسید دو برگ سفارش مصالح را دریافت و در صورت تایید موارد بالا برگ دوم را امضا به حمل کننده مصالح باز پس داده و برگ اول را نزد خود نگه داری می کند تا ضمن وارد کردن مشخصات مصالح تحویل گرفته شده در دفتر روزنامه مصالح وارد شده از قبیل شماره قبض، تاریخ و مقدار مواد، جنس یا کالای سفارش داده شده و ... آن را بایگانی می کند.

که پس از این اقدامات تخلیه مصالح در جانمائی که قبلا در کارگاه انجام گرفته صورت می پذیرد که بسته به نوع مصالح آنها را در مکان های از کارگاه که مسقف هستند و یا اگر عوامل جوی تاثیری در کیفیت و تخریب مصالح ندارد در فضای باز نگهداری می کنند در ضمن اگر در مواردی مصالح آورده شده به کارگاه با مصالح سفارش داده شده از نظر مواردی که توسط سرپرست کارگاه مورد کنترل قرار می گرفت همخوانی نداشت مصالح مرجوع و مراتب به پیمانکار ابلاغ می شود.

مصالح پای کار:

با توجه به مرحله ای از پروژه که در آن قرار گرفته ایم مصالح پای کار در این کارگاه شامل بتن، ماسه و سیمان بمنظور بتن ریزی و میلگرد، سیم نرم برای عملیات آرماتوربندی و بلوک که در دیوار چینی مورد استفاده قرار گرفته است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره ساختمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد