نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره زراعت عمومی

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت درباره زراعت عمومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره زراعت عمومی


پاورپوینت درباره زراعت عمومی

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 20 صفحه

بخشی از اسلایدها:

مواد غذایی خاک
گیاه موجودی است که مانند تمام موجودات زنده اعمال حیاتی انجام می دهد، انجام این اعمال احتیاج به انرژی دارد که گیاه این انرژی را از راه جذب مواد غذایی تأمین می کند. گیاه مواد غذایی مورد نیاز خود را به صورت املاح معدنی محلول در آب و توسط تارهای کشندة ریشه جذب می کند.
در بین عناصری که در ساختمان سلولی و فعالیت های فیزیولوژیکی و متابولیکی گیاه نقش دارند، برخی مانند اکسیژن، کربن و هیدروژن از طریق آب یا هوا تأمین می شوند و برخی دیگر عمدتاً بوسیله خاک فراهم می شوند.

عناصری که از خاک جذب می شوند، بر اساس شدت نیاز گیاه به آنها به دو دستة عناصر پرمصرف و عناصر کم مصرف تقسیم می شوند. عناصر پر مصرف یا ماکرو به مقدار زیادی مورد نیاز گیاه هستند و 6 عنصر نیتروژن (N) ، فسفر(P) ، پتاسیم(K) ، کلسیم(Ca) ، منیزیم(Mg) ، و گوگرد(S)  را شامل می شود.
عناصر کم مصرف که به آنها ریز مغذی ها نیز گفته می شود، به مقدار بسیار کم مورد نیار گیاه هستند اما نقش و اهمیت فیزیولوژیکی بالایی دارند و 7 عنصر آهن(Fe) ، منگنز(Mn) ، مولیبدن(Mo) ، بر(B) ، مس(Cu) ، روی(Zn)  و کلر(Cl)  را شامل می‌شوند.

واکنش خاک
واکنش خاک (PH)  که تا حد زیادی بازگو کنندة وضعیت شیمیایی خاک است، ممکن است اسیدی، قلیایی یا خنثی باشد. اسیدی بودن خاک به علت غلظت نسبتاً زیاد یون هیدوژن در محلول خاک است. در صورتی که تعداد یون های H+  و OH-   در محلول خاک مساوی باشد، واکنش خاک خنثی است و چنانچه یون های OH-  بیش از یون های H+  در خاک موجود باشند، واکنش خاک قلیایی است. این ویژگی در تولید محصولات زراعی و عملیات مدیریت حایز اهمیت زیادی است. دامنه تغییرات واکنش خاک در بیشتر اراضی کشاورزی بین 9-5 است. واکنش خاک درمناطق مرطوب و پر باران در حدود  7-5 و در مناطق خشک جهان بین 9-7 می باشد.  

خاک های اسیدی
چنانکه پیش از این هم گفته شد، بارندگی زیاد در نواحی مرطوب باعث شستشوی خاک و خروج کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم از خاک گشته و با جایگزینی یون های هیدروژن و آلومینیوم بر روی کلوئید های خاک، PH  خاک کاهش یافته و خاک اسیدی می شود.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره زراعت عمومی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد