نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت روشهای جذب انرژی از دریا - 27 اسلاید

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت روشهای جذب انرژی از دریا - 27 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت روشهای جذب انرژی از دریا - 27 اسلاید


دانلود پاورپوینت روشهای جذب انرژی از دریا - 27 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

انرژی‌های قدیمی شامل چوب، ذغال، باد‌ (برای کشتی‌های بادی)، نفت و ....انرژی‌های جدید شامل خورشید، باد (برای ماشین‌های بادی امروزی)، هیدروژن، اتم و انرژی دریاها .... هستند. انرژی های تجدید پذیر به دلیل عدم آلودگی هوا و آسیب نزدن به محیط زیست از اهمیت بالائی برخوردار هستند.

 

نفت، در هر کیلوگرم می‌تواند Kcal  11000، گرما تولید کند، ذخیره آن آ‌سان است. ولی محدودیت‌هایی از جهت تکنیکی، اقتصادی و سیاسی دارد.

 

هسته‌ای: کشف آن در جریان جنگ جهانی دوم صورت گرفت و اکنون برای شبکه برق بسیاری از کشور‌ها، هزاران کیلووات انرژی تهیه می‌کند.  شکافت هسته‌ای عبارت است از شکستن یک هسته سنگین به دو یا چند تکه.
انرژی های تجدید پذیر
زمین گرمایی:  انرژی حرارتی ذخیره شده در پوسته زمین منبع عظیمی از انرژی حرارتی است که این حرارت به شیوه‌های متفاوتی، از جمله فوران آتشفشانی، آب‌های گرم و یا به واسطه خاصیت رسانایی از بخش‌های درونی به سطح زمین هدایت می‌شوند.  با استفاده از تکنیک‌های خاص، از این انرژی برای چرخش توربین ها و تولید الکتریسته استفاده شده است.
باد: احتمالاً نخستین ماشین‌ بادی توسط ایرانیان باستان ساخته شده است. ایرانیان و یونانیان برای خرد کردن دانه‌ها و چینی‌ها و مصری‌ها برای قایق‌رانی و آ‌ّبیاری از انرژی باد استفاده می‌کردند. امروز، از انرژی باد برای تولید الکتریسته استفاده می‌شود. استحصال انرژی با استفاده از توربین‌های بادی قائم صورت می‌گیرد.
خورشید، تابش خورشید منشا اغلب انرژی‌هایی است که در سطح زمین در اختیار ما قرار دارد.خورشید یک راکتور هسته‌ای طبیعی بسیار بزرگ است که ماده در آن در اثر همجوشی هسته‌ای به انرژی تبدیل می‌شود. ودر روز حدود 350 میلیارد تن از جرمش به تابش تبدیل می شود. این انرژی خارج شده از خورشید را می‌توان توسط گرد‌آورنده‌های خورشیدی  Collector ویا به روش فتوالکتریک و ... مهار کرده و مورد استفاده قرار داد.
زیست توده: این منبع ناشی از گیاهان، زائدات کشاورزی، زباله‌ها، فاضلاب‌های شهری، صنایع غذایی و فضولات دامی می‌باشد. که رها شدن آنها در طبیعت علاوه بر بروز مشکلات بهداشتی، باعث تولید گازهای گلخانه‌ای و مخرب محیط زیست می‌شود. با استفاده از این منابع می‌توان با فرآیند‌های خاصی تولید گاز متان نموده و از انرژی آن در جهت مستقیم و غیرمستقیم استفاده کرد.

 

دریاها و اقیانوس‌ها:‌ بشر امروز در راه بدست آوردن انرژی تجدید‌ شونده به دنبال استفاده ازانرژی دریا ها می باشد و برای کشور‌های دارای خط ساحلی در دسترس است. کافیست با شناخت کامل دریا، فیزیک دریا، بیولوژی دریا، صنایع دریایی و و دیگر علوم مرتبط ، به دنبال مهار اشکال مختلف انرژی آن بود و از قدرت آن استفاده نمود.

انواع انرژی دریاها:  

انرژی اقیانوسها و دریاها دسته ای از انواع انرژی با اصطلاح سرد  cold energy می باشند

انواع انرژی های قابل دسترس اقیانوسها از دسته ROEC ،  ocean Energy conversion Renewable   موجب تولید انرژی از دریا می شوند.

این عوامل شامل:

-انرژی جریان‌های دریاییO.C.E، Ocean current energy
- انرژی نیروگاههای جزر و مدT.P.P  ، Tidal Power plant

-  انرژی امواج O.W.E.C ،  ocean wave energy conversion  

-  انرژی اختلاف شوری آب در محدوده اختلاط آبهاS.G.E  ،   salt Gradient  Energy

-  انرژی تفاضل درجه حرارت (دما)، بین لایه های فو قانی و تحتانی آب دریا O.T.E.C ، ocean Thermal energy conversion


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت روشهای جذب انرژی از دریا - 27 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد