نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان

اختصاصی از نیک فایل بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان


بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان

فرمت فایل: word (قابل ویرایش) تعداد صفحات :   107  صفحه

 

 

 

 

چکیده

این پایان نامه تحقیقی است درباره بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان با توجه به این امر که کشور لهستان از نظر وسعت و جمعیت در بین کشورهای منطقه، رتبه اول را دارد و همچنین به علت موقعیت جغرافیایی به قلب اروپای شرقی معروف میباشد، این مسئله باعث شده است تا بیش از سایرکشورها تحت تاثیر حوادث سیاسی- اجتماعی روزگار خود باشد.

طبیعی است که اوضاع سیاسی- اجتماعی هر کشور تاثیر مستقیمی بر روی تمامی ابعاد جامعه ی خود دارد، در لهستان نیز شاهد هستیم که چگونه هنرمندان این کشور تحت تاثیر اتفاقات سیاسی- اجتماعی محیط خود به خلق آثار هنری پرداخته اند.

نکته جالب توجه درباره ی این هنرمندان این است که آنها برای بیان عقاید خود و ارتباط برقرار کردن با مردم جامعه، پوستر را وسیله ی مناسب یافتند و به این روش و با خلق پوستر هایی در زمینه های مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار میکردند. در این رساله به بررسی عوامل موثر در به  وجود آمدن مکتب پوستر لهستان و سپس عناصر هنری هنرمندان آن دوره به آن پرداخته اند، تجزیه و تحلیل میگردد.


مقدمه

چرا پوستر های لهستان تا این حد متفاوت هستند؟

این سوالی بود که پس از رفتن به نمایشگاه ادیان توحیدی (1385) و دیدن آثار واسیلوفسکی در ذهنم شکل گرفت و بعد از این نمایشگاه نیز بیشتر در این مسئله ریز بین تر شدیم و به بررسی پوستر ها و عناصر تصویر شکل گرفته از آنها پرداختیم. گویی این پوستر ها با مخاطبان صحبت میکنند و درد و رنج های زندگی بشری را با مخاطبان شریک میشوند و چرا این پوسترها اینقدر محزون و غم انگیزند؟

این سوالات مقدمه ای شد که ببینید که هنرمندان لهستانی چگونه از عناصر برای بیان مفاهیم استفاده میکنند؟ فرض را بر این می گیریم که دلیل شرایط خاص سیاسی- اجتماعی حاکم بر کشور لهستان به خصوص در آن دوره هنرمندان به سبک خاصی برای بیان مطالب روی آوردند که بازتاب همه کاستی ها و رنج ها و اندو های موجود در جامعه بود.

آنها با تمثیل هایی برگرفته از فرهنگ و داستان های بومی خود با مردم حرف می زدند و از آنها می خواستند بر گفته های آنان تامل و تفکر کنند و دراین راستا از نقوش انسانی بسیار فراوان استفاده کرده اند. بررسی مکتب لهستانی از نظر علمی میتواند در شناخت ما به یکی از بزرگترین و موثر ترین مکاتب گرافیک جهان معاصر کمک شایان ذکری بنماید.

شناخت این هنرمندان و مکتب لهستان می تواند تاثیر بسزایی روی نسل حاضر گرافیک ایران و نسل آینده داشته باشد. مکتب لهستان همواره مورد توجه دانشگاه های معتبر هنری دنیا و اساتید آنها قرار داشته است.



دانلود با لینک مستقیم


بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد