نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره پیشگیری و مبارزه با آتش در کارگاه

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت درباره پیشگیری و مبارزه با آتش در کارگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره پیشگیری و مبارزه با آتش در کارگاه


پاورپوینت درباره پیشگیری و مبارزه با آتش در کارگاه

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 131 صفحه

ماده 2 : کلیه کارگاهها باید دارای وسایل و تجهیزات کافی پیش گیری و مبارزه با آتش سوزی بوده و در تمام ساعات شبانه روز اشخاصی را که از تعلیمات لازم بهرهمند و به طریقه صحیح استعمال وسایل و تجهیزات مربوطه آشنا باشند در اختیار داشته باشند.

تبصره 1- در نقاطی که مراکز آتش نشانی وجود دارد کارگاهها باید وسیله ارتباط با مراکز مزبور را در اختیار داشته باشند.

تبصره 2- هر کارگاه باید گزارش کلیه آتش سوزیهای کوچک و بزرگ خود و مواد و وسائلی که برای اطفاء آن به کار رفته و میزان خسارت مالی وارده را به اطلاع مرکز آتش نشانی محل و اداره کل بازرسی کار برساند.

ذخیره آب

ماده 3 : برای خاموش نمودن حریقهای احتمالی در هر کارگاه باید آب با فشار کافی تأمین گردد و در صورت عدم وجود ارتباط با لوله کشی شهر از لحاظ تأمین آب با نظر مقام صلاحیتدار و پیشبینی حداکثر وسعت آتش سوزی در کارگاه به تهیه ذخیره آب کافی اقدام شود.

لولهها و شلانگهای آب آتش نشانی

ماده 4 : لولههای اصلی آب آتش نشانی و شلانگاه بایستی پیوسته آماده برای استفاده بوده و به نحوی قرار گرفته و یا محافظت شود که حرکت وسائط نقلیه صدمهای به آنها وارد نیاورد و در مواردی که بر حسب ضرورت شلانگاه در عرض جاده یا معبر وسائط نقلیه عبور داده میشود بایستی پلهای مخصوص برای محافظت آنها تهیه و بر روی آنها گذاشته شود تا عبور وسائط نامبرده از روی پلهای مذکور انجام گرفته و آسیبی به شلانگها و در نتیجه اختلالی در کار مبارزه با آتش سوزی وارد نیاید.

 

تمرینهای تخلیه ساختمان در کلیه کارگاهها

ماده 32 : تمرینهای مربوط به تخلیه کارگاهها یا ساختمانها را باید اقلاً هر 6 ماه یک مرتبه انجام داد تا بدین وسیله از خروج منظم افراد از ساختمانها در موقع بروز حریق و جلوگیری از وحشت ترس اطمینان حاصل شود.

ماده 33 : این تمرینها باید از طریق تشکیلاتی از طرف کارگاه که قادر به تنظیم و هدایت آن باشد سرپرستی گردد.

ماده34 : تمرینهای تخلیه باید به طریقی ترتیبداده شود که باشرایط حقیقی وفق داشته باشد.

ماده 35 : کلیه اشخاصی که در کارگاه به کاراشتغال دارند باید درتمرین تخلیه شرکت نموده و برای استفاده از خاموشکنندهها جهت مبارزه با حریقهای کوچک آموزشکافی داشته باشند.

تمرینهای مبارزه با حریق

ماده 36 : در کارگاههایی که دارای دستههای آتش نشانی تعلیم یافته و مجهز میباشند تمرینهای آتش نشانی باید اقلاً ماهی یک مرتبه انجام گیرد و ارجح آن است که تمرینهای نامبرده بدون اطلاع قبلی انجام پذیرد.

ماده 37 : تمرینهای مبارزه با حریق مذکور در ماده 36 باید تقریباً با شرایط واقعی تطبیق نموده و شامل استعمال وسایل و تجهیزات آتش نشانی باشد.

 

ماده 60: در اطاقهای مذکور در ماده 59 به هیچوجه نباید دریچه و مدخلی که در آن شیشه شفاف بکار رفته وجود داشته باشد استفاده از شیشههای مات مانعی ندارد.

ماده 61: چنانچه مواد مذکور فوق مقدارشان کم باشد میتوان آنها را در صندوقهای فلزی سرپوش دار نگاهداری کرد.

استعمال دخانیات

ماده 62: استعمال دخانیات - روشن کردن و همراه داشتن کبریت - فندک و هر گونه اشیاء مولد شعله یا جرقه بایستی در کلیه نقاطی که در آنها مواد قابل احتراق مواد قابل اشتعال و یا مواد انفجار نگاهداری و یا بکار برده میشود ممنوع باشد.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره پیشگیری و مبارزه با آتش در کارگاه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد