نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ

اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ


مقاله درباره تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ

 لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 تعداد صفحات:13

 

تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ

کارخانه ها و شرکتهای تولیدی بزرگ میخواهند تا انجا که ممکن است تولیدات خود را به سطح کیفیت و گارانتی بهینه نزدیک کنند. بنابراین دیگر پیروی از روشها سنتی و قدیمی به صرفه نمی باشد. این تولید کنند گان علاقمند هستند که طول عمر مفید قطعات و قسمتهایی که جنبه حیاتی برای کارکرد یک سیستم مکانیکی دارند را تا آنجا که ممکن است بالا ببرند. و تنها زمانی که نیاز است آنها را وارسی کنند.ساخت قطعات پیچیده تر احتیاج به علم پیچیده تری دارد و ساخت و رفع عیوب انها نیز پیچیده تر میشود.

در این حال بلبرینگ ها و یاتاقانها هم مستثنی نیستند.حتی عیب یابی و رفع مشکلاتی که باعث عیب در انها میشود و حتی تغییرات صدا نیز میتواند به این امر کمک کند.روشهای متداولی که جهت عیب یابی بلبرینگ ها وجود دارد میتوان به عنوان نمونه: روش حوزه زمان وروشهای حوزه فرکانس(تجزیه و تحلیل طیف) روش تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ نام برد.

به عنوان مثال در استفاده از روش اخر به طور خلاصه میتوان چنین بحث کرد که:
شکستگی قطعات در ماشین الات یکی از رایج ترین این مشکلات برای بلبرینگ ها میباشد. این خرابی ها و شکستگی ها معمولا در شرایطی پیش می ایند که تقریبا پیش بینی قطعی انها غیر ممکن است. و نمیتوان موقعیت زمانی و مکان انها را مشخص کرد.
در سالهای اخیر استفاده از رایانه برای عیب یابی ماشین الات مورد توجه بسیاری از محققان و متخصصان قرار گرفته است.که در زمینه تعمیرات ماشین الات فعالیت میکنند. موضوع نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده بخاطر تاثیر قابل توجه در کاهش هزینه ها از دیر باز در قالب مباحث پیشگیرانه مورد توجه بوده است. ماشین الات دوّار به عنوان بخش عظیمی از صنایع دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردارمیباشند.بیشتر ماشین الان در سرعت های زیاد کار می کنند. و با پیدا کردن معایب مختصر در مدت زمان کوتاهی تخریب میشوند. و خطرات و هزینه های اقتصادی قابل توجهی بوجود می اورند. دسته ای از روشهای نگهداری مثل روشهای تحلیل ارتعاشی و بررسی کارکرد ماشین در بین سایر روشها اهمیت ویژه ای دارند.پی بردن به سلامتی یا معایب محل و زمان وقوع مشکلات مواردی هستند که با روشهای تحلیل ارتعاشی قابل اجرا می باشند.نتایجی که اخیرا به دست امده است حاکی از این است که در صنایع تولیدی سعی میشود از مجموعه ای از سنسورهای خاص استفاده شود. و شرایط ماشینها و قطعات از این طریق انجام گیرد. به این ترتیب اهداف فرایند حفاظت و نگهداری قطعات و لوازم با استفاده از طرحهای شبکه بندی و تکنولوژی ارسال اطلاعات تامین میگردد. تشخیص خرابی های ماشین در موقعیت هایی که مربوط به نگهداری و حفاظت است نیاز به بنا نهادن و طراحی یک سیستم جامع شامل چندین مدول از جمله مدول تشخیص خرابی دارد. در واقع این مدول خرابیها را از روی داده هایی که به صورت زنده از سنسورهایی که پارامترهای مهم ماشین در حال کار را اندازه گیری میکنند؛تعیین میکند.مدول دیگری بنام تخمین
زننده نیز نیاز است


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره تجزیه تحلیل سیگنال صوتی بلبرینگ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد