نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله درمورد مساله نیروی هسته ای ایران 25 ص

اختصاصی از نیک فایل دانلودمقاله درمورد مساله نیروی هسته ای ایران 25 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

به نام خدا

موضوع تحقیق:

مساله نیروی هسته ای ایران

نام محقق:

بهزاد کریمی

نام استاد:

آقای نجفی

ساعت کلاس:

چهار شنبه 10ـ 8

زمان تحویل : 14/2/84

 

در این تحقیق سعی شده تا از منابع مختلف اینترنتی با سلایق مختلف استفاده شود

منابع مورد استفاده عبارتند از:

سایتهای :

BBC persian,IDSNEWS, Voanews

که دو سایت به زبان انگلیسی وبقیه به زبان فارسی می باشد

فصل بندی:

1. مقدمه

2.قضیه سانتریفوژ

3.لغو تحریم بجای نیروی هسته ای

4.احتمال حمله آمریکا به ایران

5.نتیجه گیری

فصل1:

در این فصل برای مقدمه ترجمه ای از سایت idsnews اورده شده که با هم می خوانیم .

از زمان توسعه بمب اتمی در مدت جنگ جهانی اول نیروی هسته ای به موضوعی نگران کننده تبدیل شده.اما در سفر اخیر اقای بوش به ارو پا این موضوعات محور گفت وگوهای سیاسی شد

در طول ماه گذشته‌،موضوع نگرانی های هسته ای از کره ای شمالی که به تازگی به عنوان یک کشور دارنده سلاح هسته ای شناخته شده به ایران تغییر یافته است.

کشوری که خود برای دفاع در مقابل تهدیدات فزاینده امریکا اماده می کنند.آقای بوش آلمان‚فرانسه‚بریتانیا و روسیه برای مقابله به تصمیم ایران برای دستیابی به نیروی هسته ای فرا خوانده ومطمئن است از حمایت جهانی در مقابله با ایران بر خوردار است به طوری که در یک کنفرانس مطبوعاتی در سه شنبه اعلام کرد:{ همگی ما بلند و واضح می گوییم که ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشد}.

ایران بمانند 189 کشور دیگر قرار داد منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کرده قراردادی که در سال 1970 برای اطمینان از گسترش کنترل شده سلاح های هسته ای بر قرار شده. هر کشوری مختار بود تا قطع نامه را برای جلوگیری از گسترش و یا انتشار سلاح های هسته ای امضا کند.

فقط 5 کشور چین‚روسیه‚فرانسه‚انگلیس وآمریکا مجاز به داشتن این سلاح هسته ای بر اساس این قرار داد هستند.تا آنجاییکه به آمریکا مربوط می شود فقط سه کشور هند‚ پاکستان واسراییل قرارداد را امضا نکردند و درحال تولید سلاح هسته ای هستند.و معتقدند که این قرارداد منصفانه نیست.در حالی که ایران به عنوان عضو ( قرارداد منع گسترش سلاح های هسته ای) در مرکز توجهات قرار Non- Proliferation Treaty

گرفته است .آقای بوش در یک کنفرانس مطبوعاتی با صدر اعظم آلمان(گرهارد شرودر) اعلام کرد: ایران برای حفظ امنیت وصلح نباید سلاح هسته ای داشته باشد.

آقای بوش گفت نگرانی او در مورد ایران از این واقعیت سر چشمه می گیرد که ان ها بعد از امضای تعهد مبنی بر عدم ادامه غنی سازی اورانیوم به این کار ادامه داده و این موضوع دلیل رییس جمهور آمریکا برای عکس العمل اوست.

در اروبا گفتگو ها بین آلمان‚فرانسه و بریتانیا صورت گرفته تا بتوانند راه کارهایی دیگری به غیر نیروی هسته ای نظیر افزایش سطح تجارت برای بهبود وضع اقتصاد ایران در روبرو بگیرند در حالی که اقای بوش با شرکت آمریکا در این گفت و گوها مخالف است.

از نظر ایران نیروی هسته ای برای ‌‌بیشرفت ملی ایران به صرفه است زیرا ارزان تر و موثرتر از تولید نفت محدود است این کشور شروع به غنی سازی اورانیوم کرد که اولین گام در راه رسیدن به نیروی هسته ای است اما آنها خودشان دست به تولید سلاح هسته ای نکرده اند.به نظر آمریکا ایران به دلیل داشتن ذخایر نفتی نیازی به داشتن نیروی هسته ای ندارد.

سفر اروپایی اقای بوش شاهدی بر تلاش سیاسی او برای رسیدگی به موضوع ایران است این در حالی است که فشار برای حفظ روابط با اروپا و سایرکشورها بعد از حمله آمریکا به عراق برای او افزایش یافته است. این مذاکرات تا انتهای ژوئن ادامه دارد و بعد از ان پرونده ایران را در شورای امنیت باز خواهد کرد .

آقای بوش این گونه اظهار کرده است که نظرات درباره حمله به ایران خنده دار ولی در عین حال اعلام کرد از همه ی گزینه های موجود استفاده کرده ولی صحبت کردن و استفاده از دیبلماسی همواره اولین راه خواهد بود. او همواره مشتاق برای گفت و گو در مورد این موضوع نگران کننده با سایر رهبران جهان است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله درمورد مساله نیروی هسته ای ایران 25 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد