نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت کریستوفر الکساندر - 39 اسلاید

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت کریستوفر الکساندر - 39 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت کریستوفر الکساندر - 39 اسلاید


دانلود پاورپوینت کریستوفر الکساندر - 39 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

در این پروژه نظریه های طراحی کریستوفر الکساندر در چهارمرحله مورد تحلیل قرار گرفته است:

 

مرحله نخست شامل یافتن روش های مناسب در طراحی با رویکردی خرد گرایانه است و در این مقطع است که یادداشت هایی بر ترکیب فرم منتشر می شود.

مرحله دوم نظریه های الکساندر با   بانتشار شهر یک درخت نیست ادامه می یابد.در این مرحله نتنها نظریه شهر یک درخت نیست بلکه نظریه جدید طراحی شهری وی بحث شده است.در هر دوی این نظریه ها رویکرد کل نگر جایگزین رویکرد خرد گرایانه شده است.

در مرحله سوم با دو نظریه زبان الگو و روش جاودانه ساختمان کار خود را به اوج شکوفایی رسانده

 در نهایت با مفهوم جدیدی از نظریه پیچیدگی در مجموعه طبیعت نظم که تکمیل کننده تمامی نظریه های الکساندر از ابتدا تا کنون می باشد بحث خود را انتظام می بخشد.

 

کریستوفر الکساندر در سال 1936 در وین متولد شد. در آکسفورد و چستربزرگ شد.

 

در دانشگاه کمبریج انگلستان در دو رشته معماری و ریاضیات در مقطع کارشناسی تحصیل نمود و سپس به آمریکا رفت و موفق به اخذ درجه دکتری معماری از دانشگاه هاروارد شد. 

 

بخاطر تز دکترایش که بعداً به صورت کتابی تحت عنوان «یادداشتهایی برترکیب فرم» منتشرشد، ازمؤسسه معماران آمریکا  مدال طلای تحقیقاتی دریافت کرد.

 

اما درست یکسال بعد خود وی در مقاله ای به نام شهر یک درخت نیست این رویکرد را زیر سوال برد


دوره فکری اول ” رویکرد خرد گرا ”

اندیشه ی الکساندر،که بی گمان می توان آن را پدر جنبش زبان الگو نامید،در مسیری پر افت وخیز،نه تنها ریشه در حوزه های گوناگونی از اندیشه و عمل دارد،بلکه بر حوزه های تخصصی گوناگونی  نیز تاثیر گذار بوده است.او که در آغاز،فرایند آفرینش فرم را در شیوه های ریاضی و بر پایه ی تحلیل های منطقی و نرم افزاری جستجو می کرد.

 

—کتاب " یادداشتهایی بر ترکیب فرم" در این مقطع منتشر شد.نظریه های وی ابتدا بر اساس خردگرایی دکارت پایه گذاری شد. مشکلات به کوچکترین اجزا تقسیم و هر جز جداگانه بررسی و حل می گردد ودر نهایت به راه حلی کلی منجر گردیده و اجزا برای رسیدن به راه حل با یکدیگر ترکیب می شوند.
—
—در این رویکرد از عوامل مهم طراحی از قبیل فرم زمینه ، سازگاری ناسازگاری ، خودآگاه
—ناخودآگاه نام برده شده است .

 

 

در کتاب نظریه جدید طراحی شهری الکساندر هفت قانون برای این فرآیند که در عین حال،عملی و قابل اجرا باشد ارائه می کند ونشان میدهد که چگونه می توان از فضای شهری ”کل“ ساخت:

 

—قانون اول(رشد تدریجی):
—رشد تدریجی در قطعات کوچک شهری مانع از شکل گیری پروژه های وسیع شود.باید علاوه بر اختلاط عملکردی،ترکیبی از پروژه ها در مقیاس کوچک ،میانی و بزرگ و به تعداد مساوی در نظر گرفته شود.
—قانون دوم(رشد کل های بزرگتر):
—رشد مجموعه های بزرگتر و کامل تر باید شامل فرایندی باشد که طی آن اجزاء کوچکتر مجموعه یعنی تک تک ساختمان ها از رشد تدریجی برخوردار باشند و این رشد ابعاد کیفی و کمی  را در بر گیرد.اجزاء کوچک و در حال رشد باید رشد و تکامل مجموعه را شکل دهند.و
—بخش های الحاقی نهایتا یک مجموعه کامل و یکپارچه را ایجاد کنند.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کریستوفر الکساندر - 39 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد