نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله یک مدل جدید غیر آلی توازن فاز افشانهای اتمسفری(UHAERO )

اختصاصی از نیک فایل مقاله یک مدل جدید غیر آلی توازن فاز افشانهای اتمسفری(UHAERO ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله یک مدل جدید غیر آلی توازن فاز افشانهای اتمسفری(UHAERO )


مقاله یک مدل جدید غیر آلی توازن فاز افشانهای اتمسفری(UHAERO )

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد صفحات:33

چکیده : مدلهای متعدد ترمودینامیک گسترش یافته اند تا توازن غیر الی افشانه ی گازی را پیش بینی کنند . برای دستیابی به کارایی محاسبه ای تعدادی از مدلها به ویژگی مهمتر فازهای موجود در رژیمهای ویژه ینسبتاً مرطوب اتکا دارند . آنچه در اینجا ارائه شده یک مدل محاسبه ای جدید به نام UHAERO است که هم کارامد و هم دقیق است و رفتار فاز را بدون هر ویژگی مهمتری محاسبه می کند . اجرای محاسبه ای بر مبنای به حداقل رساندن انرژی آزاد Gibbs با استفاده از متد اولیه – دوگانه استوار است که با تکرار نیوتون جفت شده است . جزئیات ریاضیاتی راه حل در جای دیگر ارائه شده است . این مدل رفتار نم آشامی را بدون هر ویژگی پیشین نمدارهای مربوط نم آشامی را محاسبه می کند . همچنین آنچه در مدل شامل شده یک فرمولاسیون بر مبنای تئوری کلاسیک علم دینامیک هسته سازی استوار است که رفتار بلورینه شدگی را  پیش بینی می کند . دیاگرامهای دقیق فاز سیستم سولفات / نیترات / آمونیوم / اب به عنوان کارکرد رطوبت نسبی در K 298.15 در فضای کامل ترکیب ارائه شده است .

  • مقدمه

سازنده های غیرآلی ذرات اتمسفری معمولاً شامل الکترولیت های آمونیوم ، سدیم ، کلسیم ، سولفات ، نیترات ، کلراید ، کربونات و غیره است . حالت فاز از چنین ترکیبی در دمای فرضی و رطوبت نسبی به توازن ترمودینامیک با فاز گازی تمایل دارد . تعدادی از مدلهای ترمودینامیک گسترش یافته اند تا توازن غیرآلی گاز – افشانه را پی شبینی کنند ( جدول 1) . این مدلها بر مبنای دو ویژگی کلی شناخته می شوند : (1) متد محاسبه ی ضرایب فعالیت نمونه ای افشانه – فاز ؛ و (2) تکنیک مشاوره ای که برای تعیین حالت توازن استفاده می شود . گرفتن ترکیب توازنی افشانه چالش زاست چون فازهای چند گانه یمایع و یا جامد می توانند موجود باشند ، که به ترکیب شیمیایی ، رطوبت نسبی محیط (RH ) و دما بستگی دارد .

 ممکن است فردی ترکیب افشانه را یا با حل مجموعه معادلات جبری غیر خطی مشتق شده از بالانس جرمی و معادلات شیمیایی یا با انجام حداقل رسانی مستقیم انرژی آزاد Gibbs محاسبه کند . به حداقل رسانی مستقیم انرژ ی آزاد Gibbs در اصل باید در هر سلول شبکه ای در هرمرحله ی زمانی انجام بگیرد . پر چالش ترین بعد تعییین عددی توازن پیش بینی جداسازی اجزای غیر آلی میان فاز آبکی و جامد در افشانه است . برای تاثیر محاسبه ای ، تعدادی از متدهای جاری ( جدول 1)بر مشخص سازی پیشین حضور فازها در رطوبت خاص نسبی و کل ترکیب متکی هستند؛ دو مدلی که در این مقوله قرار می گیرندSCAPE2 نگهداشته می شود .در حالی که این فرضیه ها عمدتاً تعیین عددی موازنه را تسهیل می کند ، که در این عرصه ها فقط موازنه های خاص منتهی می شود که ممکن است نامطلوب باشد ( انصاری و پندیس ، 1999) . آنچه نهایتاً لازم است یک مدل موثر محاسبه ای برای مجزا سازی موازنه ای اجزاء افشانه ای میان فازهای آبگونه و جامد است که به دانش پیشین از وجود فازهای خاص در یک رطوبت و ترکیب کلی متکی است .

حالت فیزیکی فاز افشانه ا یاتمسفری به تاریخچه  ی RH ذره بستگی دارد . به محض افزایش RH از مقداری که در آن ذرات خشک هستند ، ذرات بلوری به صورت همزمان آب را در RH نم آشامی (DRH) جذب می کند در حالی که به قطره های آبگونه ای دربردارنده ی یونهای تفکیک شده تبدیل می شود . با کاهش RH از مقدار بالای DRH، ذرات آبگونه بلورینه نمی شوند شکفتگی مگر اینکه بلور شدگی RH (CRH) رخ دهد . بین DRH، CRH ذرات یا کریستاله هستند یا آبگونه که به تاریخچه RH شان بستگی دارد . شاخه های بالایی و تحتانی ضخامت ذره در مقابل رفتار RH از شاخه ای بالا رفته ی تحتانی و ذرات آبگونه ای بالای CRH از شاخه ی فوقانی پایین رفته تبعیت می کنند . مدارهای جدیدیتر ترمودینامیک افشانه ای ( ایروسل ) بر مبنای دانش قبلی از وجود فازهای جامد در رطوبت نسبی ویژه و ترکیب کلی هیسترسیز نم آشامی و شکفتگی را توجیه می کند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله یک مدل جدید غیر آلی توازن فاز افشانهای اتمسفری(UHAERO )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد