نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری


دانلود پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( قابلیت ویرایش متن )

فروشگاه فایل » مرجع فایل


 قسمتی از اسلاید متن ppt : 

 

تعداد اسلاید : 54 صفحه

به نام یگانه معمار هستی اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری ضوابط و استانداردها ضوابط عمومی طراحی فضاهای تجاری: حداقل مساحت هر واحد تجاری 12 متر مربع می باشد. حداقل عرض دهنه تجاری 3 متر تعیین شده است. ارتفاع واحدهای تجاری واقع در همکف حداکثر 5/5 متر و حداقل 4 متر تعیین می شود. در طبقه همکف عرض راهروهای دو طرفه حداقل 5 متر و یک طرفه حداقل 3 متر است. حداقل عرض راهروی جلوی واحدهای تجاری یکطرفه در طبقات بالای همکف 2 متر است. عرض راه پله بصورت یکطرفه حداقل 2 متر و بصورت دو طرفه حداقل 1/5 متر در نظر گرفته شود، و فاصله راه پله از دورترین واحد تجاری نباید از 20 متر تجاوز کند. به ازای هر 10 واحد تجاری یا 200 متر مربع سطح زیربنا، احداث یک واحد سرویس بهداشتی شامل یک توالت و دستشویی الزامی است. احداث نیم طبقه در مجموعه های تجاری مجاز نمی باشد.
مرجع معماری مقررات ساختمانی در حوزه تجاری: مرجع معماری مقررات ساختمانى در حوزه تجارى زیرزمین با کاربرى انبارى در صورتیکه ارتفاع آن از جدول خیابان تا زیر سقف 1/20 بیشتر نباشد و پا به صورت پارکینگ باشد در کلیه کاربریها جزء تراکم ساختمانى محسوب نمى‏شود. 2-3-2-2 سطح زیربناء در طبقه همکف تا میزان 100 درصد مساحت عرصه مى‏تواند باشد. سطح کل طبقات: در مرکز محله حداکثر تا میزان 250 درصد و در مرکز ناحیه حداکثر تا میزان 350 درصد مساحت عرصه مى‏تواند باشد. رعایت عقب نشینى جانبى نسبت به پلاکهاى مجاور در ساختمانهاى تجارتى تا چهار طبقه باشد عقب نشینى نسبت به پلاکهاى مجاور 2 متر از روى طبقه همکف الزامیست. تبصره 1: سطح زیر بنا در طبقه همکف معادل 100 درصد مساحت زمین مى‏تواند باشد.
در سایر طبقات نیز پس از رعایت عقب نشینى جانبى و عقب نشینى‏هاى محدودیت ارتفاع نیز مجاز است که بقیه سطح هر طبقه )طبقات اول و دوم و...( به زیر بنا اختصاص یابد مشروط به اینکه سطح کل زیر بنا از سطح زیربناى مجاز 250 درصد و 350 درصد تجاوز ننمایند. تبصره 2: قطعات واقع در کاربردى تجارتى در صورتیکه عقب نشینى جانبى میسر نباشد مى‏تواند حداکثر در دوطبقه جمعاً 200 درصد زیر بنا احداث گردد.
مشروط به اینکه محدودیت ارتفاع بعد از طبقه همکف نسبت به عرض گذرگاه آن رعایت گردد. در مجموعه‏هاى تجارتى که در سطح کل معادل 40 درصد قطعات باقیمانده در تجارت محله به صورت دو طبقه 100 درصد و در تجارت ناحیه سه طبقه 100 درصد و مجموعاً 300 درصد احداث بنا شود و 40 درصد فضاى باز پاسخگوى پارکینگ بوده و نیاز به احداث پارکینگ نخواهد بود.
زیرزمین نیز به صورت انبارى در پلاکهاى فوق با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع مى‏باشد.
مرجع معماری 1- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف: محله: ناحیه: شهری: 250درصد مساحت زمین 350درصد مساحت زمین 500درصد مساحت زمین مرجع معماری 2- مقررات ساختمانی در تجارت شهری: 500درصد کل زمین مرجع معماری سطح کل طبقات مساوى با 500 درصد سطح کل زمین سطح طبقه همکف و اول حداکثر 100 درصد کل زمین مى‏تواند با استفاده در این نوع ساختمانهاى تجارتى عقب شى‏ء جانبى نسبت به پلاکهاى مجاور از طبقه اول به بعد به متراژ 2 متر بایستى رعایت شود. تبصره 1: سطح زیر بنا در طبقه همکف و اول معادل 100 درصد مساحت زمین باشد.
در سایر طبقات نیز پس از رعایت عقب نشینى جانبى و ع

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه فایل، مرجع فایل کمک به سیستم آموزشی و یادگیری و علم آموزی اطلاعات برای هموطنان عزیز میباشد .
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد