نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره آزمایش فشاری گچ 9 ص

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره آزمایش فشاری گچ 9 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

هدف :

هدف از آزمایش بدست آوردن مقاومت خمشی وکششی و فشاری ملات گچ در اثر اعمال نیروی محوری می باشد . برای آن انجام آزمایش احتیاج به قالبهای گچی داریم که هرکدام از قالبها تحت ثانیه نیروهای محوری قرار گیرند و رفتار گچ را در مقابل نیروهای کششی خمشی وفشاری گچ را بسنجیم.

برای این کار احتیاج به قالبهای فلزی داریم تا نمونه گچی را بسازیم برا ی شروع آزمایش ابتدا ملات گچ را آماده میکنیم .

تهیه ملات گچ: ابتدا 200 گرم گچ عبوری از الک نمره 40# یا نمره50$ را با مقدار تحت وزن گچ یعنی cc100 آب مخلوط می کنیم . طریقه مخلوط کردن بدین صورت است که ابتدا آب را داخل استبلی می ریزیم و گچ را به آرامی در داخل آب پخش می کنیم . باید توجه داشته باشیم که گچ را نباید یکدفعه داخل آب بریزیم چون موجب کلوخه شدن گچ می شود . بعد از مخلوط کردن باید سعی کنیم ملاتی که بدست می آید یکدست بدست آید بعد از آماده کردن گچ شروع به قالب گیری می کنیم .

آزمایش فشاری :

قالب نمونه فشاری تشکیل شده از سه نمونه مربع به ابعاد می باشد که به صورت فلزی می باشد . ابتدا قالب را کاملا تمیز کرده وداخل آن را کاملا روغن کاری می کنیم . روغن کاری به خاطر این است که بعد از قالب گیری قالبهای گچ به راحتی از قالب جدا شود و حتی المقدور باید پیچهای قالب را سفت کنیم تا دیوارهای آن با هم کیپ شود .

حال شروع به ریختن گچ به داخل قالب می کنیم بعد از ریختن گچ داخل قالب به وسیله یک شی فلزی مثل میخ داخل ملات گچ را می زنیم تا حالت ویبره برای گچ به وجود آید روی قالب را با کاردک تمیز می کنیم و کنار می گذاریم .

 

معمولا زمان گیرش اولیه گچ بین 8 تا 25 دقیقه اولیهاست و گیرش نهایی آن 7 روزه و 14 روزه و 28 روزه می باشد . در آزمایشگاه به خاطر شرایط آزمایشگاهی مدت 7 روز را برای گیرش نهایی انتخاب می کنیم .

نمونه گچی که به صورت مربع است را درون دستگاه آزمایش فشاری می گذاریم و نمونه را تحت فشار محوری قرار می دهیم ومی شکنیم .

فشار وارد شده مقدار نیروی فشاری محوری که به نمونه وارد می شود را نشان می دهد که مقدار را یک فشار سنج نشان می دهد .

عقربه های فشار سنج را بر روی صفر میزان کرده و قالب را داخل دستگاه گذاشته و دستگیره اعمال فشار را می زنیم تا فشار به نمونه وارد شود تا آنجایی فشار را وارد می کنیم که دو عقربه ای که در فشار سنج وجود دارد که یکی مشکی و دیگری قرمز است که هر جایی عقربه قرمز ثابت شد و عقربه مشکی به عکس به طرف پایین حرکت کرد در آنجا نمونه ای می شکند و حداکثر نیرو ی متحمل نمونه را نشان می دهد .

 

محاسبات مقدار تنش فشاری را به صورت زیر انجام می دهیم :

تنش فشاری

تنش فشاری

سطح مقطع

نیروی فشاری

60

1

70

2

80

3

تنش فشاری متوسط

آزمایش خمشی :

قالب نمونه خمشی تشکیل شده از سه نمونه مستطیل به ابعاد که به صورت فلزی می باشد .

 

داخل قالب را کاملا تمیز کرده و داخل آن را روغن کاری می کنیم . و ملات گچ را داخل آن قالب می ریزیم و با میخ داخل آن را به حالت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آزمایش فشاری گچ 9 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد