نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سیاست پولی

اختصاصی از نیک فایل سیاست پولی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیاست پولی


سیاست پولی

سیاست پولی

14 صفحه

اهداف و نتایج پولی در رابطه با هر معیاری که توسط مدیران اداری مورد استفاده قرار می گیرد (دولت یا بانک مرکزی ) جهت تحت تاثیر قرار دادن فراهمی (در دسترس بودن) یا ارزش پول(همان نرخ بهره) به منظور دست یافتن به اهداف فرااقتصادی ویژه مانند بیکاری پائین ، قیمتهای ثابت و رشد اقتصادی سریع تر ، رشد در اهمیت سیاست پولی به عنوان ابزار مدیریت فرااقتصادی تا حد زیادی توسط شکست ظاهری معیارهای سیاست مالی Keynesian توضیح داده شده است . و در موماقع مختلف جهت کاهش مشکلات دوگانه(دوقلو) تورم و بیکاری که از آن به Stagflation یاد می شود .

این شکست توسط اقتصاددانان پولی توضیح داده شده است . چون دولت بطور افراطی پول صرف تامین هزینه ها می کرد که خود باعث کمبود چرخشی بودجه می شد . همانطور که در فصل قبل ذکر شد ، کمبودهای بودجه ای دولت نه تنها از راه قرض گرفتن هم از بخشهای بانکی و غیر بانکی بلکه از طریق چاپ جدید پول می توانند تامین مالی شوند . این روشهای تامین مالی هر دو منجر به افزایش منابع پولی می شوند .

متخصصان پولی روی این موضوع بحث می کنند که اگر به منابع پولی این اجازه داده می شد که برون داد اقتصادی سریع تر رشد کند در این صورت خانواده و شرکتها تعادل پولی بیشتری را نسبت به آنچه آنها می خواهند حفظ کنند به خود اختصاص خواهند داد . در نتیجه این مازاد تعادل پولی صرف لوازم و خدماتی خواهد شد که منجر به افزایش شدیدی می شود که خارج از توانایی اقتصاد در برآورده کردن کالا و خدمات خواهد شد و خود باعث شکاف تورمی می شود .

 


دانلود با لینک مستقیم


سیاست پولی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد