نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد اصول سرپرستی-انگیزش در محیط کار

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد اصول سرپرستی-انگیزش در محیط کار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد اصول سرپرستی-انگیزش در محیط کار


تحقیق در مورد اصول سرپرستی-انگیزش در محیط کار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 82
فهرست مطالب:

تعریف انگیزه

فرآیند انگیزش

تحولات تاریخی انگیزش:

مدل سنتی:

مدل روابط انسانی:

تئوریهای انگیزش:

تئوری سلسله مراتب نیازها:

تئوری نیازهای بالفعل مورای :

نظریه های فر آیندی انگیزش:

نظریه انتظار:

تئوری برابری:

کاربرد تئوریهای انگیزش در سازمانها:

انگیزش از طریق طراحی شغل:

نظام شایسته سالاری:

رضایت شغلی :

طراحی شغل :‌

طراحی مشاغل با انگیزش بالا

دستورالعمل برای غنی سازی شغل

الگوی ویژگیهای شغلی :‌

مهندسی شغل :

مزایای ساعات کار شناور :

زیانهای ساعات کار شناور :

انگیزش برای یاری دادن :

پذیرش مسئولیت :

فرهنگ سازمانی :

رضایت شغلی :

الگوی اقتضایی انگیزش :

مروری بر تحقیقات انجام شده در ایران :

تعریف انگیزه

میل به کوشش فراوان در جهت تامین هدفهای سازمان به گونه ای که این تلاش در جهت ارضای برخی از نیازهای فردی سوق داده شود.

یکی از فعالیتهای مدیر این است که موجبات انگیزش کارکنان را در سطح بالایی از عملکرد فراهم سازد بدین معنی که اطمینان یابد که افراد کار می کنند بطور منظم سر کار حاضر می شوند و سهم مثبتی در رسالت سازمان دارند عملکرد شغلی به توانایی محیط و همچنین انگیزش مرتبط است. (محمد زاده – مهروژان ، 1375 ،121-120)

انگیزه بعنوان یکی از فرآیندهای ارضای نیاز به حساب می آید این مطلب در شکل زیر ارائه شده است.

نیازهای ارضا نشده           تنش        حرکت         رفتار کوششی        نیازهای ارضا شده         کاهش تنش

فرآیند انگیزش

نیاز به عنوان یک واژه فنی حالتی درونی است که باعث می شود نتیجه پی آمد خاص جالب به نظر برسد یک نیاز ارضا شده تنش ایجاد می کند و در نتیجه در درون فرد نوعی سائقه یا پویایی بوجود می آورد این پویایی موجب بروز نوعی رفتار پژوهشی در فرد می شود و او در پی تامین هدفهای ویژه ای بر می اید اگر آن هدفها را تامین کند نیاز مزبور ارضا می شود و در نتیجه تنش کاهش می یابد .

بنابر این می توان گفت که کارگر یا کارمندی که تحریک شده و دارای انگیزش است در وضعی به سر می برد که تنش دارد.(یعنی بین فرد و محیط او نوعی عدم تعادل بوجود می آید)او برای رهایی از این تنش دست به اقدام می زند و تلاش و کوشش می کند . هر قدر این تنش بیشتر باشد سطح یا میزان تلاش و کوشش بیشتر خواهد شد. اگر این تلاش و یا کوشش به صورت موفقیت آمیزی ، به ارضای نیاز منجر گردد. تنش کاهش می یابد ، ولی از آنجا که رفتار فرد در سازمان مورد نظر ماست ، فعالیتی که در جهت کاهش می یابد تنش صورت می گیرد باید در راستای هدفهای سازمان باشد . بنابر این در تعریفی که از انگیزش داریم این معنا هم گنجانده شده که نیازهای فرد با هدفهای سازمان سازگار است و هیچ مغایرتی با آنها ندرد . اگر چنین وضعی وجود نداشته باشد فرد یا کارگر تلاش و کوشش زیادی می نماید که در واقع در جهت مخالف منافع سازمان صورت می گیرد و نکته جالب اینجاست که این نوع کوششها و تلاشها چیز غیر عادی نیستند . (ایران نژاد پاریزی- ساسان گهر، 380،1377)

تحولات تاریخی انگیزش:

تحولات تاریخی در زمینه انگیزش به چند علت حائز اهمیت است اگر چه این نظریات همیشه صائب نبوده اند ولی از یک جهت مبنای اندیشه معاصر را درباره انگیزش تشکیل می دهند این نظریات معمولا بر عقل سلیم مبتنی بوده اند . آگاهی ازط محاسن و معایب آن به مدیران کمک می کند بینش بیشتری در مورد انگیزش کارکنان در محل کار داشته باشند و از نقاط ضعف بپرهیزند.

تحول اندیشه مدیریت در زمینه انگیزش کارکنان سه مرحله متمایز را پشت سر گذاشته است که عبارتند از سنتی ، روابط انسانی و منابع انسانی .

مدل سنتی:

مدل سنتی انگیزش با نام فردریک وینسلو تیلور و مکتب مدیریت علمی همراه است . تیلور اولین کسی بود که کار آمد ترین شیوه را برای اجرای وظایف کارکنان تعیین کرد و برای اینکه این وظایف دقیقا مطابق ویژگیها و استانداردهای تعیین شده اجرا شود به انگیزش کارکنان توجه کرد . او معقد بود که کارکنان صرفاً با پول بر انگیخته می شوند به همین جهت او از بهره گیری از سیستم های محرکهای دستمزدی طرفداری می کرد که به موجب آن اگر کارگران تولید بیشتر از استاندارد داشتند مبلغ بیشتری به آنان پرداخت می شد.

فرضیه های اصلی که این الگو را می ساخت این بود که مدیران بهتر از کارگران کار را می شناسند کارگران اساسا تنبل هستند و فقط با پول برانگیخته می شوند.

اعضای دیگر این مکتب فرانک و لیلیان گیلبرتکار برد محرکهایی برای برانگیختن کارکنان را مطالعه کردند توجه آنها به این نکته جلب شد که ترفیعها پرداخت بیشتر ساعتهای کار کوتاهتر کار و رزروهای تعطیل همه محرکهی با قدرتی هستند به خصوص اگر این محرکها با نیازها و علایق کارکنان تناسب داشته باشند. (الوانی – معمار زاده 92،1374 )

مدل روابط انسانی:

التون مایوو سایر پژوهشگران روابط انسانی دریافتند که کسالت آور بودن و تکراری بودن بسیاری از وظایف انگیزش را کاهش می دهد. در حالیکه روابط اجتماعی موجب ایجاد انگیزش می شود. نتیجه آشکار این مطالعات چنین بود که مدیران باید به نیازهای اجتماعی کارکنان توجه کنند و با ایجاد احساس مفید و مهم بودن در آنان کارکنان را بر انگیزانند به همین جهت این الگو مدیران را مجبور کرد که آزادیهایی برای تصمیم گیری در روابط با وظایفشان به کارکنان بدهند و همچنین اطلاعات بیشتری درباره هدفهای مدیران و سازمان در اختیار کارکنان بگذارند زیرا پژوهشگران دریافتند که کارکنان به تنظیم هنجارهای گروهی مانند میزان یا سرعت کار تمایل دارند ومدیران همچنان باید به گروههای کاری غیر رسمی توجه داشته باشند طبق این نظریه وجود انگیزه لازم مانند رضایت شغلی موجبات بالا رفتن عملکرد کارکنان می شود اما دیدگاه روابط انسانی بیشتر سوالات مربوط به رفتار انسان را بدون جواب باقی گذراده است .(محمد زاده –مهروژان.126-125،1375)

مدل منابع انسانی:

از دهه 1960 به بعد مسلم شده است که مفروضات مدل روابط انسانی تصویری ناقص از رفتار انسانی در محل کار ارائه می دهد . مدلهای معاصر انگیزشی را تابع شرایط پیچیده تر می دانند و بر این فرض هستند که عوامل زیادی قادر به تاثیر در رفتار می باشد . این عوامل شامل ماهیت نظام پاداش ، تاثیرات اجتماعی ، ماهیت شغل الگوی رهبری ، نیاز و ارزشهای کارکنان و ادراک خود از محیط کار است به اختصار نظریات معاصر در زمینه انگیزش کارکنان را بعنوان منابع بالقوه انسانی تلقی می کنند با این مفروضات برعهده مدیریت است که راههایی برای بهره وری ازاین منابع پیدا کند تا هم کارکنان و هم نیازها و اهداف سازمان تسهیل شوند.(نایلی،25،1373 )

در جدول (1-2) توصیف جنبه های مختلف سه نگرش فوق منعکس شده است . مدلهای ذکر شده نشان دهنده سه مکتب فکری هستند اما کاربرد انگیزش از جنبه های عملی در طبقه بندیهای دیگری که از تئوریها به عمل آمده است که به شرح آن می پردازیم.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اصول سرپرستی-انگیزش در محیط کار

دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 پیرسهراب به همراه گزارش کامل آن

اختصاصی از نیک فایل دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 پیرسهراب به همراه گزارش کامل آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 پیرسهراب به همراه گزارش کامل آن


دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 پیرسهراب به همراه گزارش کامل آن

در اینجا نقشه زمین‌شناسی 100000: 1 پیرسهراب به همراه شیت گزارش کامل آن با کیفیت بسیار بالا برای دانلود قرار داده شده است. محصول حاوی دو شیت نقشه و گزارش زمین‌شناسی با فرمت JPg می باشد. تصویر پیشنمایش مربوط به شیت نقشه همین محصول می باشد.

* تقریباً نقشه زمین‌شناسی کلیه استان‌ها، نواحی،شهرها و ... ایران( در مقیاس‌های مختلف از 1:25000 تا 1:250000 به همراه گزارش آنها موجود می‌باشد. فرمت این محصولات PDF و JPg  می‌باشد ولی به خواست کارفرما کارشناسان ما قابلیت DIGIT(رقومی کردن) آنها به صورت Shapefile به خواست کارفرما را نیز دارند. برای سفارش سایر نقشه‌های زمین‌شناسی می‌توانید از طریق ایمیل envidesigngroup@gmail.com با ما مکاتبه کنید. در خواست شما توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراتب در اسرع وقت به اطلاع شما رسانده خواهد شد. 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 پیرسهراب به همراه گزارش کامل آن

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم

اختصاصی از نیک فایل دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:29

 چکیده

با نگاهی گذرا در می یابیم که معاون اجرایی نه تنها در ثبت مشخصات و نمرات دانش آموزان نقش اصلی را دارند بلکه در کلیه امورات هر واحد آموزشی مانند ثبت کلیه مشخصات,کلیه عوامل مدرسه , تنظیم برنامه هاو پیگیری بخشنامه ها گرفته تا دیگر موارد را به دوش میکشد.

اگر خوب دقت شودو مورد توجه قرار گیرد تمام امورات در هر واحد آموزشی به کادر دفتری آموزشگاه ختم می شود.حال آنکه نیروی دفتری در مدارس بسیار کم است ودر آموزشگاه هایی که دانش آموز کمتری دارند نیروی دفتری تعلق نمی گیرد به مدارسی که این نیروی داده می شود . سال های سال است معاون اجرایی پست ناشناخته جهت تمام کارکنان یک واحد آموزشی است که کماکان کلیه کارکنان و افراد آموزشی برای انجام فعالیت های اداری و دفتری نیازمند این پست سازمانی مهم هستند..لذا این موارد در آموزشگاهی مورد توجه قرار گرفته و می توان در این راستا تامل نمود

اینجانب بعد از سال سابقه در آموزش و پرورش تصمیم گرفتم راهکار ها و روش های انجام بهینه وظایف خود را در قالب اقدام پژوهی انجام داده و آن را در اختیار همکاران عزیزم قرار دهم . شاید بتواند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و سند تحول بنیادین موثر واقع شود.

مقدمه

وقتی در شرح وظایف معاون اجرایی می نگریم می بینیم که یک معاون اجرایی باید با تمام کارکنان از رئیس مدرسه گرفته تا پایین ترین پست که در مدارس موجود است همکاری کند . تا چند وقت پیش که نام معاون اجرائی در مدارس نامی نا آشنا بود جایگاهی نداشت و در هر مرحله که افزایشی اتفاق می افتاد دفتر داران جایگاهی نداشتند. هم اکنون به گونه ای شده که لااقل بتواند به این قشر هم توجه شود.تجربیات خدمت در نظام آموزش و پرورش به بنده آموخت که چگونه به یک واحد آموزشی باید توجه شود تا هیچ گونه از برنامه ها یک سال تحصیلی عقب نمانم . چرا در یک واحد آموزشی اگر خوب توجه کرد اکثر بارها بر روی معاون اجرایی آموزشگاه است.این یک کلاس نیست بلکه یک واقعیت است که در تمام مدارس کشور سایه افکنده است . تهیه کردن بخشنامه ها , ثبت نمودن بخشنامه ها,پیگیری بخشنامه ها و جواب دادن به آنها همگی برعهده مسئول معاون اجرایی گذاشته شده است.حتی اگر در مواردی هر چند اگر یک بخشنامه به قسمت دیگری ارجاع داده شود پیگیری و پاسخ آن نیز بر عهده معاون اجرایی گذاشته شده است . در زمان بر گزاری امتحانات داخلی هماهنگ نهائی کار یک معاون اجرایی بسیار سنگین است چرا که تهیه و تظیم صورت جلسه برگزاری هر امتحان بر عهده معاون اجرایی است . در بعضی از موارد حتی تکثیر سوالات و بسته بندی سوالات را نیز از وظایف معاون اجرایی می دانند.حال چرا اینگونه موارد همگی باید بر عهده معاون اجرایی باشد.. در شرح وظایف یک دفتر دار (معاون اجرایی)به وضوح قید نشده است .

تمام سطر های یک شرح وظایف به تمام امورات یک واحد آموزشی اشاره شده است.نوشته شده همکاری با معاون آموزشی نوشته شده همکاری با معاون پرورشی و غیره ........ دقیقا اشاره نکرده که تا چه حد یا چقدر وقتی کلمه همکاری قید شود تا آنجایی که لازم بدانند از یک مسئول دفتری کار می خواهند یا مسئولیت به او واگذاری می کنند .اینجانب …. بعد از ….سال تجربه در آموزش و پرورش تصمیم گرفتم راهکار ها و وظایف معاونت اجرایی را در عملکردم و گزارش چگونگی آن به رشته تحریر درآورم.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وظایف و مسئولیت های خودم را در راستای معاونت اجرایی به صورت بهینه نهادینه سازم

دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 چالوس به همراه گزارش کامل آن

اختصاصی از نیک فایل دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 چالوس به همراه گزارش کامل آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 چالوس به همراه گزارش کامل آن


دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 چالوس به همراه گزارش کامل آن

در اینجا نقشه زمین‌شناسی 100000: 1 چالوس به همراه شیت گزارش کامل آن با کیفیت بسیار بالا برای دانلود قرار داده شده است. محصول حاوی دو شیت نقشه و گزارش زمین‌شناسی با فرمت JPg می باشد. تصویر پیشنمایش مربوط به شیت نقشه همین محصول می باشد.

* تقریباً نقشه زمین‌شناسی کلیه استان‌ها، نواحی،شهرها و ... ایران( در مقیاس‌های مختلف از 1:25000 تا 1:250000 به همراه گزارش آنها موجود می‌باشد. فرمت این محصولات PDF و JPg  می‌باشد ولی به خواست کارفرما کارشناسان ما قابلیت DIGIT(رقومی کردن) آنها به صورت Shapefile به خواست کارفرما را نیز دارند. برای سفارش سایر نقشه‌های زمین‌شناسی می‌توانید از طریق ایمیل envidesigngroup@gmail.com با ما مکاتبه کنید. در خواست شما توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراتب در اسرع وقت به اطلاع شما رسانده خواهد شد. 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود نقشه زمین‌شناسی 1:100000 چالوس به همراه گزارش کامل آن

بررسی تاثیرات میانجی ­گری سبک رهبری تحول­گرا بر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارمندان (بیمارستان­های خصوصی منطقه 5)

اختصاصی از نیک فایل بررسی تاثیرات میانجی ­گری سبک رهبری تحول­گرا بر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارمندان (بیمارستان­های خصوصی منطقه 5) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تاثیرات میانجی ­گری سبک رهبری تحول­گرا بر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارمندان (بیمارستان­های خصوصی منطقه 5)


بررسی تاثیرات میانجی ­گری سبک رهبری تحول­گرا بر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارمندان (بیمارستان­های خصوصی منطقه 5)

 

بررسی تاثیرات میانجی ­گری سبک رهبری تحول­ گرا بر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارمندان (مطالعه موردی در بیمارستان­های خصوصی منطقه 5 تهران)

201 صفحه

چکیده:

هدف کلی این تحقیق بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و استرس شغلی و همچنین تعیین نقش میانجی­ گری رهبری تحول­ گرا در ارتباط بین این دو متغیر است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، سوپروایزرها و پرستاران بیمارستان ­های خصوصی منطقه 5 تهران با تعداد (به ترتیب) 28 و 707 نفر است.  با توجه به جدول مورگان حداقل حجم نمونه پرستاران 251 نفر است. برای توزیع پرسشنامه­ ها از روش نمونه ­برداری تصادفی طبقه ­ای استفاده شد. تعداد 300 پرسشنامه بین پرستاران توزیع گردید و تعداد 257 پرسشنامه قابل قبول برگشت داده شد. و نیز به دلیل کم بودن تعداد سوپروایزرها، پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید که تعداد 27 نفر از آن­ها به سوالات پاسخ دادند. با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون مشخص شد که بین هوش­ هیجانی مدیران و مولفه ­های آن با استرس شغلی کارکنان رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین رهبری تحول ­گرا و مولفه­ های آن رابطه بین هوش­ هیجانی مدیران و استرس شغلی کارکنان را میانجی ­گری می­ کند.

کلمات کلیدی: هوش هیجانی، استرس شغلی، رهبری تحول­گرا


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تاثیرات میانجی ­گری سبک رهبری تحول­گرا بر رابطه بین هوش هیجانی مدیران و استرس شغلی کارمندان (بیمارستان­های خصوصی منطقه 5)