نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یوگا، تاریخچه و کلیت 14 ص - ورد

اختصاصی از نیک فایل یوگا، تاریخچه و کلیت 14 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

یوگا، تاریخچه و کلیت 14 ص - ورد


یوگا، تاریخچه و کلیت 14 ص - ورد

یوگا، نوعی ورزش هندی است که فکر را متمرکز و جسم و روان را سالم می کند و باعث محو نگرانیها و گرفتاری های زندگی می شود.

منظور از ریاضت کشیدن، انجام یک سری ورزش های مخصوص جسمی و روحی است که سبب افزایش تمرکز فکر می شود. زمانی که تمرکز فکر زیاد شد، هر لحظه که انسان، فکر خد را متوجه چیزی کند، خودبخود آن عمل انجام خواهد شد. یکی از روشهایی که موجب تمرکز فکری شدیدی می شود، روش هایی است به نام «سر بزرگ»، که اعمال و حرکات به خصوصی است که اختراع آن، هندی ها بوده اند و ما، این حرکات و اعمال را تحت مبحث «یوگا» بررسی می کنیم.

«یوگ» یا «جوک» به معنی پیوستن است و اسم فاعل، یعنی کننده کار آن یوگی یا جوگی معروف هندی است.

یوگا در اصطلاح فلسفی، نام یکی از شش مکتب فلسفه هندی است که اصول آن بر آداب ریاضت و ورزش بدنی قرار دارد، و یوگی یا جوگی در این معنا، همان مرتاض است.


دانلود با لینک مستقیم


یوگا، تاریخچه و کلیت 14 ص - ورد

تأثیر یاددهی مهارت های اداره و کنترل رفتار به مادران مضطرب دارای کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه گیری- بازداری 26 - ورد

اختصاصی از نیک فایل تأثیر یاددهی مهارت های اداره و کنترل رفتار به مادران مضطرب دارای کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه گیری- بازداری 26 - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تأثیر یاددهی مهارت های اداره و کنترل رفتار به مادران مضطرب دارای کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه گیری- بازداری 26 - ورد


تأثیر یاددهی مهارت های اداره و کنترل رفتار به مادران مضطرب دارای کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه گیری- بازداری 26  - ورد

چکیده این پژوهش به منظور بررسی تاثیر یاددهی مهارت‌های اداره و کنترل رفتار بر کاهش اضطراب مادران دارای کودکان مبتلا به گوشه‌گیری- بازداری انجام شده است. جامعه آماری در این تحقیق کلیه کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه‌گیری- بازداری شهرستان اصفهان و والدین آنها در سال تحصیلی 83 ـ 1382 بوده است . شیوه نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه‌ای انجام گرفت . برای اجرای تحقیق ، از بین مهد کودک‌های شهر اصفهان 2 مهد کودک به صورت تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه رفتاری کودکان پیش دبستانی ، کودکان مبتلا به گوشه‌گیری- بازداری مشخص شدند . سپس آزمون اضطراب کتل برای مادران این کودکان اجرا شد . 32 نفر مادران مضطرب به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند . متغیر مستقل ، آزمون مادران بر روی گروه آزمایش اعمال شد . پس از اتمام آموزش مجدداً از دو گروه آزمایش و گواه آزمون اضطراب کتل انجام گرفت .


دانلود با لینک مستقیم


تأثیر یاددهی مهارت های اداره و کنترل رفتار به مادران مضطرب دارای کودکان پیش دبستانی مبتلا به گوشه گیری- بازداری 26 - ورد

دانلود مقاله بهـره و ربـا در اسـلام

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله بهـره و ربـا در اسـلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بهـره و ربـا در اسـلام


دانلود مقاله بهـره و ربـا در اسـلام

 

مشخصات این فایل
عنوان: بهـره و ربـا در اسـلام
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 29

این مقاله در مورد بهـره و ربـا در اسـلام می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بهـره و ربـا در اسـلام

 ربا در فقه اسلامی
ربا از نظر لغوی به معنای افزایش ، زیادی ، اضافی یا رشد و نمود است .اما در فقه ، ربا به قراردادهای خاصی اطلاق می شود که وجه تمایز آنها با سایر قراردادها وجود نفع اضافی معین با شرایط مندرج در کتب فهقی است . ربا در فقه بر دو نوع است : ربای قرضی و ربای معاملی ؛ ربای قرضی آن است که کسی جنسی یا پولی را قرض بدهد و منفعتی بیش از آنچه قرض داده است ، مطالبه کند ، بنابراین ، به قرضی که در آن مازاد بر استرداد عین یا مثل یا قیمت کالای قرض  ...(ادامه دارد)

پول سرمایه بالقوه است
عمده نظریات متفکرین مسلمان در مورد ماهیت پول و بهره قراردادی در قرض پول، مبتنی بر این عقیده است که در قرض ربوی از پول استفاد‌ه‌ی غیر طبیعی به عمل می آید . ریشه این عقیده به نظریه « سترون بودن پول » بر می گردد. این نظریه را ارسطو در کتاب «‌سیاست » بیان می کند.و در متون اسلامی نیز امام محمد غزالی در کتاب «احیاء العلوم » در باب شکر ، همین استدلال را به کار می برند و استفاده پول برای بدست آوردن پول را « استعمال شی»  در غیر ما خلق لاجله » معرفی ...(ادامه دارد)

پول سرمایه است
از فتوای کلام برخی از متفکرین مسلمان ، درمقام مقایسه بیع و رباء می توان استنباط کرد که ظاهراً‌ ایشان پول را در زمره سرمایه قرار می دهند. در این رابطه می توان به کتاب « ربا در اسلام » اشاره کرد . در این کتاب ، پول سرماهی معرفی می شود، اما تصریح می شود دراسلام ، مبنای درآمد کار است و سرمایه نمیتواند منشأ درآمد باشد . بر این اساس ، سودی که در خرید و فروش ( تجارت ) به دست می آید ، نتیجه کار ...(ادامه دارد)

 بهره طبیعی و سود
متفکرین مسلمان، برای توضیح درآمد حاصل از سرمایه ، واژه سود را مورد استفاده قرار می دهند ؛ اما هیچ توضیحی از مفهوم سود ، در نظریات خود ارائه نمی دهند .در نهایت ، آنچه از مباحث ایشان بدست می آید این است که سرمایه به دو قسم :
سرمایه فیزیکی با دوام و
سرمایه زایل شدنی ( شامل پول ) تفکیک می شود . سرمایه فیزیکی با دوام می تواند درآمد ثابتی داشته باشدکه اجاره نام دارد .سرمایل زایل شدنی ، درآمد  ...(ادامه دارد)

نتیجه گیری
آنچه از مجموعه مباحث متفکرین مسلمان در زمینه بهره ومقایسه آن با تئوری های بهره متعارف استنباط می شود ، این است که به حسب ظاهر در دیدگاه های متفکرین مسلمان ، دو مفهوم بهره قراردادی و بهره طبیعی با یکدیگر خلط شده است . برداشت اقتصاد دانان مسلمان از بهره در ادبیات اقتصادی متعارف ،؛ بهره قراردادی است ، در جالیکه به نظر می رسد منظوراز بهره در ادبیات اقتصادی ، غرب ، بهره طبیعی باشد تمام اشکال قرادادی بهره ، منجمله ربا، ریشه در مفهوم بهره طبیعی دارد ، لذا حرمت ربا ، حداکثر می تواند به معنای حرمت یکی از اشکال حقوقی باشد که بهره طبیعی در  ...(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله بهـره و ربـا در اسـلام 

مقدمه     1
بهره در ادبیات اقتصادی غرب     1
 ربا در فقه اسلامی     4    
فلسفه وجودی بهره در متون اسلامی     5
پول سرمایه بالقوه است     7
پول کالاست     9
پول سرمایه است .    12
آیا حرمت ربا در اسلام ، به معنای نفی بهره طبیعی است ؟    13
 بهره طبیعی و سود     16
اجاره و بهره طبیعی     21
نتیجه گیری     23
فهرست منابع     27

 فهرست منابع مقاله بهـره و ربـا در اسـلام 

 بهشتی ، سید محمد حسین ، ربا در اسلام ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی ، 1369 هـ .ش.
توتونچیان ، ایرج ، پول و بانکداری اسلامی و مقایسه با بانکداری اسلامی ، تهران : توانگران ، 1379هـ. ش .
دادگر ، یدالله ، پیش درآمدی بر توجیهات معاصر پیرامون ربا ، نامه مفید ، شماره 7، 1375 هـ. ش .
دادگر ، یدالله ، توجیهات معاصر پیرامون مسئله ربا ، نامه مفید ، شماره 9 ، 1376 هـ.ش .
داوودی ، پ ، ح . نظری ،و‌‌ ح .میرجلیلی ، پول در اقتصاد اسلامی،سمت،1374هـ.ش.
مطهری ،‌مرتضی ، ربا ، بانک – بیمه ، تهران : انتشارات صدرا ، 1362 هـ.ش
یک فایل کامل و جامع بوده که برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بهـره و ربـا در اسـلام

پلورالیزم دینی و رسالت فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز

اختصاصی از نیک فایل پلورالیزم دینی و رسالت فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پلورالیزم دینی و رسالت فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز


پلورالیزم دینی و رسالت فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات42

پلورالیزم دینی و رسالت فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز

فهرست :
1) معرفت شناسی و پلورالیزم دینی
1-1) فلسفه و معرفت شناسی
2-1) دستگاههای فلسفی و عقل گرایی
1-2-1) دستگاه فلسفه دکارت
2-2-1) دستگاه فلسفه اسپینوزا
3-2-1) فلسفه لایپ نیتس
4-2-1) فلسفه مالبرانش
5-2-1) دستگاه فلسفه بارکلی وپاسکال
6-2-1) نقد دستگاههای فلسفی و عقل گرایی
3-1) دستگاه معرفت شناسی لاک
4-1) دستگاه معرفت شناسی هیوم
5-1) دستگاه معرفت شناسی کانت ودین
6-1) دستگاه معرفت شناسی هگل و عقل مطلق
7-1) فلسفه تحلیلی وزبان معرفتی واحد
8-1) فلسفه انفعالی اکزیستانسیالیسم
9-1) فلسفه اسلامی و اصالت وجود انسانی
10-1) بازی زبانی دین و فلسفه ی دین
2) فلسفه ی دین و پلورالیزم دینی
1-2) تعریف دین و پلورالیزم دینی
2-2) تجربه ی دین و پلورالیزم دینی
3-2) عقل گرایی و پلورالیزم دینی
4-2) علم و زبان دینی
5-2) بازی زبان دینی
6-2) فلسفه دین و تایید پلورالیزم دینی
3) پلورالیزم دینی و رسالتهای فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز
1-3) جامعه ایده آل آرمان مشترک ادیان و بشریت
2-3) دولت زمینه ساز و شیعه
3-3) جوامع جهان و جامعه عملی جهانی
4-3) جامعه چین و روسیه و جامعه ی علمی جهانی
5-3) جوامع دینی وجامعه علمی جهانی
6-3) آینده شیعه و رسالت دولت زمینه ساز.

 


دانلود با لینک مستقیم


پلورالیزم دینی و رسالت فرهنگی – فلسفی دولت زمینه ساز

تعلیم و تر بیت

اختصاصی از نیک فایل تعلیم و تر بیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تعلیم و تر بیت


تعلیم و تر بیت

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات35

تعلیم و تر بیت،بدون استفاده از زبان غیر ممکن است. زبان تنها وسیله مؤثر در فرآیند آموزش و پرورش است. بدون زبان ،ارتباطی بین افراد جامعه بر قرار نمی شود و بدون ارتباط ،آموزش و پرورش،صورت نمی پذیرد و بدون آموزش وپرورش ،انتقال میراث فرهنگی و تمدن بشر به نسل های بعد امکان پذیر نمی گردد .در برنامه های رسمی آموزشی نیز زبان آموزی جایگاه مهمی دارد و در نظام آموزشی ایران ،به صورت مشخص از طریق درس فارسی به امر زبان آموزی دانش آموزان پرداخته می شود.دانش آموزان از طریق زبان آموزی،علاوه بر ترکیب و جابجایی کلمات ،بر انبوه بی کرانی از مفاهیم و تصورات،اندیشه ها،احساس ها و تصاویر هنری ،منطق و فلسفه زبان احاطه می یابند.در پایه اول ابتدایی ،درس فارسی بخوانیم و بنویسیم از نظر آموزش مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و علاقه به فراگیری سایر دروس ،برای نظام آموزشی جنبه محوری دارد (رضائی،1380،ص 32).طی سالهای اخیر،بر حسب ضرورت، تحولی اساسی در برنامه درس فارسی پایه اول به وجود آمده است ،که نتیجه آن تألیف کتب بخوانیم و بنویسیم می باشد و از سال تحصیلی 83-82 در پایه اول کلیه مدارس کشور تدریس گردید .با توجه به اهمیت موضوع و ویژگیهایی که این کتب باید دارا باشند،در این تحقیق سعی شد دیدگاه معلمان پایه اول شهرستان شهرضا نسبت به کتابهای بخوانیم و بنویسیم مورد بررسی قرار گیرد.
هشت ویژگی کتب بخوانیم و بنویسیم در این تحقیق بعنوان متغیر در نظر گرفته شدو دیدگاه معلمان نسبت به این ویژگیها مورد بررسی قرار گرفت. مؤلفه های مربوطه عبارتند از :توجه به مهارت های چهارگانه زبان آموزی،میزان استفاده از رویکردها، میزان استفاده از روشهای تدریس،تناسب روش های تدریس با توانایی معلمان و… توجه ساختار و محتوا به پرورش توانایی های ذهنی و،ارتباط منطقی ساختار و محتوا توجه به نکات زبانی و مفاهیم ،تناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با شرایط.جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پژوهشگر ساخته استفاده شد ،که سؤالات آن از نوع بسته پاسخ می باشد.جامعه آماری پژوهش ،معلمان پایه اول ابتدایی شهرستان شهرضا در سال تحصیلی 83-82 می باشدکه تعداد آنها 114 نفر است. جهت جمع آوری داده های مربوط به پر سشنامه از کلیه معلمان استفاده گردید و پرسشنامه بین تمامی آنها توزیع گردید . به عبارت دیگر جامعه آماری و نمونه آماری یکسان می باشد. در این تحقیق ،از روش توصیفی از نوع تحقیق موردی و زمینه ای استفاده شد .اطلاعات و داده های حاصل از اجرای پرسشنامه با استفاده از روشهای آماری توصیفی (فراوانی ،درصد فراوانی،جداول ،نمودار ،میانگین ، انحراف معیار و ضریب همبستگی ماتریسی)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج تحقیق تحقیق نشان داد میانگین نمرات تمامی سؤالات مربوط به ویژگی های مربوط به کتب جدید التألیف در مقایسه با نمره ملاک بزرگتر می باشد. بیشترین میانگین پاسخ ها از نظرمعلمی مربوط به ویژگی «میزان استفاده از روش های آموزش تلفیقی،خلاق،همیاری،فعال وارتباطی»و کمترین آن مربوط به ویژگی «انسجام،هماهنگی و ارتباط منطقی ساختار و محتوا و تناسب آن با سن دانش آموزان»می باشد .


دانلود با لینک مستقیم


تعلیم و تر بیت