نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000


دانلود مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000

 

مشخصات این فایل
عنوان: بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 63

این مقاله درمورد بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000 می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000

ساختمان آفتامات (رله ولتاژ)
رله ولتاژ دارای یک هسته آهنی با چندین دور سیم پیچ است که آن را بطور موازی پیچیده اند. روی هسته یک جفت پلاتین تعبیه شده که در حالت عادی بسته است.
جریان مصرفی بالشتکهای دینام و سیم اتصال بدنه خارجی از ذغال مثبت گرفته می شود و پس از تغذیه قطبها به F آفتامات می رود و در حالت عادی که ولتاژ خروجی دینام کم است، از طریق پلاتین ها اتصال بدنه می شود. با  افزایش دور موتور ولتاژ دینام نیز بالا می رود و همزمان ولتاژ موثر بر سیم پیچ رله ولتاژ افزایش می یابد. زمانی که ولتاژ تولید شده دینام از حد معینی تجاوز کند نیروی کشش هسته بیش از نیروی فنر پلاتین متحرک می شود و در نتیجه هسته پلاتین متحرک را جذب می کند. با باز شدن پلاتینهای رله ولتاژ، اتصال بدنه قطبین به وسیله مقاومت کامل می شود. افت مقاومت در مدار قطبها باعث کم شدن جریان مصرفی بالشتکها شده، در نتیجه شدت میدان مغناطیسی تضعیف می گردد و ولتاژ خروجی دینام کم می شود. این کاهش ولتاژ باعث می گردد که.....(ادامه دارد)

عملکرد دینام در حالت واقعی
زمانیکه استارت زده می شود و موتور شروع بکار می نماید، این چرخش توسط تسمه دینام به پروانه دینام انتقال پیدا کرده و باعث چرخش آرمیچر دینام می گردد. هسته های مغناطیسی موجود بر روی هسته دینام که ایجاد میدان قوی مغناطیسی می نمایند توسط آرمیچر، این میدانها قطع شده و باعث القاء جریان در داخل آرمیچر می گردد. این جریان از طریق کموتاتور، یا کلکتور به ذغالها رسیده و از آنجا به باطری و مصرف کننده ها می رسد.
با توجه به عملکرد ساده دینام براحتی می توان پی به معایب آن برد که این معایب عبارتند از :
1-این سیستم به دور بالای موتور جهت چرخاندن آرمیچر و القاء جریان داخل سیم پیچهای آرمیچر احتیاج دارد. .....(ادامه دارد)

بخش سوم : نحوه عملکرد آلترناتور
اساس کار آلترناتور : در ابتدای کار با باز کردن سوئیچ جریان باطری از طریق آفتامات به ذغالهای روتور رسیده و در هسته آن ایجاد حوزه مغناطیسی می نماید بطوریکه قطبهای روتور (زبانه ها) یکی در میان N و S می شوند. با زدن استارتر و حرکت روتور، میدان ایجاد شده توسط سیم پیچهای استاتور قطع شده و در آنها ولتاژ القاء می گردد. این ولتاژ از طریق رکتی فایر یکسو شده و به باطری و آفتامات می رسد. هنگامی که مصرف کننده ای وارد مدار می شود. افت قابل ملاحظه ای در خروجی آلترناتور پدیدار می گردد. این افت در نقطه نوترال استاتور باعث می شود آفتامات جهت مقایسه ولتاژ خروجی آلترناتور و نقطه نوترال، ولتاژ قابل بحثی را به فیلد جهت باردار شدن روتور برساند تا افت ولتاژ در خروجی آلترناتور تأمین گردد. حال اگر .....(ادامه دارد)

طریقه آزمایش سیم پیچ استاتور توسط باطری و تست لامپ
ابتدا توسط یک رشته سیم رابط، برق قطب و باطری به سر لامپ آزمایش
(تست لامپ) وصل می شود و رشته سیم رابط دیگری از بدنه تست لامپ بطور دلخواه به یکی از خروجیها استاتور اتصال داده می شود. آنگاه با یک رشته سیم رابط دیگر، قطب منفی باطری را به یکی از دو خروجی دیگر استاتور وصل می نمائیم  که در این  حالت لامپ آزمایش باید روشن شود. در مرحله بعد سیم منفی باطری را از خروجی مورد آزمایش قرار گرفته جدا می کنیم و به خروجی سوم متصل می سازیم که در این حالت نیز لامپ باید روشن شود. روشن شدن لامپ آزمایش نشانه سالم بودن سیم پیچ استاتور است. فراموش نکنید که این .....(ادامه دارد)

چند توصیه برای جلوگیری از خراب شدن آلترناتور
1) در تمام مدتی که آلترناتور کار می کند به هیچ وجه باطری و  کابلهای مربوط به آن را از روی موتور جدا نکنید.
2) قطبهای مثبت و منفی باطری را کاملا شناسایی کنید. چون جابجا وصل کردن قطبها باعث سوختن دیودها می شود.
3) پیش از آنکه سیم خروجی آلترناتور را قطع  کنید کابل منفی باطری را بردارید تا از قطع جریان در سیستم برق اتومبیل و آلترناتور مطمئن شوید.
4) زمانی که سیم خروجی آلترناتور را جدا کرده اید به هیچ وجه اقدام به روشن کردن موتور نکنید.
5) در مواقعی که جوشکاری بر روی شاسی و بدنه ضرورت می یابد قبل از اقدام به جوشکاری کابل مثبت باطری را جدا کنید تا ولتاژ زیاد ترانس جوش باعث خرابی دیودها نشود.
6) چنانچه این ضرورت پیش آمد که باطری را روی اتومبیل شارژ کنید پیش از آنکه کابلهای دستگاه شارژ را ببندید اقدام به جدا کردن کابلهای باطری ننمائید تا دیودها بر اثر ولتاژ زیاد دستگاه شارژ خراب نشوند.
7) در مواقعی که برای استارت زدن از باطری کمکی استفاده می کنید با دقت تمام باطریها را بطور موازی اتصال دهید، یعنی مثبتها را با هم و منفی ها را با هم اتصال دهید. چون در غیر اینصورت ولتاژ باطریها به 24 ولت می رسد و  این ولتاژ دیودها را می سوزاند. .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000

مقدمه
فصل اول : دینام
بررسی عملکرد مدار ساده دینام
ساختمان یک دینام ساده
افزایش ولتاژ خروجی دینام
آفتامات (رگولاتور)
ساختمان آفتامات (رله ولتاژ)
عملکرد دینام در حالت واقعی
عملکرد آلترناتور
مزایای آلترناتور نسبت به دینام
منحنی مقایسه دینام و آلترناتور
آلترناتور سه فاز با روتور دو قطبی
مشخصات فنی
این آلترناتور
محاسبات سیم بندی استاتور
بخش دوم : خطوط مونتاژ آلترناتور نیسان در شرکت الکتروشار.
بخش سوم : نحوه عملکرد آلترناتور
بخش چهارم : نمودارها و منحنیها
فصل پنجم : آزمایشهای کلی
آزمایش سالم یا معیوب بودن دیودها
-آزمایش دیود بوسیله اهم متر
-آزمایش اتصال بدنه نداشتن روتور
-آزمایش سیم پیچ روتور
-آزمایش عدم اتصال سیم پیچ استاتور به بدنه توسط باطری و تست لامپ
-طریقه آزمایش سیم پیچ استاتور توسط باطری و تست لامپ
توصیه ها و نکات ایمنی
1-مراقبت و تنظیم آفتامات
3-چند توصیه برای جلوگیری از خراب شدن آلترناتور
منابع

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی قطعات و عملکرد آلترناتور نیسان جونیور 2000
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد