نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آژانس چند جانبه تضمین سرمایه گذاری (MIGA)

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت آژانس چند جانبه تضمین سرمایه گذاری (MIGA) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آژانس چند جانبه تضمین سرمایه گذاری (MIGA)


دانلود پاورپوینت آژانس چند جانبه تضمین سرمایه گذاری (MIGA)

بانک جهانی واجزا آن:

گروه بانک جهانی یکی از ارگان های سازمان ملل متحد است که در کنفرانس برتون وودز -که ساختار اقتصادی جهان بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت به وجود آمد.

بانک جهانی بانکی به معنای یک بانک مانند سایر بانکها نیست. این بانک یکی از نهادهای ویژه کار سازمان ملل متحد می باشد که از هنگام تاسیس تاکنون همواره مورد توجه دولتها و بنگاههای اقتصادی بوده اند، چرا که

یکی از منابع تامین مالی بین المللی به شمار می رود که از امکانات بالقوه بسیاری برخوردار است.

اجزای بانک جهانی عبارند از:

1 -موسسه بین المللی توسعه(IDA) با هدف وام دادن به کشورهای فقیر.
2- شرکت مالی بین المللی(IFC) با هدف همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی کشورهای عضو برای احداث وگسترش و اصلاح بنگاههای تولیدی جهت توسعه اقتصادی کشورها
3- میگا یا آژانس تضمین سرمایه گذاری چندجانبه(MIGA) با هدف تشویق انواع سرمایه گذاری ها در کشورهای جهان سوم از طریق پوشش دادن بیمه ا ی به مخاطرات غیربازرگانی نظیر مصادره اموال، تغییر حکومت، بروز جنگ و غیره .
4- مرکز حل وفصل اختلافات سرمایه گذاری(ICSID) با هدف حل اختلافات میان سرمایه گذار و افراد کشور میزبان

میگا یا آژانس تضمین سرمایه گذاری چندجانبه(MIGA):

تاریخچه

حوادثی که در سال های ابتدایی دهه 1980 در سطح اقتصاد جهان به وقوع پیوست. کاهش سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) را در پی داشت که از مهمترین علت های آن افزایش خطرات (ریسک های) غیرتجاری یا سیاسی در دنیا بود. شایع ترین خطراتی که سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به ویژه در کشورهای در حال توسعه تهدید می کرد، جنگ بین کشورها یا شورش های داخلی، نقض قراردادهای دولتی با سرمایه گذاران خارجی و همچنین مصادره اموال و دارایی های سرمایه گذار بود.
بروز این وضعیت باعث کاهش شدید میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دنیا شد. اقتصاددانان مطرح دنیا با دیدن این وضعیت به فکر تاسیس موسسه ای بین المللی برای جلوگیری از روند فوق  افتادند. به این ترتیب میگا، موسسه تضمین سرمایه گذاری چند جانبه در آوریل 1988 به عنوان بازوی بیمه ای گروه بانک جهانی تاسیس و عملیات خود را رسما از سال مالی 1990 آغاز نمود.
گروه بانک جهانی درحقیقت با تاسیس میگا و ایجاد پوشش بیمه ای برای ریسک های غیرتجاری به دنبال افزایش سرمایه گذاری خارجی در جهان بود و در ادامه نیز تا حد نسبتا زیادی به این مهم نایل آمد. در حال حاضر 164 کشور عضو میگا شده اند که بیانگر قدرت اثرگذاری این موسسه در فرآیند سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان است.
—MIGA عضو گروه بانک جهانی است.عضویت‏ در این سازمان برای همه کشورهای عضو بانک‏ جهانی آزاد است.این موسسه حق برداشت‏ مخصوص (SDR) سهام سرمایه‏ای را تا میزان‏ یک میلیارد دلار از بانک جهانی دارد.هیئت‏ رئیسه MIGA در 29 مارس 1999 طی‏ قطعنامه‏ای افزایش سرمایه موسسه تا 850 میلیون دلار را تصویب کرد.به علاوه،بانک‏ جهانی 150 میلیون دلار به عنوان سرمایه جاری‏ در اختیار MIGA قرار داده است.
 شرح فعالیتهای میگا مختصراً به قرار ذیل می باشد:
بخش اول: معرفی
میگا یکی از اعضای بانک جهانی می باشد که در سال 1988 بمنظور تشویق سرمایه گذاریهای مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه با هدف فقرزدایی و بهبود کیفیت زندگی مردم در آن کشورها تاسیس گردید. میگا یک آژانس بین المللی است که 164 کشور جهان عضو آن می باشند و همین ساختار سازمانی بین المللی است که به آن قابلیت منحصر بفردی بخشیده است و میگا را قادر ساخته است تا در برابر اقدامات دولتی کشورهای میزبان که همواره بعنوان خطری در مسیر سرمایه گذاری خارجی وجود دارد
چتر حمایتی وسیعی را بگستراند و ضریب اطمینان سرمایه گذاران را افزایش دهد. کارکنان میگا از 45 کشور جهان انتخاب شده اند و در مجموع به 30 زبان مختلف صحبت می کنند. این افراد تجربه های فراوانی در امور بیمه ای و سرمایه گذاری دارند و در زمینه های بانکداری ، سیاستهای زیست محیطی ، مالیه ، حقوق بین الملل و حل و فصل دعاوی تبحر فراوان دارند. یکی از اعضای میگا کشور ج.ا.ایران می باشد که در 26 آذر 1382 (17 دسامبر 2003) بطور رسمی به جمع اعضای آن پیوست
بخش دوم: خدمات میگا
الف- صدور ضمانت نامه سرمایه گذاری
میگا بمنظور بهبود روند سرمایه گذاری مستقیم خارجی ، با ارائه بیمه ریسکهای سیاسی ( ضمانتنامه ) به نفع سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی سرمایه گذاریها و نیز تشویق صدور سرمایه به کشورهای در حال توسعه اقدام به صدور ضمانتنامه سرمایه گذاری می نماید
ریسکهای تحت پوشش:
میگا سرمایه گذاریهای واجد شرایط را در برابر ریسکهایی همچون محدود یت در انتقال، سلب مالکیت ، نقض قرارداد و جنگ و خشونتهای داخلی تضمین می نماید.
سقف پوشش:
در خصوص سرمایه گذاریهای نقدی ، حداکثر %90 ارزش سرمایه بعلاوه %450 ارزش آن جهت پوشش عواید ناشی از سرمایه گذاری. برای وامها و تضمینات آنها، %95 ارزش اصل وام بعلاوه 135% ارزش اصل وام جهت پوشش بهره متعلقه مندرج در قرارداد وام.
 
شامل 29 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آژانس چند جانبه تضمین سرمایه گذاری (MIGA)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد