نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره محرابی7

اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره محرابی7 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 64

 

بطن‌های طرفی که هر کدام در یکی از نیمکره‌های مخ قرار دارند، دارایمایع مغزی-نخاعی هستند که این مایع ازطریق شبکه کوروئید بطن طرفی ایجاد می‌گردد. در ابتدا مایع مغزی-نخاعی در بطن طرفی انباشته شده و ازطریق سوراخ مونرو (سوراخ بین بطنی) به بطن سوم، سپس از راه مجرای سیلویوس به بطن چهارم انتقال می‌یابد. درنهایت، ازطریق بطن چهارم است که مایع مغزی-نخاعی از دستگاه بطنی خارج می‌گردد. یک سوراخ بین بطنی (سوراخ مونرو) به ندرت مسدود می‌گردد.

هر بطن طرفی از سه قسمت تشکیل شده‌است:

-شاخ جلویی (Anterior horn) که به داخل لوب پیشانی کشیده می‌شود

-شاخ پشتی (Posterior horn) که به داخل لوب پس سری راه می‌یابد

-شاخ تحتانی (Inferior horn) که به داخل لوب گیجگاهی می‌رود

بطن سوم یا بطن میانی یکی از بطن‌های مغزی حاوی مایع مغزی-نخاعی در دیانسفالون است. تالاموس‌ها در طرفین بطن سوم قرار می‌گیرند. این بطن از یک طرف با بطن‌های طرفی و از طرف دیگر با بطن چهارم ارتباط دارد. بطن سوم ازطریق سوراخ مونرو با بطن طرفی و توسط مجرای سیلویوس (مجرای مغزی) با بطن چهارم مرتبط است. مسیر مایع مغزی-نخاعی از بطن‌های طرفی به بطن سوم و سپس بطن چهارم است. مایع مغزی-نخاعی از شبکه کوروئیدی (که توده‌ای مویرگی است) هر یک از بطن‌ها ترشح می‌گردد.انسداد هر یک از بطن‌ها یک عامل مهم افزایش حجم مایع مغزی-نخاعی است که باعث هیدروسفالی می‌گردد. مجرای سیلویوس ممکن است به علت تنگی مادرزادی، وجود یک کیست در بطن سوم و یا عوامل دیگری مسدود شود.

بطن چهارم یکی از بطن‌های مغزی است که همانند بطن‌های طرفی وبطن سوم حاوی مایع مغزی-نخاعی بوده که این مایع توسط شبکه کوروئیدی هر یک از بطن‌ها ترشح می‌گردد. این بطن لوزی شکل بوده که در مغز خلفی قرار دارد. بطن چهارم ازطریق یک سوراخ ماژندی و دو سوراخ لوشکا، با فضای زیر عنکبوتیه ارتباط دارد. بیشتر مایع مغزی-نخاعی از این سوراخ‌ها به فضای زیر عنکبوتیه منتقل می‌شود، ولی مقدار کمتری از مایع مغزی-نخاعی به مجرای اپاندیم (مجرای مرکزی طناب نخاعی) جریان می‌یابد. انسداد در بطن‌های مغزی باعث تجمع مایع مغزی-نخاعی در بطن‌ها می‌گردد که نتیجه آن هیدروسفالی است.فضای زیر عنکبوتیه (فضای ساب آراکنوئید) (Subarachnoid space):

به فضای بین عنکبوتیه و نرم شامه که حاوی مایع مغزی-نخاعی (CSF) است، گفته می شود. در سیستم عصبی مرکزی، فضای زیر عنکبوتیه، همچنین موسوم به حفره زیر عنکبوتیه، این منطقه را در بین غشای عنکبوتیه است که وسط سه غشاهای پوشش سطح از مغز، و ام الرقیق ، مغز است که عمیق ترین پوشش غشاء محافظ مغز. تقویت میله مانند فیبرهای شناخته شده به عنوان لیفی trabeculae متقابل را از طریق فضای زیر عنکبوتیه برای اتصال غشاء عنکبوتیه به ام الدماغ، و مایع مغزی نخاعی پر حفره به جریان در اطراف مغز است. فضای زیر عنکبوتیه نیز حاوی رگ های خونی که مغز و نخاع را با خون و اکسیژن را عرضه می دارد. این حفره کمک می کند تا به کوسن مغز به آن را از آسیب محافظت می کند، و همچنان ستون فقرات همراه با غشاء عنکبوتیه.

به عنوان بخشی از سد خون مغز، فضای زیر عنکبوتیه کمک می کند تا برای حفاظت از مغز را از بسیاری از عفونت های منتقله از راه خون و برخی از نوروتوکسین است. اکثر ویروس ها و برخی از باکتری ها قادر به نفوذ این سد، با این حال، و برای درمان این عفونت ها بسیار دشوار است به عنوان آنتی بادی ها و دارو اغلب قادر به از طریق سد منتقل می کند برای مبارزه با عفونت، التهاب و فشار خون بالا، و همچنین قرار گرفتن در معرض به تابش، به نظر می رسد به سد خونی مغزی را بیشتر


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره محرابی7
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد