نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه ....را به درس علوم تجربی و کار گروهی تشویق نمایم

اختصاصی از نیک فایل دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه ....را به درس علوم تجربی و کار گروهی تشویق نمایم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه ....را به درس علوم تجربی و کار گروهی تشویق نمایم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه ....را به درس علوم تجربی و کار گروهی تشویق نمایم

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:30

چکیده

یکی از مهم ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و دبیر های واقعی نقش بسته است ،آن است  که چگونه می توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد وهریک از آنان به فراخور تجربه وحوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش  رو پیشنهاد می کنند. ازجمله ،موضوعاتی که مطرح می شود  مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش هاست.  این گونه دبیران از برنامه ها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود  مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی می نمایند.چنین دبیرانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین  بهره برداری ها را بنمایند.  با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب فرحناز خرمی دبیر علوم تجربی آموزشگاه نمونه دولتی ریحانه نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس علوم تجربی سعی نموده ام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی  وتدوین مطالب علوم تجربی به صورت powerpoint  و فیلم آموزشی و انواع روش های مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس  درس حاضر شوند.  

 مقدمه

یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه و اطلاعات حیاتی است. این فکر راژان پیاژه، که از محققان پیشگام در زمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود، تایید می کند.پیاژه نشان داده است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. اگر دانش آموزان در مورد یک کتاب، یک تکلیف و با یک مسئله فقط نظرات، واکنش ها و پرسش های خود راداشته باشند، یادگیری آنان به اندازه ی زمانی که به نظرات دیگران نیز دسترسی داشته باشند، پربار نخواهد بود. عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت های عالی ذهنی است.

دبیران در مدارس با سه موقعیت آموزشی روبه رو هستند که در بیشتر موارد یکی از آن ها را انتخاب می کنند. ممکن است در هر کلاس دبیران دروس را به نحوی سازماندهی کنند که دانش آموزان وادار شوند برای برنده شدن تلاش کنند. همچنین، آنان به دانش آموزان اجازه می دهند که برابر با میل خود به یادگیری بپردازند و در برخی موارد، دبیران دانش آموزان را به صورت سازماندهی می کنند که در قالب گروه هایی با یاری یک دیگر مطالب درسی را فرا می گیرند. ولی در بیشتر موارد دیده می شود که در کلاس ها دانش آموزبه تنهایی کار می کند. به هر کدام از دانش آموزان گفته می شود که سرت به کار خودت باشد. با بغل دستی صحبت نکن و..

امروز می بینم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند. روش های آموزشی فردی و رقابتی در برنامه ی آموزشی جایگاه خاصی دارند ولی باید به وسیله یادگیری مشارکتی متعادل گردند. هر یک از اعضای گروه، نه تنها مسئول یادگیری آن چیزی است که تدریس شده است بلکه مسئول کمک به یادگیری سایر اعضای گروه خود نیز هست تا بدین ترتیب فضای از پیشرفت تحصیلی ایجاد شود. موفقیت این روش در طول ۵۰ سال، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و تاثیر البته در زمینه هایی از قبیل بهتر شدن رفتار دانش آموزان و حضور آن ها در مدرسه، افزایش اعتماد به نفس و انگیزه، دوست داشتن مدرسه تحقیقات نشان می دهد که وقتی دو عنصر کلیدی یعنی یعنی اهداف گروهی و مسئولیت فردی با هم مورد استفاده قرار گیرند. نتایج پیشرفت تحصیلی کاملا مثبت و محرز می شود و دانش آموزانی که با هم کار می کنند یک دیگر را دوست خواهند داشت و بیشتر دانش آموزان کلاس که دارای ناتوانایی های یادگیری هستند، در اثر استفاده از این راهبرد با سایر هم کلاسی های خود در کلاس روابط بهتری پیدا می کنند.

به باور ویگو تسکی، فرآیندهای عالی ذهنی در انسان از راه تعامل اجتماعی شکل می گیرد. پیروان نظریه ی سازندگی نیز بر همین باورند، بنابرین مشارکت اجتماعی را یکی از شرایط مهم یادگیری به شمار می روند. طبق این باور، بسیاری از مسائل را که هیچ یادگیرنده ای به تنهایی نمی تواند آن ها را حل کند، از طریق تبادل اندیشه و مشارکت گروهی یادگیرندگان حل می شوند. درگذشته این گونه تصور می شد که کلاس درسی ساکت که دانش آموزان تنها به سخنان دبیران گوش می دهند، بهترین فضا و شرایط رابرای یادگیری دانش آموزن فراهم می آورد.به منظور داشتن یک کار گروهی موفق مهم ترین عامل، آموزش کار به دانش آموزان می باشد که باید هدف مشترک در کار گروه را بدانند و با تقسیم کار و وظایف اختیارات آشنا شوند. بنده در طول سال تحصیلی اخیر سعی کردم بوسیله راهکار های جذاب و نوین دانش آموزانم را به شرکت در کار گروهی در درس علوم تجربی وادار سازم.

بیان مساله

کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب، جذاب و مخاطب‌پذیرند یا کسل‌کننده، خمود و مخاطب گریز یا معمولی و عادی. کلاس درسی که در آن به مؤلفه‌های جذابیت توجه نمی‌شود با گذشت زمان ممکن است کم‌کم سستی و کسل‌کنندگی در آن به چشم آید که گسست ارتباط بین دبیر و دانش‌آموز از روشن‌‌ترین پیامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتایج آموزش را عقیم و بی‌اثر می‌سازد. سؤال اصلی و اساسی این است که چگونه می‌توان کلاس درس را جذاب، دلپذیر و خوشایند کرد تا نه فقط مقررات آموزشی، بلکه اشتیاق فراگیران برای یادگیری و حس کنجکاوی وحقیقت‌جویی آنان عمده‌ترین عامل حضورشان در کلاس باشد و رعایت انضباط و مقررات و آداب آموزشی را برای بهر‌ه‌برداری بیشتر از کلاس باعث شود؟

آیا می‌توان با قاطعیت و انعطاف‌پذیری و با اعمال حاکمیت و مدیریت بی‌چون و چرا، کلاس را جذاب کرد؟

آیا با واگذارکردن فراگیران به حال خود و حذف نظارت و مدیریت، می‌توان کلاس را جذاب ساخت و شوق فراگیر برای حضور در کلاس را برانگیخت؟

آیا اجازة هرنوع اظهار نظر، هرنوع سخن و پرسش و به اصطلاح رایج‌تر اجازة «گفتمان آزاد» می‌تواند به جذابیت کلاس کمک کند یا باید به عوامل دیگر توجه کرد و به جای جذابیت زود گذر ـ که نتایج زودگذری از آن حاصل می‌شود ـ به جذابیت پایدار کلاس اندیشید و کلاس درس را با حفظ کلاس بودن و جریان داشتن درس و تعلیم در آن برای فراگیران مبارک و مطلوب گردانید؟

دبیر یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌ای را نمی‌توان برای تعلیم و تربیت منظور کرد. دبیر نه تنها متخصص مسائل آموزشی، بلکه راهنما،‌ سرمشق، مشاور مشفق و دوست و مشکل‌گشای دانش‌پژوهان است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه ....را به درس علوم تجربی و کار گروهی تشویق نمایم

Learn to Speak Italian Level Two Unit Fourteen

اختصاصی از نیک فایل Learn to Speak Italian Level Two Unit Fourteen دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

Learn to Speak Italian Level Two Unit Fourteen


Learn to Speak Italian Level Two Unit Fourteen

 

Speak Italian like a native!

 

 

It’s now possible to speak and understand a foreign language effortlessly. The world-famous Pimsleur Method™ combines well-established research, most-useful vocabulary and a completely intuitive process to get you speaking right from the first day. All Pimsleur® courses feature real-world context and flexible vocabulary enabling you to learn your new language in a fluid, natural way. It’s the simplest way to start speaking a new language today.

Italian is the official language of Italy and San Marino, and an official language of Switzerland, Croatia, and Slovenia. It is spoken by about 66 million worldwide. Learn Italian today with Pimsleur.

You can download the first lesson for free from here.

Description

Includes 30 lessons and reading instruction (16 hours) as MP3 download, plus a User’s Guide and Reading Booklet

The Easiest and Fastest Way to Learn Italian
Whether you want to travel, communicate with friends or colleagues, reconnect with family, or just understand more of what’s going on in the world around you, learning Italian will expand your horizons and immeasurably enrich your life.

The best part is that it doesn’t have to be difficult or take years to master. Thirty minutes a day is all it takes, and we get you speaking right from the first day. Pimsleur courses use a scientifically-proven method that puts you in control of your learning. If you’ve tried other language learning methods but found they simply didn’t stick, then you owe it to yourself to give Pimsleur a try.

Why Pimsleur?
- Quick + Easy – Only 30 minutes a day.
- Portable + Flexible – Core lessons can be done anytime, anywhere, and easily fit into your busy life.
- Proven Method – Works when other methods fail.
- Self-Paced – Go fast or go slow – it’s up to you.
- Based in Science – Developed using proven research on memory and learning.
- Cost-effective – Less expensive than classes or immersion, and features all native speakers.
- Genius – Triggers your brain’s natural aptitude to learn.
- Works for everyone – Recommended for ages 13 and above.

What’s Included?
- 30, 30-minute audio lessons
- 60 minutes of reading instruction to provide you with an introduction to reading Italian designed to teach you to sound out words with correct pronunciation and accent
- in total, 16 hours of audio, all featuring native speakers
- a Reading Booklet and a User’s Guide

What You’ll Learn
In the first 10 lessons, you’ll cover the basics: saying hello, asking for or giving information, scheduling a meal or a meeting, asking for or giving basic directions, and much more. You’ll be able to handle minimum courtesy requirements, understand much of what you hear, and be understood at a beginning level, but with near-native pronunciation skills.

In the next 10 lessons, you’ll build on what you’ve learned. Expand your menu, increase your scheduling abilities from general to specific, start to deal with currency and exchanging money, refine your conversations and add over a hundred new vocabulary items. You’ll understand more of what you hear, and be able to participate with speech that is smoother and more confident.

In the final 10 lessons, you’ll be speaking and understanding at an intermediate level. In this phase, more directions are given in the target language, which moves your learning to a whole new plane. Lessons include shopping, visiting friends, going to a restaurant, plans for the evening, car trips, and talking about family. You’ll be able to speak comfortably about things that happened in the past and make plans for the future.

Reading Lessons begin in Lesson 9 to provide you with an introduction to reading Italian. In addition, the combined Reading Lessons are included after Lesson 30. These Reading Lessons, which total about one hour, are designed to teach you to sound out words with correct pronunciation and accent.

The Pimsleur Method
We make no secret of what makes this powerful method work so well. Paul Pimsleur spent his career researching and perfecting the precise elements anyone can use to learn a language quickly and easily. Here are a few of his “secrets”:

The Principle of Anticipation
In the nanosecond between a cue and your response, your brain has to work to come up with the right word. Having to do this boosts retention, and cements the word in your mind.

Core Vocabulary
Words, phrases, and sentences are selected for their usefulness in everyday conversation. We don’t overwhelm you with too much, but steadily increase your ability with every lesson.

Graduated Interval Recall
Reminders of new words and structures come up at the exact interval for maximum retention and storage into your long-term memory.

Organic Learning
You work on multiple aspects of the language simultaneously. We integrate grammar, vocabulary, rhythm, melody, and intonation into every lesson, which allows you to experience the language as a living, expressive form of human culture.

Learning in Context
Research has shown that learning new words in context dramatically accelerates your ability to remember. Every scene in every Pimsleur lesson is set inside a conversation between two people. There are no drills, and no memorization necessary for success.

Active Participation
The Pimsleur Method + active learner participation = success. This method works with every language and every learner who follows it. You gain the power to recall and use what you know, and to add new words easily, exactly as you do in English.

The Italian Language
Italian is the official language of Italy and San Marino, and one of the official languages of Switzerland, Croatia, and Slovenia. Italian is spoken by about 58 million people in Italy, 24,000 in San Marino, 840,000 in Switzerland, another million in other European countries, and approximately 5 million in North and South America. Historically, Italian is a daughter language of Latin. Italian uses the Roman alphabet and the pronunciation of the language follows the spelling very closely.


دانلود با لینک مستقیم


Learn to Speak Italian Level Two Unit Fourteen

دانلود تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات


دانلود تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات

با پیشرفت روز افزون علوم مختلف، نیاز به انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش حجم زیادی از اطلاعات با سرعت بالا و در زمان کم بوجود آمد. از طرفی رشد تکنولوژی پردازنده ها نسبت به حجم محاسبات بسیار پایین است و نیز بخاطر محدودیت در تولید ابزار نیمه هادی سرعت پردازنده ها نیز دارای محدودیت می‌باشد. از این رو استفاده از یک کامپیوتر به تنهایی پاسخگوی نیازهای محاسباتی نیست. بنابراین استفاده از چند کامپیوتر برای انجام پردازش های موازی ضروری است. از سوی دیگر به دلیل پیشرفتهای زیاد در زمینه شبکه های کامپیوتری و ابزار آن، روش جدیدی برای انجام محاسبات ارائه گردید که Network-based coputation نام دارد.

در حالت کلی کامپیوترهای موازی شامل واحدهای پردازش و حافظه مختلفی هستند. و بحث مهم در طراحی و آنالیز سیستمهای موازی، روش اتصال اجزاء مختلف به یکدیگر می باشد بنابراین نحوه ارتباط شبکه است که کارائی کل سیستم را معین می‌کند.

امروزه طیف وسیعی از سیستمهای موازی موجود می باشد. که بعضی از آنها به منظور کاربرد خاص و گروهی نیز به صورت استفاده همه منظوره هستند. برای بررسی این کاربردها و استفاده آنها از شبکه های مختلف در ابتدا نیاز است تا معماری های موازی را دسته بندی کنیم. زیرا معماری های مختلف نیازهای مختلف را برآورده می‌سازند.

البته تنها افزایش سرعت دلیل استفاده از کامپیوترهای موازی نیست بلکه گاهی برای بالا بردن قابلیت اطمینان از سیستم موازی استفاده می شود و محاسبات به وسیله چند کامپیوتر انجام شده و با هم مقایسه می شود و در واقع کامپیوترهای دیگر نقش Backup را دارند. به این سیستم ها fault telorant گفته می شود.

تا کنون دسته بندی کامل و جامعی برای سیستمهای موازی ارائه نشده است: Flynn روشی برای این دسته بندی ارائه کرده که البته به طور کامل تمام سیستمها را تحت پوشش نمی گیرد. سیستم دسته بندی Flynn براساس تعداد دنباله دستورالعملها و اطلاعات موجود در یک کامپیوتر می باشد که در اینجا منظور از دنباله یا Stream، رشته از دستورات یا اطلاعات است که توسط یک پردازنده پردازش می شود. Flynn هر سیستم را بسته به تعداد دستورات و تعداد اطلاعات به یکی از چهار مجموعه زیر نسبت می دهد که در زیر توضیح مختصری از هر یک از آنها آمده است.

شامل 22 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات

تحقیق در مورد رئوفه دست مرد

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد رئوفه دست مرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد رئوفه دست مرد


تحقیق در مورد رئوفه دست مرد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه21

فهرست مطالب

اخلاق حضرت محمد (ص)

 

ویژگیهاى اخلاقى آن حضرت‏:

 

غذا خوردن با تهیدستان

 

وام بى بهره براى رفع نیاز حاجتمند

 

زهد و قناعت

 

تواضع و فروتنى شگفت انگیز

 

غم مردم داشتن

 

است، قرآن کریم برترین الگوى جامعه اسلامى را پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده است، حضرت علی(ع) در خطبه هایی که در نهج البلاغه آمده، سیمایی از حضرت محمد(ص) را ارائه کرده است .

 

حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال عام الفیل پا به عرصه وجود گذاشت در حالى که پدر را قبل از ولادت از دست داده بود.

 

این حادثه، بزرگترین حادثه تاریخ بشرى محسوب می شود، دلیل آن نیز حوادثى است که بدنبال حادثه ولادت آن حضرت اتفاق افتاد.

 

با ولادت آن بزرگمرد عالم هستى، تمام بتهاى عالم سرنگون شده، طاق کسرى به لرزه افتاده، دریاچه ساوه که سالها مورد پرستش قرار مى‏ گرفت به زمین فرو رفته و خشکید و آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود در آن شب به خاموشى گرائید، دانش کاهنان زائل شد و سحر ساحران بر باد رفت .

 

این همه نشان از عظمت شخصیتى دارد که در چنین روزى به دنیا آمده است، لذا جا دارد جامعه اسلامى بیش از پیش با شخصیت او آشنا شده و خصلت‏هاى آن حضرت را الگو و سرمشق قرار دهند .

 

ضرورت شناخت آن حضرت‏

 

هر جامعه نیاز به الگو دارد که شناخت آن ضرورى و لازم است، قرآن کریم برترین الگوى جامعه اسلامى را پیامبر اکرم(ص)مى ‏داند آنجا که مى‏ فرماید: « ولکم فى رسول الله اسوة حسنة…؛ مسلماً براى شما در زندگى رسول‏خدا سرمشق نیکویى بود، براى آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند.»

 

بنابراین در هر زمان باید با توجه به نیازهاى ضرورى جامعه، ابعاد شخصیتى ختمى مرتبت مورد بررسى قرار گرفته و به جامعه عرضه شود .

 

به گزارش پایگاه پیامبر اعظم(ص)، حضرت على (ع) نیز بر این امر تأکید دارد آنجا که مى‏فرماید: « و لَقد کان فى رسول الله (ص) کاف لَک فى الاسوة، و دلیل لَک على ذم الدنیا و عیبها و کَثرة مخازیها و مساویها اذ قبضت عنه اطرافها و وطئت لغره اکنافها و فطم عن رضاعها…» براى تو کافى است که راه و رسم زندگى پیامبر اسلام (ص) را اطاعت نمایى، تا رهنماى خوبى براى تو در شناخت بدى‏ها و عیب‏هاى دنیا و رسوایى‏ها و زشتى‏هاى آن باشد، چه اینکه دنیا از هر سو بر پیامبر(ص) باز داشته و براى غیر او گسترانده شد، از پستان دنیا شیر نخورد، و از زیورهاى آن فاصله گرفت.

 

در ادامه همین خطبه درباره اسوه بودن آن حضرت و لزوم

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد رئوفه دست مرد

تحقیق در مورد پلوئیدی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد پلوئیدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد پلوئیدی


تحقیق در مورد پلوئیدی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه19

فهرست مطالب

مقدمه 1

 

تعریف پلی پلوئیدی: 2

 

تقسیم بندی پلی پلوئید: 2

 

تعریف یوپلوئیدی و انواع آن: 2

 

تعریف اتوپلوئیدی و منشا تولید آن: 2

 

اتوپلوئیدی و کاربرد آن در اصلاح نباتات: 3

 

خصوصیات مورفولوژیکی اتوپلی پلوئید: 5

 

رفتار سیتوژنتیکی اتوپلوئید ها: 5

 

آلوپلوئیدی و نحوه تولید آن: 7

 

آلوپلوئیدی و اصلاح نباتات: 8

 

رفتار سیتوژنتیکی آلوپلوئیدها: 9

 

آنیوپلوئیدی و انواع آن: 10

 

منشا آنیوپلوئیدی: 10

 

کاربرد آنیوپلوئید ها در اصلاج نباتات: 12

 

پلی پلوئید ها در گیاهان زراعی: 16

 

منابع 17

 

 

مقصود از جایگزینی کروموزوم جایگزین نمودن یک یا چند جفت کروموزوم از یک ژنوتیپ با تعداد مساوی کروموزوم از ژنوتیپ دیگر است. جایگزینی کروموزوم ممکن است بین دو گونه مختلف و یا بین واریته های یک گونه انجام پذیرد. موقیعیت جایگزینی کروموزوم بین واریته های یک گونه از نظر اصلاحی بیشتر از جایگزینی کروموزوم بین دو گونه می‌باشد.

تری سمیک:

تری سومی حالت ناشی از عدم توازن کروموزومی است و منجر به مرگ یا ناهنجاری می‌گردد علاوه بر این تری سومی عقیم می‌باشند مطالعه تری سمیک که در علفی به نام Datura Stramonium انجام شده در تاتوره تعداد کروموزومها پلوئید 12 می‌باشد و نتیجتا 12 تری سمیک مختلف امکان پذیر است.

 

دو بازوی یک کروموزوم نرمال را بصورت 1و 2 شماره گذاری کنید. در تری سومی درجه اول هر سه کروموزوم از چنین شماره گذاری یکسانی برخوردار خواهند بود ولیکن در تری سومی درجه دوم کروموزوم اضافی بصورت 1 و 1 و یا 2و 2 خواهند بود. به عبارت دیگر هر دو باز و مشابه هم خواهند بود که اصطلاحا آنها را ایزو کروموزوم نامگذاری کرده اند. در زمان تقسیم میوز، تری سومی های درجه اول تری وانت v شکل و یا یک بای والنت همراه با یک یونی والنت میله ای شکل متصل به آن را تشکیل می‌دهند. در حالیکه تری سومی درجه دوم تشکیل یک تری والنت حلقه ای شکل  و یا یک بای والنت به همراه یک یونی والنت دو تایی را می‌دهند. در تری سومی درجه سوم. کروموزوم اضافه شده یک کروموزوم مبادله یافته (ترانسلوکاسیون) می‌باشد که این قبیل کروموزومها معمولا در اثر جابه جائی قطعاتی از دو کروموزوم غیر همولوگ ناشی می‌گردد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد پلوئیدی